Ktm 950 sm

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Så där jag! Ett stycke KTM 950 SM -06 med sebringblås införskaffad! Cirka 850 mil på mätaren, KTM orginallarm och med sprillans nytt bakdäck. Cirkus 60 pistolers ska jag hosta upp till Lelles MC vilket känns som ett rimligt pris med tanke på garantier, utrustning och skick.

Det enda sura är att det inte är leverans på hojen förrän om 1-2 veckor då de vill gå igenom hojen innan de säljer den. Hur ska jag klara mig så länge när jag vet att min nya älskling står och väntar i Uppsala?
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Så där jag! Ett stycke KTM 950 SM -06 med sebringblås införskaffad! Cirka 850 mil på mätaren, KTM orginallarm och med sprillans nytt bakdäck. Cirkus 60 pistolers ska jag hosta upp till Lelles MC vilket känns som ett rimligt pris med tanke på garantier, utrustning och skick.

Det enda sura är att det inte är leverans på hojen förrän om 1-2 veckor då de vill gå igenom hojen innan de säljer den. Hur ska jag klara mig så länge när jag vet att min nya älskling står och väntar i Uppsala?

Bra att de vill kolla den ordentligt innan de skickar iväg den iaf :tummenupp

Grattis till ett gött hoj köp!
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ingen aning om koppling och startmotor, funkar fint på min än så länge...och är det nått så är det ju garanti på den - bäst du slår till nu Macke, verkar inte finnas många kvar till salu i detta land och detta är något att behålla så räkna inte med alltför många beggade sen ;)

Fått nått än? Alla säger ju att man inte har tid o köra hoj när man har fått barn så jag tänkte komma ner till Örebro o köpa din till ett väldigt bra pris (för mig alltså :D)

Ringde Ragnar idag och hörde mig för, han skulle få in SMR:en snart. Sjukt sugen! Men har svårt att motivera ett lån på runt 50k istället för på 20k, "bara" för att få en hoj med snyggare färgsättning och smidigare tank.... Blir skapligt mycket högre månadskostnad när pengarna behövs till blöjor och nytt tak :död
 

comp1337

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Skriv stadens namn.
Hoj
KTM 990 SM -08
Snart dags för nytt bakdäck. Vad rek. ni? Jag kör inte bana någonting.
Vad rek. ni? Vad har ni? Hur många mil går de "normalt"? (om man kan fråga det)
 

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Ort
Slöddertälje
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Så där jag! Ett stycke KTM 950 SM -06 med sebringblås införskaffad! Cirka 850 mil på mätaren, KTM orginallarm och med sprillans nytt bakdäck. Cirkus 60 pistolers ska jag hosta upp till Lelles MC vilket känns som ett rimligt pris med tanke på garantier, utrustning och skick.

Det enda sura är att det inte är leverans på hojen förrän om 1-2 veckor då de vill gå igenom hojen innan de säljer den. Hur ska jag klara mig så länge när jag vet att min nya älskling står och väntar i Uppsala?

Bra val av hoj :tummenupp
Fan tycker synd om Ragnar på Lelles nu. Ringde till honom angående service på min hoj. Han sa att det e jäkligt stressigt just nu för finns tydligen ingen meck där. Fy fan som om han inte var tillräckligt stressad förut.
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Fått nått än? Alla säger ju att man inte har tid o köra hoj när man har fått barn så jag tänkte komma ner till Örebro o köpa din till ett väldigt bra pris (för mig alltså :D)

Ringde Ragnar idag och hörde mig för, han skulle få in SMR:en snart. Sjukt sugen! Men har svårt att motivera ett lån på runt 50k istället för på 20k, "bara" för att få en hoj med snyggare färgsättning och smidigare tank.... Blir skapligt mycket högre månadskostnad när pengarna behövs till blöjor och nytt tak :död

Jodå, Noah är 26 timmar gammal nu...

