jonsson.marcus
Ny medlem
Har precis gjort 100-milaservice och de 30 sista milen tycker jag att växellådan ändrat karaktär rejält. Och då inte till det bättre...
Den har börjat "klonka" rejält och växelövergångarna går inte lika smidigt som tidigare. Igår fick jag in ett tomgångsläge mellan 4:an och 5:an. Det är som att växellådan "tar emot" när jag växlar. Tidigare kändes den len som sammet... Står jag på tomgång så är det svårt att lägga i tvåan, ungefär som att kopplingen inte skulle ta fullt ut. Växellådan känns något glappig när man växlar för att sedan "klonka" till när man får in växeln. Detta har även resulterat i att växellådan låter mer när man växlar.
Nån som känner igen detta, har några kommentarer? Tacksam för svar
känner igen symptomen du beskriver... har oxå lyckats få i "friläge" mellan dom högre växlarna en gång och tycker oxå att den blivit allmänt sämre och låter mer i växellådan, har även fått tvåan att hoppa ur då jag försökte köra på bakhjulet å satte ner den lite hårt... var inte uppe så högt så det vart ingen jättehård nedsättning... (kass på bakhjulet men man ska väl börja nån gång )