Ktm 950 sm

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
1300:- för komplett orginal kit?
Med mina mått mätt är det billigt...

1.300:- för en (1) kylarvinge that is.. Vad tror du det landar för vingar, plasten under sadeln, tank och kuts? Bobbins och rampuckar spar man nog en hel del deg på också om man nu lägger ner, och ärligt talat så känns det mer som en tidsfråga. Hojen är ju så in i h...ete förtroendeingivande att man dör, nånstans måste gränsen gå!?
 

thalle

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Norrort
Hoj
KTM 950 SM
1.300:- för en (1) kylarvinge that is.. Vad tror du det landar för vingar, plasten under sadeln, tank och kuts?

Förmodligen mer ?!?
Med tanke på hur du formulerade dig så var det ganska svårt att förstå att du syftade på just en kylarvinge. Förlåt missförståndet.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Förmodligen mer ?!?
Med tanke på hur du formulerade dig så var det ganska svårt att förstå att du syftade på just en kylarvinge. Förlåt missförståndet.

My bad :tummenupp ! Hade när jag köpte hojen en tro mo att kunna köpa kraschplast för en spottstyver.. Kändes som en bra grej. Att jag sen tappade hojen på Shell med 36 mil på mätaren kanske inte var så genomtänkt, å andra sidan är det bättre än att linda den runt ett träd. Det blve bara en putsbar skråma, men det gjorde ont när allt var nytt.

Edit:

Har f.ö. hittat kompressionsskruven på framgaffeln, så jefla enkelt om man öppnade ögonen. Ska börja labba lite nu och se om det går att få ordning på svajet, grundinställningen funkade kanon på gata för lek och bus. Men ska man åka fort så vill åtminstone jag styva upp allt en hel del, tror jag. Har inte hunnit testa så mkt än.

Återkommer med resultat i början på nästa vecka! :tummenupp

Nån annan som skruvat och fått till det?
 
Last edited:

ollethn

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki SV 1000n
Hämtade min hoj i dag efter 100mila servicen plus ombestyckning efter montering av wingsdämparna. Har även satt på 16 drev! Sicken jävla skillnad!!! (Jävla skitväder bara!)
 

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Hämtade min hoj i dag efter 100mila servicen plus ombestyckning efter montering av wingsdämparna. Har även satt på 16 drev! Sicken jävla skillnad!!! (Jävla skitväder bara!)

Plockade de bort SASen och EPCn oxå? Min hoj ska in på service o då blir det 16-drev på, ombestyckning samt SAS o EPC väck. Fick dock inte klart för mig hur de tänker sig plugga igen hålen efter att de plockat bort SAS o EPC, men sånt får man hoppas att de har koll på...
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Plockade de bort SASen och EPCn oxå? Min hoj ska in på service o då blir det 16-drev på, ombestyckning samt SAS o EPC väck. Fick dock inte klart för mig hur de tänker sig plugga igen hålen efter att de plockat bort SAS o EPC, men sånt får man hoppas att de har koll på...

Det finns ett färdigt kit att montera, om de har det vill säga. Lelles hade inte fått hem det från dist. trots att jag aviserade att jag ville ha det i god tid innan service! Börjar iofs bli less på tidspassningen därifrån generellt.. visst har stackarn mkt och gör vad han kan, men hjälper det mig?
--------------------------------------------------------------------------
Edit:

För att lyfta frågan igen efter databaskraschar och shit..

Är det nån skruvat dämpning nåt? Tips på inställningar? I så fall, vad väger ni och för vilken körning har ni trimmat?
 
Last edited:

ollethn

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki SV 1000n
Plockade de bort SASen och EPCn oxå? Min hoj ska in på service o då blir det 16-drev på, ombestyckning samt SAS o EPC väck. Fick dock inte klart för mig hur de tänker sig plugga igen hålen efter att de plockat bort SAS o EPC, men sånt får man hoppas att de har koll på...

Jag sa till dom att dom skulle ta bort EPCn men de hade dom inte gjort för dom sa att de skulle ta mellan 2 å 3 timmar och de va onödiga pengar för sån liten skillnad. Det va tydligen inte lika stor skillnad på lc8-orna som på lc4-orna. SASen sa dom också att de inte va någon ide å ta bort...
Finns de någon som har gjort de som kan berätta om de är stor skillnad??
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag sa till dom att dom skulle ta bort EPCn men de hade dom inte gjort för dom sa att de skulle ta mellan 2 å 3 timmar och de va onödiga pengar för sån liten skillnad. Det va tydligen inte lika stor skillnad på lc8-orna som på lc4-orna. SASen sa dom också att de inte va någon ide å ta bort...
Finns de någon som har gjort de som kan berätta om de är stor skillnad??

