Ktm 950 sm

Whiplash

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Skåne
Hoj
FireBlade
Hej allihopa!

Nybliven 950SM ägare här! Äntligen kommit till skott o skaffat mig vad som verkar vara en riktigt kul hoj. En sak är säker - den är nog väldigt annorlunda jämfört med Gammelbladen!

Tänkte höra om ngn vänlig själ kunde hjällpa mig en liten fundering:
Nuvarande batteri tar ingen laddning längre o KTM skulle ha 2500 för ett nytt.. Min fråga är ju då om det finns något eftermarknadsbatteri som går att använda? Har kollat lite på Biltema o dom har ett som verkar stämma rätt hyfsat men är bara på 8ah jämfört med 11,2ah som orginal är. Även hittat detta på autoexperten:
http://www.autokatalogen.se/afw/lund/view_article_info.do?articleNo=526555
Är något av dessa att tänka på eller kommer man att sabba elsystemet på något vis?

Tack på förhand!
 

Bifogat

  • IMG_0959 copy.JPG
    IMG_0959 copy.JPG
    70.8 KB · Visningar: 116

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Hej allihopa!

Nybliven 950SM ägare här! Äntligen kommit till skott o skaffat mig vad som verkar vara en riktigt kul hoj. En sak är säker - den är nog väldigt annorlunda jämfört med Gammelbladen!

Tänkte höra om ngn vänlig själ kunde hjällpa mig en liten fundering:
Nuvarande batteri tar ingen laddning längre o KTM skulle ha 2500 för ett nytt.. Min fråga är ju då om det finns något eftermarknadsbatteri som går att använda? Har kollat lite på Biltema o dom har ett som verkar stämma rätt hyfsat men är bara på 8ah jämfört med 11,2ah som orginal är. Även hittat detta på autoexperten:
http://www.autokatalogen.se/afw/lund/view_article_info.do?articleNo=526555
Är något av dessa att tänka på eller kommer man att sabba elsystemet på något vis?

Tack på förhand!

2500 spänn :eek: Låter ju helt vansinnigt :3freak
 

Matmor_tt600

kolfiber mannen
Gick med
30 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
ktm 250, ktm 625
har hört talas om att bmw's ersättnings batteri ska passa på dem, vet dock inte om det rycktet stämmer, skulle i så fall vara batteriet till bmw650X och skulle kosta 500-600kr, kan ju vara värt att kolla upp :)
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Hej allihopa!

Nybliven 950SM ägare här! Äntligen kommit till skott o skaffat mig vad som verkar vara en riktigt kul hoj. En sak är säker - den är nog väldigt annorlunda jämfört med Gammelbladen!

Tänkte höra om ngn vänlig själ kunde hjällpa mig en liten fundering:
Nuvarande batteri tar ingen laddning längre o KTM skulle ha 2500 för ett nytt.. Min fråga är ju då om det finns något eftermarknadsbatteri som går att använda? Har kollat lite på Biltema o dom har ett som verkar stämma rätt hyfsat men är bara på 8ah jämfört med 11,2ah som orginal är. Även hittat detta på autoexperten:
http://www.autokatalogen.se/afw/lund/view_article_info.do?articleNo=526555
Är något av dessa att tänka på eller kommer man att sabba elsystemet på något vis?

Tack på förhand!


Du kan inte sabba elsystemet så länge batteriet är på 12V. Men jag tycker det är konstigt att du ska behöva byta batteriet redan. Kan du inte få nytt på garantin? Annars testa Biltemabatteriet. Jag tror det fungerar bra även om det liggar några ampere under orginal.
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Hurdan bild vill du ha? Tycker jag tog en bra bild där man ser på nära håll hur skruven "flyter in" bra och alltså inte syns så väl när man ser den på lite håll, vilket väl är det bästa?
Skruven håller hasplåten på Polisbilarna och jag vet inte om den finns någon annanstans eller om den är speciellt framtagen till det.
Vill du ändå leta själv så är det fritt fram, annars kan du ju få fyra st.

