Har ju aldrig "kört in" en motor förut.. min förra hoj hade gått 5000 mil när jag tog över den.. körde 3000 ytterligare innan en lycklig köpare fick den till dumpat pris p.g.a flytt :/
Så¨nu när jag snart är lycklig (men med stort hål i plånkan) sumo ägare så undrar jag en sak...
Hur kör ni in en ny motor? På vilket sätt..
efter att läst detta
http://www.ktm950.info/how/breakin/engine_breakin.html
så börjar jag bli lite nervös för att sabba något
Beställt en Tail Tidy redan (hojen kommer i april/maj) från Tysken Werner (Pretender på UK KTM forum..) den verkar mer stabil än den från RG-racing.. no offense.. jag gillar utseendet på RGs men tveksam på kvaliteten..
Tail Tidy + Seat Lock kit + frakt €134.. dyrt men inge plast och möjligheten att justera vinkeln på skylten.. tror han tar ordrar fram till sista mars denna gången om någon fler funderar.
Vad gäller vid första service.. någon ide att plocka SAS och EPC om man INTE hänger på nya kannor?
Tänkte vänta med 16T tills 750mil då jag fått lite mer feel för sumon..
Hmm.. blev mycket nu märkte jag..