Ktm 950 sm

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Enligt de engelska tidningarna så är det lika "mental" som en vanlig SM fast med komfort inbakat...toppbetyg rakt igenom SB, FB, Bike, MCN...
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Enligt de engelska tidningarna så är det lika "mental" som en vanlig SM fast med komfort inbakat...toppbetyg rakt igenom SB, FB, Bike, MCN...

Har också bara läst positivt om den. Prata även med en som vart ner i Portugal och provkört den. Betyget var 5/5, en genial hoj enligt honom.
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Har också bara läst positivt om den. Prata även med en som vart ner i Portugal och provkört den. Betyget var 5/5, en genial hoj enligt honom.


Hehe, när jag såg bilderna på den i höstas så var det inte långt till kräkpåsen, undrade vad för nått hårt dom slagit i huvet där nere i Österreich. Men den har växt sedan dess, och nu skulle jag kunna tänka mig en sån...bredvid SMR'n såklart ;)
Och ytterligare ett bevis på att skönhet kommer genom funktion.
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
På tal om den, vart är bilderna? Vi vill se :banana

Den står hos handlaren och väntar på att jag ska komma hem till Sverige och hämta den. Den blev lite försenad från fabriken, vet inte varför men de mer söderut i världen kanske ville ha sina mer, :D iaf, nu är den här och jag är grymt taggad!

Försäkrat och klart, enda kvar är att se till att det blir bra väder på lördag...
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Den står hos handlaren och väntar på att jag ska komma hem till Sverige och hämta den. Den blev lite försenad från fabriken, vet inte varför men de mer söderut i världen kanske ville ha sina mer, :D iaf, nu är den här och jag är grymt taggad!

Försäkrat och klart, enda kvar är att se till att det blir bra väder på lördag...

Se till att duccen är körklar så åker vi och hämtar på lördag :tummenupp
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Hehe, kolla i vårmöstringstråden i PBR så ser du hur den ser ut nu.

Oj då :brinnerup

Men jag tror det blir bil dit, av ren överlevnadsinstikt. På det sätter kommer man fram varm och glad, och hem kall och glad.

Annars tar vi SZR'n dit, nyah nyah :näsblod
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nån som kan redogra för begpriser på 950n?

Hade en -06a förut, och lurar nästan på att byta tillbaka från SuperDuken.. Men allt är en prisfråga!

Jämför med en 06-07 i toppskick med ca 500 mil.. (Som min Dukke -06)
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Nån som kan redogra för begpriser på 950n?

Där ser man... Ja, SuMo är väl ett roligare komplement till den lille bansmiskar'n, nez pa?

Begärda priser för 05-06:eek:r på Blocket ligger i spannet 60-70' medan 07:eek:r ligger runt 80'. Undantag finns och en del känns mer prisvärda än andra beroende på utrustningsnivå/uppgraderingar.

Mätarställningen spelar helt klart mindre roll, en välskött/servad 1500-milahoj är tveklöst ett bättre köp än en utskiten 300-milare... (För övrigt typiskt att just jag säger det som har en gubbkörd varmgarageboende och äckligt extremt j-la pedantskött och uppgraderad-med-allt-och-aldrig-gjort-nåt-fult-i-hela-livet 06a i fullständigt nyskick – och med 2000+ mil på mätarn... :D :yopart
 
Last edited:

Mike TheBike

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
KTM 950 Supermoto R
Sas/epc

Finns det ett intresse för ett SAS/EPC-removal kit? När jag tog bort mitt passade jag på att låta vattenskära upp ett antal lock i alu, mycket snyggt gjort, och även plocka fram alla plasttäcklock som går åt.
Med andra ord; allt som behövs i ett kit som är betydligt mer överkomligt i pris än KTM;s egna. Och mycket snyggt gjort.
Vet inte exakt pris just nu, men ca halva "KTM-priset".
 

Tobbe135

kå te äm
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
950 sm
Låter helt klart intressant! Jag är iaf intresserad, vad kostar egentligen KTM's kitt? Just nu har jag bara dragit isär kontakterna och pluggat lite provisoriskt.
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Fan vad liten den är! :D
 

Bifogat

  • liten SMRRRRRRR.JPG
    liten SMRRRRRRR.JPG
    75.2 KB · Visningar: 177

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Fan vad liten den är! :D
Snygga reflexer på framstänkan (kallar man det där plaststycket för stänka förresten...) :hihi

Du glömde ge mig cred som actionfotograf :mad:
Det kan vi ordna med ett par feta provkörningar :krama
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Nice try pal :) Min har gått 330 mil, köpte den vid 95 då 100-mila var gjord och Akrapovic åkt på. Superskick men jag ska ganska säkert inte sälja i år. Så JÄ*LA sugen att köra nu så det blir premiär på lördag.

Mätarställningen spelar helt klart mindre roll, en välskött/servad 1500-milahoj är tveklöst ett bättre köp än en utskiten 300-milare... (För övrigt typiskt att just jag säger det som har en gubbkörd varmgarageboende och äckligt extremt j-la pedantskött och uppgraderad-med-allt-och-aldrig-gjort-nåt-fult-i-hela-livet 06a i fullständigt nyskick – och med 2000+ mil på mätarn... :D :yopart
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top