Menade att bilden var lite mörk bara. Men låter som du beskriver skruvar som jag har letat efter men inte hittat. Man vill ju liksom att det ska se så cleant ut som möjligt :tummenupp Tänkte om det var nån standard skruv på nån Saab som jag kunde åkt å köpt hos nån handlare här i stan. Men som du säger så är det nog svårt å få tag på om dom sitter på polisens bilar. Vore ju jäkligt schysst om du skulle kunna fixa några st till mig :banana
Skulle du kanske kunna skicka dom till mig så kan jag pröjsa dig för frakt osv....?
 

ktm mange

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2008
Ort
laholm
Hoj
ktm 990 smr
Menade att bilden var lite mörk bara. Men låter som du beskriver skruvar som jag har letat efter men inte hittat. Man vill ju liksom att det ska se så cleant ut som möjligt :tummenupp Tänkte om det var nån standard skruv på nån Saab som jag kunde åkt å köpt hos nån handlare här i stan. Men som du säger så är det nog svårt å få tag på om dom sitter på polisens bilar. Vore ju jäkligt schysst om du skulle kunna fixa några st till mig :banana
Skulle du kanske kunna skicka dom till mig så kan jag pröjsa dig för frakt osv....?

svartlackerad vagnsbult med en låsmutter sen e sken biff
 

Bifogat

  • PA080009.JPG
    PA080009.JPG
    19.7 KB · Visningar: 126

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Hej allihopa!
Min fråga är ju då om det finns något eftermarknadsbatteri som går att använda?
Tack på förhand!

Grattis till en sjukt kul hoj och välkommen till tråden!
Gelbatterier är känsliga saker, har de väl laddat ur, t ex under vintervila utan laddning, når de aldrig upp till full kapacitet igen. Hade samma problem med mitt batteri efter bara 550 mil och köpte ett nytt YUASA YTZ 14S (dvs samma som original) för 1630:- på "Hela Hojen" i Stockholm, tel 08-644 00 51.
Hoppas det kan vara till hjälp:tummenupp

svartlackerad vagnsbult med en låsmutter sen e sken biff

Eller också tar man helt simpelt en icke vattenbaserad filter-penna och går loss på bultarna till den borttagna hållaren. 25 spänn för pennan, 3 minuters jobb och – som fransmännen säger: L'affaire et biftec:tummenupp
 
Last edited:

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Någon som har koll på om ett ABUS Granit Extreme 69 passar på disken på en sumo 950?
Måste fixa nått bra skivlås innan jag får hojen..
 

Whiplash

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Skåne
Hoj
FireBlade
Tackar så mycket för alla svar ang min batterifråga. Precis vad mina bakfulla ögon ville se denna morgon! :Bugar

Nu ska det jagas batteri!
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition

Tobbe135

kå te äm
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
950 sm
Jag anväder också abus detecto, som sagt bra med larm men det kunde gärna fått leva om ännu mer.
 

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Jag har detta .

http://www.mcpoolen.se/tbh/las/abus/detecto8000.shtml


Slipper senilsnöre då det larmar om du glömmer ta bort det innnan färd.
Får plats under sadeln.
Låser hela skivan....

Tack för tipset.. blir nog ett sådant...

kollade denna för att se hur det fungerar..

http://www.youtube.com/watch?v=UzdwGS1vxXo


Sen hittade jag denna.. iof inte samma typ som granite extreme men känns som att det är bra att ha ett lås som låter efter kollat in denna.
http://www.youtube.com/watch?v=OdLTB5NnzEs

Blir nog ett Detecto!
 

Mike TheBike

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
KTM 950 Supermoto R
Menade att bilden var lite mörk bara. Men låter som du beskriver skruvar som jag har letat efter men inte hittat. Man vill ju liksom att det ska se så cleant ut som möjligt :tummenupp Tänkte om det var nån standard skruv på nån Saab som jag kunde åkt å köpt hos nån handlare här i stan. Men som du säger så är det nog svårt å få tag på om dom sitter på polisens bilar. Vore ju jäkligt schysst om du skulle kunna fixa några st till mig :banana
Skulle du kanske kunna skicka dom till mig så kan jag pröjsa dig för frakt osv....?

Skicka mig ett pm med din adress, så skickar jag fyra skruvar till dig.
Tror nog det räcker med ett frimärke och det kan jag stå för.
Se det som en god gärning motorcyklister emellan.:tummenupp
 

Mike TheBike

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
KTM 950 Supermoto R
Någon som plockat bort SAS/EPC och funderat över de två tunna gummislangarna mellan förgasare och topp, mitt på insugningsröret? Den ena(bakre förgasaren)går till en pip på SAS-ventilen, den andra(främre förgasaren) sitter bara ansluten till en blindplugg på luftburkens bakre del, alltså helt verkningslös:confused: .
Jag tog den som varit ansluten till SAS och pluggade den helt enkelt. Hur har ni gjort?
 

Mike TheBike

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
KTM 950 Supermoto R
När jag ändå är igång;
Är det någon här som köpt Xenon-kitet av -TLM- här på forumet? Har pm:at honom, men har lite bråttom med svaret.
Anslutning 86 på reläet har en vit kabel på ca 10-15cm som bara är klippt, var ska den vara?
Fick inte med någon inkopplingsbeskrivning.
 

Ballitifar

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Uumjåh
Hoj
Skepp o' hoj!
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top