Fatoslocos
Ny medlem
Någon som kör med öppen luftburk och har bilder på det?
Är lite nyfiken hur man går till väga..
Någon som kör med öppen luftburk och har bilder på det?
Någon som satt på motardfälgar på en 690 enduro än? Hur ser det ut och vilka fälgar funkar? Är lite sugen på att byta till en 690 men då vill jag både kunna köra motard och grus. Har ju ett par motardfälgar hemma till min 625a, kan dom passa kanske?
Om man jämför med 625an så vibrerar ju 690n klart mindre och man känner ju att det är en nyare hoj. Jäkligt roligt att köra var den måste jag säga. Fast det kändes ju inte som att den hade 15hk mer än 625an då jag upplevde trycket i motorn nästan likvärdigt.
Kommer få mina wings burkar nästa vecka, och jag har 100-mila servicen redan på fredag. Kan man mappa hojen med orginal dämparna på och efter någon vecka sätta på wingssystemet? funkar det?
Går att lägga in akra-mappen oavsett om sliponet är på eller inte. Enda som händer är att den går lite fetare.du måste ha burkarna till mappningen.
du måste nästan dreva ner den lite(har själv 4 kuggar upp bak) då plockar du upp den bus enkelt på 1,2,3 utan koppling använder aldrig den... tycker själv med mappning kn-filter o nya burkar så går den bra mycke bättre en min förra ktm 660-05a dock var den helt orginal förutom ner drevad en kugg fram..kan ha fel men tror inte vikt skillnaden gör så mycket på dom 2
Men vad toppar din om du inte varvar ut den, 90? jag ligger på 6k varv o kör 120-130km/h
ett ner fram
va ger ni i försäkring på era 690 sm? o va har ni för bolag? jag kollade på bilsport o mc o jag får ju ge 10500 i halv försäkring på min nuvarande 640 har jag offroadförsäkring o ge bara 225 kr i månaden, de gick inte o ha på 690:n
Asså, funderar oxå på att göra det. är du nöjd?
Blir det stor skillnad i vrid? lätt att få upp den?
Högt varvtal om du kör motorväg i 110?
Min F1 indikator började blinka idag, och efter ett tag slocknade den. Vad innebär det när det händer?
Ja jag tycker det funkar, men som sagt går det inte o slanga på 3an. Men jag kopplar upp den på 2an o sen växlar 3an o 4an...
Skrev ju i inlägget innan att jag ligger på 6K varv vid 120-130. vet inte exakt i 110. kanske 5K varv
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|