Ktm 950 sm

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Jag har kört 1500 SuMo-mil med Alpinestars Vector som jag tycker funkar kanon på både väg och bana. "It's all in the wrist, man...":D

Har ett par A* Vector idag.. men tycker de är en aning tjock och stela i sulan?? Fast det är ju grejjen.. Kört med dem på en AT så... Men gillar dem skarpt.. sitter bra.. och ser nästan ny ut från vristen och uppåt.. kört regnbrallor utanpå för att det regnade 95% av tiden..

Tobbe135

kå te äm
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
950 sm
Nu kanske jag hädar eller nåt.. men iaf, så här lyder frågan..
Nån som har erfarenhet av att montera grövre on/offroad däck på orginalfälgen på 950SM? Hittar inget bredare än 150 el 160, men borde väl funka? Fram är det lättare att hitta 120 bredd..
Tänkte fundera på att förlänga säsongen till hösten. Känns ju vansinnigt dyrt att skaffa en uppsättning fälgar till så söker en annan lösning..
Tacksam för svar på denna kanske vansinniga fråga.. :)

Glasmästarn verkar ha hittat några däck med grövre mönster. Kolla i den här tråden eller fråga honom. http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=198413 :tummenupp

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
Har ju aldrig "kört in" en motor förut.. min förra hoj hade gått 5000 mil när jag tog över den.. körde 3000 ytterligare innan en lycklig köpare fick den till dumpat pris p.g.a flytt :/

Så¨nu när jag snart är lycklig (men med stort hål i plånkan) sumo ägare så undrar jag en sak...

Hur kör ni in en ny motor? På vilket sätt..

efter att läst detta

http://www.ktm950.info/how/breakin/engine_breakin.html

så börjar jag bli lite nervös för att sabba något :(

Beställt en Tail Tidy redan (hojen kommer i april/maj) från Tysken Werner (Pretender på UK KTM forum..) den verkar mer stabil än den från RG-racing.. no offense.. jag gillar utseendet på RGs men tveksam på kvaliteten..
Tail Tidy + Seat Lock kit + frakt €134.. dyrt men inge plast och möjligheten att justera vinkeln på skylten.. tror han tar ordrar fram till sista mars denna gången om någon fler funderar.

Vad gäller vid första service.. någon ide att plocka SAS och EPC om man INTE hänger på nya kannor?
Tänkte vänta med 16T tills 750mil då jag fått lite mer feel för sumon..

Hmm.. blev mycket nu märkte jag..

Last edited:

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Nån som hittat en bra lösning med skruv/bricka till hålen som blir när man tar bort skjutshandtagen i bak?

http://cgi.ebay.de/KTM-950-990-LC8-SM-SMR-SE-Supermoto-Superenduro-ALU_W0QQitemZ150322640494QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item150322640494&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1229|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Har inte provat det själv, men det är ju inte raketforskning.

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Har ju aldrig "kört in" en motor förut.. min förra hoj hade gått 5000 mil när jag tog över den.. körde 3000 ytterligare innan en lycklig köpare fick den till dumpat pris p.g.a flytt :/

Så¨nu när jag snart är lycklig (men med stort hål i plånkan) sumo ägare så undrar jag en sak...

Hur kör ni in en ny motor? På vilket sätt..

efter att läst detta

http://www.ktm950.info/how/breakin/engine_breakin.html

så börjar jag bli lite nervös för att sabba något :(

Beställt en Tail Tidy redan (hojen kommer i april/maj) från Tysken Werner (Pretender på UK KTM forum..) den verkar mer stabil än den från RG-racing.. no offense.. jag gillar utseendet på RGs men tveksam på kvaliteten..
Tail Tidy + Seat Lock kit + frakt €134.. dyrt men inge plast och möjligheten att justera vinkeln på skylten.. tror han tar ordrar fram till sista mars denna gången om någon fler funderar.

Vad gäller vid första service.. någon ide att plocka SAS och EPC om man INTE hänger på nya kannor?
Tänkte vänta med 16T tills 750mil då jag fått lite mer feel för sumon..

Hmm.. blev mycket nu märkte jag..

Ingen bild på den där tail tidy?

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
Ser ju helt ok ut. Vad är det för priser han vill ha, inkl frakt?

Tail Tidy + Seat Lock kit + frakt = €134
JAg valde allt i black powdercoat.

