Ktm 690

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Lelles säljer nya 690sm för 54900!

Svårt att sälja beggad nu när dom dumpar priset så. Vad låg den på i nypris?

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Hoj
ingen för tillfället
82500 har ja för mig de va...fan vilka tradiga jävlar..ja passa på om nån har cashen..de e väl tyvärr så i dessa tider att alla måste dumpa priserna

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
82500 har ja för mig de va...fan vilka tradiga jävlar..ja passa på om nån har cashen..de e väl tyvärr så i dessa tider att alla måste dumpa priserna

Japp tyvärr då det för lite ont med sig för de som vill bli av med sina beg hojar.
Och snart vänder priserna,då handlarna handlar med euro så kommer priserna troligen få justeras uppåt,pga vår svaga krona oxå :gnissla

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Japp tyvärr då det för lite ont med sig för de som vill bli av med sina beg hojar.
Och snart vänder priserna,då handlarna handlar med euro så kommer priserna troligen få justeras uppåt,pga vår svaga krona oxå :gnissla

ktm-annons-feb-09.jpg

Jisses, vilka idioter!

Jag sålde min för 52 000, hade ioför sig bara gått 98 mil men det är 31 900 kr i ren förlust. 300 kr milen... Fan vad lack jag blir när dom dumpar priserna på det viset. Handlarna kommer i kläm när ktm gör som dom gjorde i och med att dom släppte smc'n så blev den vanliga sm lite kallare.

Sen är det ju inte unikt med pissiga andrahandsvärden i dessa tider,...
Den bästa affären görs i dåliga tider, så är det alltid men det får ju finnas gränser.

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Vet någon vad det är för hjulaxeldiametrar fram och bak på en KTM 690 SM?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vet någon vad det är för hjulaxeldiametrar fram och bak på en KTM 690 SM?

Fram är det 26mm och bak gissar jag på ca 25mm.
Testade nämligen att montera husahjul (alltså samma som smr) på min och fram gick det fint men bak är 690ns axel mkt större. Husan har 20mm axel. Dock mätte jag den aldrig.

Last edited:

Derdelis

Ride it like you stole it!
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Duke 690 -08
Tål växellådan på duken fullgasväxlingar? typ hålla stumt och bara peta i växlarna som man gör på litermopparna

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Är det flera som gjort något åt andningen på sin SM. Har sett lösningen att bli vän med konborren och gå lös på luftburkens sidor. Detta känns dock som en något oåterkallelig lösning. Snorkelns innermått är ju ingen höjdare så jag tänkte börja med att operera bort den men den sitter ju rätt bra den med verkar det som. Hur mycket skillnad gör det i effekt (upplevd menar jag, verkar inte finnas så mycket bänksiffror att tala om) och vad händer med ljudvolymen (för mig som inte gillar att skapa osämja i bostadsområdet och mer än gärna besöker en banåkning gör det inget om det inte blir alltför ljudligt).

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Om inte jag var begränsad av reglementet i 690-cupen skulle jag nog ta bort hela skiten och se om man får på ett filter direkt på insuget.
Har beställt ett K&N men det är ju fan inte där begränsningen sitter utan i det lilla jäkla sugröret i bakkant på burken.

Apropå filter...
Kolla här. Strax över mitten, under bilden där jag blir klämd på armen :)

Last edited:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jocke!

Hur är det med reglementet för cupen nu? Får man åka med vilken 690 man vill eller? Står ju inget annat här... http://www.readytorace.se/faq/31-ktm-690-supermono-cup/46-tekniska-foerutsaettningar-reglemente-foer-cupen

Första meningen säger:
Motorcykeln skall vara en ny eller begagnad KTM 690, av valfrif modell, från början importerad via en auktoriserad återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland eller Litauen.

Det du frågar efter är markerat med fet stil :tummenupp
690SM, 690SMR, 690SM Prestige, 690 Duke, 690SMC, 690Enduro, 690EnduroR är okej.

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
Jocke!

Hur är det med reglementet för cupen nu? Får man åka med vilken 690 man vill eller? [/URL]

Motorcykeln skall vara en ny eller begagnad KTM 690, av valfri modell :) från början importerad via en auktoriserad återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland eller Litauen.

Last edited:

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Ja, jo, jag kan läsa! :arsele :D

Eftersom det tidigare bara var tillåtet med 690sm så undrade jag om det var ändrat efter som det stod som det stod.

Skulle va kul å brottas med dig muppo iförda tighta kläder.... :D

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En snygg bild på en KTM 690 Duke som kommer att användas av Plan Bee (Den finska stuntgruppen).

Hög "villha"-faktor på den :D
Man kanske skulle ta och byta sin Aprilia Tuono mot en Duke..?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja, jo, jag kan läsa! :arsele :D

Eftersom det tidigare bara var tillåtet med 690sm så undrade jag om det var ändrat efter som det stod som det stod.

Skulle va kul å brottas med dig muppo iförda tighta kläder.... :D

Du är fantastiskt välkommen :krama
Skaffa småhjul (låna av mig) och var med och kör med husan :tummenupp

MaCa

Innehavare av en Hertig av Mattighofen
Gick med
11 May 2005
Hoj
690 Duke R -10, Husaberg FE350 -13
Om inte jag var begränsad av reglementet i 690-cupen skulle jag nog ta bort hela skiten och se om man får på ett filter direkt på insuget.
Har beställt ett K&N men det är ju fan inte där begränsningen sitter utan i det lilla jäkla sugröret i bakkant på burken.

Apropå filter...
Kolla här. Strax över mitten, under bilden där jag blir klämd på armen :)

Jo jag läste det där på fb om att du opererat bort hela filtret, men det känns nästan lite väl våghalsigt :) i alla fall om man vill åka mer än några varv på banan utan att få "grus i maskineriet" så att säga.

Ska försöka kolla hur mycket det gör med snorkel av. Antar att ingen egentligen mätt upp skillnaden men det borde ju gå att "känna" av suget om man varvar lite lagom med sadeln av och en liten snurra/vimpel vid insuget. Ska ju tydligen gå riktigt risigt med handskar som täcker över hålet i alla fall, det var någon som provade det i ett tidigare inlägg...

Det där med ett typ konfilter drirekt på insuget borde fungera alldeles utmärkt, om det nu varit tillåtet, ser ju ut att finnas rätt rba med plats där boxen sitter idag! Kanske man skulle provat istället för K&N-filter :tummenupp

Derdelis

Ride it like you stole it!
Gick med
1 Dec 2007
Hoj
Duke 690 -08
Någon som använder quickshifter på sin 690? + och - om man enbart kör gata?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Någon som använder quickshifter på sin 690? + och - om man enbart kör gata?

För gatbruk -> lägg pengarna på annat skoj typ soppa och däck :mattias
För rejs -> inte dumt alls. I 690-cupen förbjudet om det inte dykt upp i PowerParts utan att jag märkt det (till de större finns det iofs).

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024