Ktm 950 sm

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Eftersom inlägget försvann igår kommer det igen, säkert nån mer som är sugen på greppen.

Japp, klacken samt förborrade hål för kontakten finns :tummenupp

Fan också, nu vart ju "vill ha listan" till hojen ännu längre :mad:
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
jag tycker att växellådan smäller lite väl högt när man växlar inte bara när man lägger i ettan utan på dom flesta växlar hojen har bara gått 160 mil så den är ju som ny och servad vid 100mil o oljenivån är bra är det normalt tro? hur är era lådor?

"Piff poff paff", ska det låta och det är nog fullkomligt normalt. Skulle min växellåda tystna, så skulle jag bli orolig.
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
jag tycker att växellådan smäller lite väl högt när man växlar inte bara när man lägger i ettan utan på dom flesta växlar hojen har bara gått 160 mil så den är ju som ny och servad vid 100mil o oljenivån är bra är det normalt tro? hur är era lådor?

Har funderat på samma sak. Min går oftast mjukt och fint, men det kan smälla rejält speciellt när man lägger i 1:an. Tycker det känns som att man växlar utan att koppla. Men det är nog normalt.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Att det smäller när man lgger i ettan är nog bara att acceptera.

Jag har därimot en annan sak jag inte gillar. Tycker att det känns som om kopplingen tar jäkligt långt in mot styret när hojen är kall? Någon som har märkt liknande?
 

michka

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 sm (såld) KTM 690 enduro r (såld) yamaha wr450f (såld) KTM 950 sm (rullar)
Har precis kommit hem efter ha blivit 950 ägare. sjukt nöjd än så länge!! bara 10 mil men ändå:)
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Har kört några hundra mil med min 950 nu och den är grymmt skön!!

En av de bästa alround hojar jag har haft (och det har varit över 30st). Funkar lika bra att åka till jobbet på som att köra goa vägar på helgen. Kört några lite längre sträckor och det är den skit go till enda som saknas är väl möjligen en kåpa. Men att det inte sitter någon tror jag gör att hojen känns smidigare bla inne i stan. Hojen är även med på lite bus om man så vill (kanske inte som en motard men ändå).

Den är dock inte så galen som det först verkar, motard med 950 motor och 100hkr osv. Visst som sagt hojen går att busa med men det går precis lika bra att mysköra med den utan att hela tiden komma på sig själv med att öka tempot (som det brukar vara på de vanl motard hojarna).

Tror att mycket utav det jag gillar med hojen sitter i motorn. Jäkla gott vrid i botten fast ändå ok på toppen. Jäkligt lätt hanterlig. Även fjädringen funkar bra på den. Jag har inte märkt några konstigheter som inte har gått att justera bort.

Återstår bara att testa den på bana nu och se om hojen funkar där. Skall bara byta däck först. De som sitter original är ok på landsvägen om tempot inte är alltför högt men jag tycker mig känna vissa brister i greppet om man pressar hojen lite. Någon som har tipps på vilka sulor som funkar bra till den om man vill köra lite sportigare?
 

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
Jag gillade inte orginaldäcken heller på min 950. Satte på michelinpilot power, som var kanon. Blev dock lite för varma vid bankörning (och då kör jag inte som en världsmästare) Efter det blev det bridgestone BT016. Dom tyckte jag väldigt bra om. Ska lägga på likadana på nya hojen i morgon. Rekomenderar dom varmt :tummenupp
 

qungen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Ort
katrineholm
Hoj
Ducati Streetfighter
jag gillade inte heller org-däcken har köpt power one street
som jag ska lägga på i helgen kommer att bli en hel del ban körningar så jag hoppas att dom är så bra som dom verkar
 

iop

Motard for life!!!
Gick med
11 May 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 990, KTM660, Macio 250
försäkring

Vad betalar ni för er försäkring? (950/990) Var inne på "Bilsport och MC" sida och valde KTM 990 -08 och offroadförsäkring men det gick inte :va Har dom ändrat kraven för offroad? Testade även 950 men det gick inte heller.
Någon som har lite mer info?
:hihi
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Vad betalar ni för er försäkring? (950/990) Var inne på "Bilsport och MC" sida och valde KTM 990 -08 och offroadförsäkring men det gick inte :va Har dom ändrat kraven för offroad? Testade även 950 men det gick inte heller.
Någon som har lite mer info?
:hihi

Jag har offroad på min. Å när jag köpte den kollade jag även upp 990SM som då också gick under offroad. Om det inte e så nu så har dom ändrat kraven. Fick rabatt på försäkringen när jag tog avbetalning via Santander samt fick 10% när man e medlem i SMC.
http://www.bilsport-mc.com/webservice/online.aspx
Funkar för mig å välja 990SM -08 på offroad
 
Last edited:

Ling

Ny medlem
Gick med
26 Dec 2007
Ort
Göteborg
Hoj
2006 KTM 950
Vad betalar ni för er försäkring? (950/990) Var inne på "Bilsport och MC" sida och valde KTM 990 -08 och offroadförsäkring men det gick inte :va Har dom ändrat kraven för offroad? Testade även 950 men det gick inte heller.
Någon som har lite mer info?
:hihi

Nu vet ju inte jag hur gammal du är men man måste ha fyllt 24 för att kunna ha offroadförsäkring.
 

iop

Motard for life!!!
Gick med
11 May 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 990, KTM660, Macio 250
Haha glömde att fylla i kubik sen gick det :huvet Jag får väll skylla på ölen. :fyllisar

Nu till ett annat problem. När jag ligger runt 7-8000 varv så rycker hojen till en gång, typ så att den tappar trycket eller något. Någon som vet vad det kan vara?? Är väll runt 300mil till service men man börjar ju undra, var inte så förra säsongen.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Startmotor problem!!

Har ett högt metalliskt ljud i min startmotor ibland om tex hojen dör och man skall starta den igen. Det liksom skrapar till och låter jäkligt illa. Tom så att mina grannar som inte normalt set bryr sig om hojar frågar om det är något fel.

Det är en helt ny 06:a som jag gjorde första servicen på för ett tag sedan men när jag sa till dom på verkstaden så påstod dom att de inte hörde felet? De visste att några 06:eek:r har haft problem med att just startmotorn kan låta illa och det finns en service lösning på detta men att det inte skulle gälla min hoj för den stod inte med på deras lista??

Hur är det för er andra som har en 950 som skall vara ok. Låter det illa i eran start motor ibland också? Kanske rent utav är så det skall låta eller så vet inte min verkstad var de snackar om?? Jag tycker iaf det låter för mycket för att vara någonting som skall vara original och rätt?

Undrar även om ni som fått detta åtgärdat vet om man kan se någon skillnad utanpå motorn som gör att man vet att det sitter rätt prylar monterade?
 

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Hämtade mig en 950 SMR idag, bara kört en liten liten runda då det ju är kallt idag.
En -07 med hela 230 mil på mätaren, Accra slip on samt touringrustad med både topbox samt väskor.
Hade en 690 SM innan och herrejistanes att denna var det något bättre drag i.


Ha de
 

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Nu är det bara 4 dagar kvar sen anländer 950SM -07a :D

Om nu bara snön kunde försvinna.. hehe.. får gå ut med frugans hårtork tror jag..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top