Kommer vara klar först mitten/slutet maj.. och man betalar när de är klara för utskick. Flera på UK KTM som köpt av honom.. han sålde även små plexi skärmar ett tag.. vet inte om han gör det längre dock.

Tycker hans var mycket snyggare än t.ex. Hattec's som kostar €100 + belysning + motstånd + frakt..
Frågade även om vinkeln på skylten var fast.. men enligt honom kan man vinkla den nästan vågrät mot varken eller lodrätt.. så går ju att justera ens egen smak.

Nu vill jag bara ha tag på en 950 SMR baklyckta som är clear och inte röd.. :va

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Tail Tidy + Seat Lock kit + frakt = €134
JAg valde allt i black powdercoat.

Kommer vara klar först mitten/slutet maj.. och man betalar när de är klara för utskick. Flera på UK KTM som köpt av honom.. han sålde även små plexi skärmar ett tag.. vet inte om han gör det längre dock.

Tycker hans var mycket snyggare än t.ex. Hattec's som kostar €100 + belysning + motstånd + frakt..
Frågade även om vinkeln på skylten var fast.. men enligt honom kan man vinkla den nästan vågrät mot varken eller lodrätt.. så går ju att justera ens egen smak.

Nu vill jag bara ha tag på en 950 SMR baklyckta som är clear och inte röd.. :va

Inga blinkers med då antar jag?

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Var kan man man i utlandet hitta Akra grejer till nya sötnosen? Priserna här hemma är väldigt svåra att vänja sig vid...US, UK eller Tüskland?

Och skillnaden mellan S/S och Titan headers? Effektmässigt ska det ju inte vara nått, så vilket ser snyggast ut? Vikt?? Är ju en hel hög med tusenlappar bara där att "spara"...

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Var kan man man i utlandet hitta Akra grejer till nya sötnosen? Priserna här hemma är väldigt svåra att vänja sig vid...US, UK eller Tüskland?

Och skillnaden mellan S/S och Titan headers? Effektmässigt ska det ju inte vara nått, så vilket ser snyggast ut? Vikt?? Är ju en hel hög med tusenlappar bara där att "spara"...

Kolla t.ex motostrano på andra sidan stora pölen, de har massor av grejer. Vet inte om det är så himla lönsamt numer med tanke på dyr $$$.

Annars är det väl düska eller anglais-butiker på nätet som är bäst.

SS är såklart lite billigare, titan är snyggare och lättare. Samma prestanda = du avgör hur djup plånbok du har (och jag vet att den är DJUUUUP ;) )

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Kolla t.ex motostrano på andra sidan stora pölen, de har massor av grejer. Vet inte om det är så himla lönsamt numer med tanke på dyr $$$.

Annars är det väl düska eller anglais-butiker på nätet som är bäst.

Upp med länkarna då min vän, så hemliga kan dom inte vara...är ju nybörjare med att köpe mc grejer på nääätet. Har Jim Aim UK men inte mycket mer...
Motostrano har ju inte ens KTäääM med...fast jag behöver ju en ljuddämpare till XR'n med, hmmm.

SS är såklart lite billigare, titan är snyggare och lättare. Samma prestanda = du avgör hur djup plånbok du har (och jag vet att den är DJUUUUP ;) )

FAAAAAAN.

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Jag använder en skruv vi har på jobbet som passar perfekt. Kan fixa om fler vill ha. Svartoxiderad finish, rostar ej.

Låter intressant. Har du kanske nån bättre bild då man ser? Kanske kan säga vad det e för skruvar så kan man ju kanske hitta några här i närheten. Antar att det e skruvar från en Saab :tummenupp

Mike TheBike

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Hoj
KTM 950 Supermoto R
Låter intressant. Har du kanske nån bättre bild då man ser? Kanske kan säga vad det e för skruvar så kan man ju kanske hitta några här i närheten. Antar att det e skruvar från en Saab :tummenupp

Hurdan bild vill du ha? Tycker jag tog en bra bild där man ser på nära håll hur skruven "flyter in" bra och alltså inte syns så väl när man ser den på lite håll, vilket väl är det bästa?
Skruven håller hasplåten på Polisbilarna och jag vet inte om den finns någon annanstans eller om den är speciellt framtagen till det.
Vill du ändå leta själv så är det fritt fram, annars kan du ju få fyra st.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...