Startmotor problem!!
Har ett högt metalliskt ljud i min startmotor ibland om tex hojen dör och man skall starta den igen. Det liksom skrapar till och låter jäkligt illa. Tom så att mina grannar som inte normalt set bryr sig om hojar frågar om det är något fel.
Det är en helt ny 06:a som jag gjorde första servicen på för ett tag sedan men när jag sa till dom på verkstaden så påstod dom att de inte hörde felet? De visste att några 06
r har haft problem med att just startmotorn kan låta illa och det finns en service lösning på detta men att det inte skulle gälla min hoj för den stod inte med på deras lista??
Hur är det för er andra som har en 950 som skall vara ok. Låter det illa i eran start motor ibland också? Kanske rent utav är så det skall låta eller så vet inte min verkstad var de snackar om?? Jag tycker iaf det låter för mycket för att vara någonting som skall vara original och rätt?
Undrar även om ni som fått detta åtgärdat vet om man kan se någon skillnad utanpå motorn som gör att man vet att det sitter rätt prylar monterade?