Ktm 950 sm

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Ingen som vet om det finns korta koppling och bromsgrepp till 950? Har letat som fan men inte hittat nått. Har hittat till dom flesta andra KTM modeller men ingen till 950SM fast det måste ju vara så att 950SM har samma grepp som nån annan modell. kanske det går att hitta? Vet man vilken annan modell som har samma grepp så borde det ju gå att hitta nått grepp som funkar.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Ingen som vet om det finns korta koppling och bromsgrepp till 950? Har letat som fan men inte hittat nått. Har hittat till dom flesta andra KTM modeller men ingen till 950SM fast det måste ju vara så att 950SM har samma grepp som nån annan modell. kanske det går att hitta? Vet man vilken annan modell som har samma grepp så borde det ju gå att hitta nått grepp som funkar.

Ni borde väl ha samma som till SuperDuke'n? Då kan jag tipsa om dessa, vidrigt vad sköna dom är, perfekt känsla, och finish på produkten!

http://cyclecontrol.com/

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Letar lite efter små puckar som man sätter på fotpinnarna. Vet att jag har set det någon stans men kommer inte ihåg var? Någon som vet var man kan hitta dom, eller om det rent av är KTM:s egna?

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Ktm har egna, finns väl i power parts katalogen.

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Ni borde väl ha samma som till SuperDuke'n? Då kan jag tipsa om dessa, vidrigt vad sköna dom är, perfekt känsla, och finish på produkten!

http://cyclecontrol.com/

Fan kolla där fanns det ju till min hoj :yoparty
Konstigt att jag missat denna sida som jag har sökt :confused:
Så du beställde direkt från denna sida? Funkade allt bra med leverans å betalning osv....? Vilken färg valde du?

retard

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
japp
leo vince vs akra

Har idag en 690 smr med akra men ska hämta en ny 950 sm på fredag. Det skiljer 3000:- leo vince och akra, vad ska jag välja?:huvet

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Har idag en 690 smr med akra men ska hämta en ny 950 sm på fredag. Det skiljer 3000:- leo vince och akra, vad ska jag välja?:huvet

Jämför ljudklipp på tuben, sen väljer du akra :)

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Fan kolla där fanns det ju till min hoj :yoparty
Konstigt att jag missat denna sida som jag har sökt :confused:
Så du beställde direkt från denna sida? Funkade allt bra med leverans å betalning osv....? Vilken färg valde du?

Japp, Ian är en toppenkille, bara köpa direkt! Han börja tillverka dom där efter en massa tjat på ett SuperDuke-forum. Jag körde på korta svarta/svarta. Ser så sjukt bra ut på hojen! Finns lite bilder i projekttråden om du vill se, http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4072645&postcount=197

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Jämför ljudklipp på tuben, sen väljer du akra :)

Sitter i samma sits själv... men tuben är inte lätt att lyssna på... leo, akra, fmf, wings låter ganska lika :va

Den som verkar låta hårt är MIVV..
http://www.youtube.com/watch?v=2IVB3MBagPo

Ni som har annat slip-on än orginal.. hur är det att köra längre körningar.. blir den något högre ljudnivån störande?
Ska göra en 200 mils ToR resa i sommar.. så förutom träsmak vill man ju eliminera annat som går.. dum fråga kanske :/

Moggina

Ung och vild ^_^
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Innan:Honda FMX 650, KTM 990 SM, NU: KTM 690 SMCR 2019
äntligt fått handlat ett 16 drev fram , men jävlar vilket meck det skulle va och byta då, måste man lossa den oljebröten som är i vägen ? sitter där några packningar som kan gå sönder ?

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Ni som har annat slip-on än orginal.. hur är det att köra längre körningar.. blir den något högre ljudnivån störande?
Ska göra en 200 mils ToR resa i sommar.. så förutom träsmak vill man ju eliminera annat som går.. dum fråga kanske :/

Jag satte på ett akra race/titan helsystem och det lät för mycket, men då hade ktm sommers db-killers som passade och nu är ljudnivån helt ok.

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
Ducati Streetfighter
äntligt fått handlat ett 16 drev fram , men jävlar vilket meck det skulle va och byta då, måste man lossa den oljebröten som är i vägen ? sitter där några packningar som kan gå sönder ?

det är bara att plocka bort allt som är ivägen men var lite försiktig så du inte pajjar några delar det är lite små pill men håll allt rent o tappa inte bort det lilla stiftet som sitter i kopplingenscylindern som du måste skruva bort drevet ska dras med 130nm o kör med locktight
och den lilla brickan som ska böjas över muttern

lycka till

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
KTM 950sm

Ser att qungen redan svarat men har en sak att tillägga som nån tidigare också frågat om.

Det är inte säkert att det räcker att släppa kedjespänningen max för att kunna haka lös kedjan från bakdrevet...

För att kunna släppa lite extra på sträckningen så tar du bara bort alubrickan sträckskruven trycker mot på muttersidan samt skjuter ut axeln lite så även alubrickan går utanför sträckningen på fasta sidan...

Lycka till / Mattias

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Japp, Ian är en toppenkille, bara köpa direkt! Han börja tillverka dom där efter en massa tjat på ett SuperDuke-forum. Jag körde på korta svarta/svarta. Ser så sjukt bra ut på hojen! Finns lite bilder i projekttråden om du vill se, http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4072645&postcount=197

Undra om kopplingshandtaget har funktiontionen att man kan starta med växel i bara man har kopplingen inne.Vet att det finns andra handtag som passar å funkar men den funktionen verkar vara svårt å få till.

Citat:Spider

"Om du plockar bort ditt vanliga grepp så ser du att det finns en liten klack längst in mot styret vid fästet. Denna klack trycker på en liten kontakt när du kopplar ur vilken gör att du kan köra startmotorn utan att först lägga i friläge - d.v.s. du kan starta med växel i men med koppligen indragen."

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
Ducati Streetfighter
jag tycker att växellådan smäller lite väl högt när man växlar inte bara när man lägger i ettan utan på dom flesta växlar hojen har bara gått 160 mil så den är ju som ny och servad vid 100mil o oljenivån är bra är det normalt tro? hur är era lådor?

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Undra om kopplingshandtaget har funktiontionen att man kan starta med växel i bara man har kopplingen inne.

Eftersom inlägget försvann igår kommer det igen, säkert nån mer som är sugen på greppen.

Japp, klacken samt förborrade hål för kontakten finns :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...