<--- har en del andra hojar jag kan göra mig av med innan jag kommer ner till att SMR måste gå ;) Har ju en SZR i garaget med, men den är ju tantens så den får man ju inte föra upp på hojlistan ;D

Om du är skyldig banken 1 miljon har du ett problem. Om du är skyldig banken 100 miljoner har banken ett problem :tummenupp
Annars kan man ju lägga ju lägga ett högre tak (ho-ho) på tak/huslånet så får man väl en go ränta på det...
Fast nu är jag kanske inte är den rätta person och ge ekonomiska rådgivningar...men det var just tanken och färgen som förvandlade hojen till nått jag ville ha i mina ögon ;)
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Nu har jag kört en KTM 950SM. Det var en grym hoj, dock fick jag KTM 690SMC att gasresa i 70-80 km/h men inte 950:in? :va

Funderar starkt på att byta in Horneten mot en 950SM. Den drog på fint, dock kändes det som om Hondan gick en hel del bättre faktiskt.
 

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Inte där jag vill
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Xenonlampa

Inser att jag aldrig kommer att montera den Xenonlampa jag köpt.
Komplett med allt + bruks anvisning.
Säljer den för det jag köpte den + 1%ränta från & med nu.
Passar 950 SM.

PMa
 
Last edited:

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
BMW r1200r LC
Snart dags för nytt bakdäck. Vad rek. ni? Jag kör inte bana någonting.
Vad rek. ni? Vad har ni? Hur många mil går de "normalt"? (om man kan fråga det)

Dunlop roadsmart borde passa dig. Du får säkert ut 800-1000 mil på det. Verkar ligga bäst till i dom flesta däck tester också :tummenupp
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Dunlop roadsmart borde passa dig. Du får säkert ut 800-1000 mil på det. Verkar ligga bäst till i dom flesta däck tester också :tummenupp

Satte på Dunlop Roadsmart bak på min 950 tidigare i vår. Bra däck, häftigt mönster. Tror dock inte det räcker över 500 mil. Då får man köra väldigt lugnt. Men vi får väl se, jag kan ha fel. Räcker det över 500 mil så vet jag vilken uppsättning däck jag smäller på längre fram i sommar.


:banana

Nu har jag kört en KTM 950SM. Det var en grym hoj, dock fick jag KTM 690SMC att gasresa i 70-80 km/h men inte 950:in? :va

Funderar starkt på att byta in Horneten mot en 950SM. Den drog på fint, dock kändes det som om Hondan gick en hel del bättre faktiskt.

Har du bara ett par liter kvar i tanken så går det fint i 3:an. Har du full tank får du rycka rätt så bra.
 
Last edited:

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Blivit offererad ca 5000:- för en 100mila service. Enligt firman tar det 5-6h för servicen (står 5.5h i KTMs servicebook).
Vad betalade ni för första 100a mila?
Vet ju att det ska vara lite mer första gången och den vid 750 blir betydligt mindre.. men för mig att jag läst nånstans i tråden att folk pröjsat typ 3 papp för 100 mila?
 

Mike TheBike

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
KTM 950 Supermoto R
Blivit offererad ca 5000:- för en 100mila service. Enligt firman tar det 5-6h för servicen (står 5.5h i KTMs servicebook).
Vad betalade ni för första 100a mila?
Vet ju att det ska vara lite mer första gången och den vid 750 blir betydligt mindre.. men för mig att jag läst nånstans i tråden att folk pröjsat typ 3 papp för 100 mila?

Jag har för mig att jag betalade 4100:- för 100mila plus ombestyckning i höstas.
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Snart dags för nytt bakdäck. Vad rek. ni? Jag kör inte bana någonting.
Vad rek. ni? Vad har ni? Hur många mil går de "normalt"? (om man kan fråga det)

Är inne på min andra uppsättning Michelin Pilot Road 2CT.

Funkar klockrent för gata/touring/medelsnabb banåka och är kanon i regn (se Bikes test förra året). Körde ca 10 bandagar på Tuvängen/Gelleråsen/Sviestad och tot 1300 (!) mil på förra uppsättningen, så det är svårt att klaga på livslängden...:D

Alt: Pilot Power 2CT ger något bättre grepp men färre mil.
 