Oavsett hur liten skillnaden är låter det snålt. Lelles fixar för en femhukna inkl. material åt mig.

Det gör ingen större skillnad, utom på 1an o 2an.. Där den struper "för tidigt". 1an spelar väl egentligen ingen roll men åtminstone jag vill ha max ur 2an. Känslomässigt vll jag inte ha några strypningar öht, oavsett om det är kraft man aldrig får ner i backen´, känns ghey att åka strypt hoj bara!
 

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Jag sa till dom att dom skulle ta bort EPCn men de hade dom inte gjort för dom sa att de skulle ta mellan 2 å 3 timmar och de va onödiga pengar för sån liten skillnad. Det va tydligen inte lika stor skillnad på lc8-orna som på lc4-orna. SASen sa dom också att de inte va någon ide å ta bort...
Finns de någon som har gjort de som kan berätta om de är stor skillnad??

Jag fick intrycket av att det skulle kosta 3-500 kronor extra att plocka bort dessa grejer i samband med första servicen o då kan det inte ta 2-3 timmar. Blev bara lite orolig då jag inte fick nåt klart svar för hur de skulle plugga hålen o att plocka SAS o EPC utan att plugga igen hålen verkar inte va nån vidare bra idé...
 

thalle

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Norrort
Hoj
KTM 950 SM
då kan det inte ta 2-3 timmar.

När de ändå har tanken borta tar det kanske 10 minuter att ta bort SAS'n och EPC'n, ink montering av täckbrickor och pluggar i luftburken/slangar.

Måste varit skitsnack eller missförstånd bakom uttalandet.
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
När de ändå har tanken borta tar det kanske 10 minuter att ta bort SAS'n och EPC'n, ink montering av täckbrickor och pluggar i luftburken/slangar.

Måste varit skitsnack eller missförstånd bakom uttalandet.

Instämmer jag fick mitt fixat på första servicen och det kostade inget,det är dyrt nog den första.
Det tar inga timmar att fixa epc´n är bara kontakter och det gör skillnad då 2án och 3án går fullt ut nu .
Nu väntar jag bara på accra fullsystem skall komma . Det skulle ha kommit igår men nu sa de att det kommer den 29 Grrrrrrr:mad:
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
KTM är ju inte världsbäst på leverenstider direkt..

Funderar på att beställa en -09, boka första servicen och beställa Akra..

Då KANSKE man har allt till slutet på maj.. -09
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
KTM är ju inte världsbäst på leverenstider direkt..

Funderar på att beställa en -09, boka första servicen och beställa Akra..

Då KANSKE man har allt till slutet på maj.. -09

Ja de e kanske så man får göra.Hoppas att den är en 990 med ok insprit då minus 10 kg mmm
 

ollethn

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki SV 1000n
Jag fick intrycket av att det skulle kosta 3-500 kronor extra att plocka bort dessa grejer i samband med första servicen o då kan det inte ta 2-3 timmar. Blev bara lite orolig då jag inte fick nåt klart svar för hur de skulle plugga hålen o att plocka SAS o EPC utan att plugga igen hålen verkar inte va nån vidare bra idé...

Jag tyckte med att de lät lite konstigt för när jag ringde till dom innan servicen å sa till dom å ta bort epcn så sa dom runt 500 spänn i sammband med servicen. Men nu helt plötsligt sa dom runt 2000 spänn!!! Och dom ringde inte äns å frågade mig om jag ville ta bort den ändå så nu e de ju försent!!! Men jag har en annan gubbe som ska kika på de.
 

TRX85r

Gasar inte så ofta,bara ibland !!
Gick med
11 Nov 2003
Ort
Härslöv/Landskrona
Hoj
Fiskebåt
Jag tyckte med att de lät lite konstigt för när jag ringde till dom innan servicen å sa till dom å ta bort epcn så sa dom runt 500 spänn i sammband med servicen. Men nu helt plötsligt sa dom runt 2000 spänn!!! Och dom ringde inte äns å frågade mig om jag ville ta bort den ändå så nu e de ju försent!!! Men jag har en annan gubbe som ska kika på de.

Ta väck tanken o dra av kablarna,,fixat o klart Gratis :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top