Ktm 690

Fatoslocos

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006, Triumph Daytona 675
Någon som kör med öppen luftburk och har bilder på det?
Är lite nyfiken hur man går till väga..
 

Fatoslocos

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006, Triumph Daytona 675
Kommer få mina wings burkar nästa vecka, och jag har 100-mila servicen redan på fredag. Kan man mappa hojen med orginal dämparna på och efter någon vecka sätta på wingssystemet? funkar det?
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Att jämnföra 690 med en 625a är nog inte så rimligt, 690 e bra mycket slöare.
Min går ju knappt o koppla upp på 3ans växel.
Lr har jag fel?

Någon som satt på motardfälgar på en 690 enduro än? Hur ser det ut och vilka fälgar funkar? Är lite sugen på att byta till en 690 men då vill jag både kunna köra motard och grus. Har ju ett par motardfälgar hemma till min 625a, kan dom passa kanske?




Om man jämför med 625an så vibrerar ju 690n klart mindre och man känner ju att det är en nyare hoj. Jäkligt roligt att köra var den måste jag säga. Fast det kändes ju inte som att den hade 15hk mer än 625an då jag upplevde trycket i motorn nästan likvärdigt.

du måste ha burkarna till mappningen.

Kommer få mina wings burkar nästa vecka, och jag har 100-mila servicen redan på fredag. Kan man mappa hojen med orginal dämparna på och efter någon vecka sätta på wingssystemet? funkar det?
 
Last edited:

bullet ride

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
ingen för tillfället
du måste nästan dreva ner den lite(har själv 4 kuggar upp bak) då plockar du upp den bus enkelt på 1,2,3 utan koppling använder aldrig den... tycker själv med mappning kn-filter o nya burkar så går den bra mycke bättre en min förra ktm 660-05a dock var den helt orginal förutom ner drevad en kugg fram..kan ha fel men tror inte vikt skillnaden gör så mycket på dom 2
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Men vad toppar din om du inte varvar ut den, 90? jag ligger på 6k varv o kör 120-130km/h

du måste nästan dreva ner den lite(har själv 4 kuggar upp bak) då plockar du upp den bus enkelt på 1,2,3 utan koppling använder aldrig den... tycker själv med mappning kn-filter o nya burkar så går den bra mycke bättre en min förra ktm 660-05a dock var den helt orginal förutom ner drevad en kugg fram..kan ha fel men tror inte vikt skillnaden gör så mycket på dom 2
 

ttr_mange

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Ort
värnamo
Hoj
på jakt
va ger ni i försäkring på era 690 sm? o va har ni för bolag? jag kollade på bilsport o mc o jag får ju ge 10500 i halv försäkring:va på min nuvarande 640 har jag offroadförsäkring o ge bara 225 kr i månaden, de gick inte o ha på 690:n:huvet:huvet:gnissla:va
 

Fugge

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2008
Ort
borlänge
Hoj
KTM 660 -06
va ger ni i försäkring på era 690 sm? o va har ni för bolag? jag kollade på bilsport o mc o jag får ju ge 10500 i halv försäkring:va på min nuvarande 640 har jag offroadförsäkring o ge bara 225 kr i månaden, de gick inte o ha på 690:n:huvet:huvet:gnissla:va


Det var lustigt, jag har min offroadförsäkrad hos bilsport-mc. Iofs duke men tycker SM borde vara ännu lättare att få offroad på.
 

ttr_mange

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2006
Ort
värnamo
Hoj
på jakt
va o kollade igen på bilsport o mc o de gick me offroad försäkringen... tänkte ju me röven första gången:huvet hade ju glömt fylla i motorstorleken:tummenupp
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Ja jag tycker det funkar, men som sagt går det inte o slanga på 3an. Men jag kopplar upp den på 2an o sen växlar 3an o 4an...

Skrev ju i inlägget innan att jag ligger på 6K varv vid 120-130. vet inte exakt i 110. kanske 5K varv

Asså, funderar oxå på att göra det. är du nöjd?
Blir det stor skillnad i vrid? lätt att få upp den?

Högt varvtal om du kör motorväg i 110?
 

Fatoslocos

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006, Triumph Daytona 675
Min F1 indikator började blinka idag, och efter ett tag slocknade den. Vad innebär det när det händer?
 

hbgpeter

Medlem
Gick med
24 Jul 2005
Ort
HBG
Hoj
Tuono 1100 RR
Tyvärr får jag sälja min fina 690 med acra titan osv måste ha en båge som går att köra lite längre med trist att man inte kan ha två bågar mvh p
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Har med inspruttningen o göra.

Ang fronten som skaka loss så gjorde min det med.

Ett tips till alla är att vrida upp styret, blir grymt mycket skönare o köra:yoparty

E tok nöjd med hojjen nu

Min F1 indikator började blinka idag, och efter ett tag slocknade den. Vad innebär det när det händer?
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Ja jag tycker det funkar, men som sagt går det inte o slanga på 3an. Men jag kopplar upp den på 2an o sen växlar 3an o 4an...

Skrev ju i inlägget innan att jag ligger på 6K varv vid 120-130. vet inte exakt i 110. kanske 5K varv

Körde supermotard första gången i mitt liv idag och då prövade jag en KTM 690 SMC med drygt 3 mil på mätaren. Den gick upp på trean med gas, fast då med av/på tekniken. Kom aldrig helt upp till balanspunkten, men låg runt 70-80 km/h när den gick upp på bakan. Hell... den var lättare att få upp på bakan än 950SM.

Jag som är superkass på att köra supermotard jämfört med dig lyckas med det... säkert på att allt är som det ska vara med din hoj?
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top