Last edited:

Friday

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Tyresö
Hoj
-07 KTM 950 SM
Snart dags för nytt bakdäck. Vad rek. ni? Jag kör inte bana någonting.
Vad rek. ni? Vad har ni? Hur många mil går de "normalt"? (om man kan fråga det)

http://track.adform.net/C/?bn=218312 <--- Det köpte jag.. Och jag körde på våran lilla slinga här i stockholm (Slingerbulten) å jag la ner så långt att jag skrapade i foten så det känns som att det är ett bra däck. har kört runt 100mil på det å när jag tvättade av det så såg det ut som det gått max 2 mil.. Kör fram å tillbaka till jobbet varje dag så jag får väl återkomma nästa år när det rullat över 1000 mil å säga hur det ser ut. Körde 950 mil på orginaldäcket å jag kör ändå rätt hårt tycker jag.

Det var ju ändå ganska överkomligt, men har fått ett sådant kallt bemötande på telefon och dom ringer aldrig upp när dom säger att dom ska och kan inte lämna nån info. trots att jag handlat massor och varit en trogen kund sedan 3år tillbaka.
Så vi får se om jag tar Moracing.se eller mcsport.se/hammarströms motor istället, det är ju pengarna som styr i det läget eftersom jag hört gott om dom andra två ställena också! Ska bara få svar vad dom tar!

Tack för infon!


Jag va på Hammarströms förra veckan pga läckande kopplingssystem. Kom dit å han släppte allt han höll på med å fixa min å så kunde jag dra 20 min senare å bättre än så kan det väl inte bli. Plus att han kör en 950 Adventure så han ser alltid till å ha lite delar hemma som passar. Har alltid annars kört min till lelles men känns sådär ibland för det e några gånger jag tycker det borde gått på garantin men då har det inte gjort det å man har fått pynta.. Jag har bland annat samma fel som många andra skriver att när man kör på bakan så dör hojjen efter ett tag vilket e lite tråkigt när man väl får till en bra repa på bakan. Märker det extra tydligt när jag står upp på skjutspinnarna för då drar jag hojjer högre än om jag sitter..

Hej,

kan inte använda bakbromsen, skriker som fanken (riktigt illa).

Nån som har erfarenhet av att smörja mellan ok och belägg med grafitfett som man gjorde på gamla bilar? Bilbromsar har ju skrikplattor av något flinkt material så att inte beläggen börjar vibrera (och låta) men det finns ju inte på dessa.

J

Minna skriker fram. har gjort det sen jag köpte hojjen.. har monterat bort beläggen och sprayat på baksidan med sånt där klegg som blir som en såndär platta plus att jag drog några gånger med "Smärjelduk" om det nu stavas så och det höll kanske.. ja.. 2-3 mil kanske.. Suger som faan när det skriker å gnisslar eftersom jag kör en del inne i stan å det känns som att sånt skrik hör till en volvo från 92.. Men jag pallar inte köpa nya belägg bara för å kolla om det blir bättre. Lelles hade inget förslag alls på vad jag kunde göra åt det.
 
Last edited:

Friday

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Tyresö
Hoj
-07 KTM 950 SM
Varför har du inte fått någonting på garantin? Det är väl i alla fall 2 år på KTM?
Är det någon som har koll på vad KTM har gjort för att fixa kopplingen, nya delar? Har dom inte skickat ut något servicemedelande om byte?

950:n är en grymt skön hoj, synd att dom inte håller bara:gnissla

Ja vet inte varför jag inte fått nått på garantin.. Dom har alltid sagt att det inte är en garanti fråga å så har det bara varit å ta fram plånboken.. Å vad har jag som konsument att sätta emot när man står där med folk som man tar förgivet att dom vet vad dom pratar om när det till å med står KTM på deras tröjja.. Å sen kommer man in här i forumet å får läsa vad folk fått på garantin å så blir man bara less.. I mitt fall så sa Lelles att det till 99,9% är där nere vid motorn som det läcker.. Åkte till hammarströms motor å han bytte den där uppe och istället för 1600 gick det på 860kr.. Men så fick jag köpa nytt batteri här i våras efter å haft orginalbatteriet (Som strulade redan första året) innomhus å underhålls laddat å grejjer å när jag ringde till ktm så sa dom bara att en gång tog dom fram en fabriks ny hoj å batteriet var slut.. Jaha.: Va glädjer det mig som får dega för ett nytt?? Plus att det säger väl en del om vad man har att förvänta sig av hojjen. Nämde det där med att den bluddrar när man kör på bakan också men då var svaret med att kör jag på bakan får jag skylla mig själv om den blöddrar..
 

Friday

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Tyresö
Hoj
-07 KTM 950 SM
Ja vet inte varför jag inte fått nått på garantin.. Dom har alltid sagt att det inte är en garanti fråga å så har det bara varit å ta fram plånboken.. Å vad har jag som konsument att sätta emot när man står där med folk som man tar förgivet att dom vet vad dom pratar om när det till å med står KTM på deras tröjja.. Å sen kommer man in här i forumet å får läsa vad folk fått på garantin å så blir man bara less.. I mitt fall så sa Lelles att det till 99,9% är där nere vid motorn som det läcker.. Åkte till hammarströms motor å han bytte den där uppe och istället för 1600 gick det på 860kr.. Men så fick jag köpa nytt batteri här i våras efter å haft orginalbatteriet (Som strulade redan första året) innomhus å underhålls laddat å grejjer å när jag ringde till ktm så sa dom bara att en gång tog dom fram en fabriks ny hoj å batteriet var slut.. Jaha.: Va glädjer det mig som får dega för ett nytt?? Plus att det säger väl en del om vad man har att förvänta sig av hojjen. Nämde det där med att den bluddrar när man kör på bakan också men då var svaret med att kör jag på bakan får jag skylla mig själv om den blöddrar..

Glömde säga att jag gillar ju hojjen som bara den i övrigt med smidighet å vridet å försäkring å allt.. men det e ju dom där små sakerna som gör det. 1. Huuuur mycket strul som helst å hojjen har inte ens gått 1000 mil. 2. Det är 9,4 MIL till lelles för å lämna in den på service. så totalt blire 56,4 MIL för att få en service gjord (Räknat med körsträckan på båda hojjarna) för att man ska komma hem igen så får ju tjejen köra med sin. När jag hade min subaru Impreza så åkte man bara till service å lämna den å sen fick man ju en lånebil så man kunde åka till jobbet med. Varför ere INGEN mc verkstad som har att dom lånar ut så man kan ta sig hem. Skit samma om det e värsta trötta 125kubiks vespa för 12 000 å som toppar 102km/h sålänge man bara kan ta sig hem till till jobbet. Kan dessutom tillägga att när jag hade strul så fick jag åka dit å sen skulle den vara klar en viss dag å jag åkte dit för å hämta den å då va den inte klar å då fick jag åka hem igen å sen tillbaka 3 dagar senare å då var den inte heller klar men då sa jag att dom får väl fixa det på nästa service. Vilket jag inte skulle ha gjort för då fick jag ju betala för det som skulle göra istället för att dom hade gjort det gratis då när den var inne. :tummenner
 
Last edited:

Friday

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Tyresö
Hoj
-07 KTM 950 SM
Tänkte höra med er som kör likadant. (KTM 950SM -05)
Mitt batteri börjar ge upp och enligt lelles så är det endast Yausa som har batteri i den storlek/volt/amp. (Det enda dom hade iaf)
Någon som köpt pirat eller liknande någonstans där det är billigare? Lelles skulle ha en hel del för batteriet.:gnissla

Tack på förhand / Jesper

Vid det här laget har du nog köpt nytt men annars köpte jag på Global som ligger borta vid Willys och elgiganten å Bauhuse å det där borta vid länna. Stört mycket bättre pris än orginal men MINST lika bra skulle jag vilja påstå.. Jag testade biltema å det batteriet orkade med 3 starter sen va det slut med kräm..
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top