Ktm 950 sm

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16

Wernerliv

Ny medlem
Gick med
31 May 2007
Hoj
ktm 950 sm
En igentligen ganska orelevant fråga, men vet nån här hur fort en standard drevad 950 går borde väl göra över 200 blås har inte kört in min riktigt än så att man kan prova. min hoj har nu gått 30 mil så snart borde det vara dags att börja gasa.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Köpte mig en 950 SM i torsdags, första hojen, kul som fan att köra!

Bokade första servicen direkt förstås, då ska de plocka SAS och EPC samt dreva ner en kugg fram. Byta slipon lät som det var en självklarhet. 9200 för akrapovic känns som det svider lite. Någon som har sebring? Tror Ragnar sa att de kostade från ca 6500:- eller nåt. Ett bra alternativ?

Edit: Iofs tyckte jag den lät fördjävla bra orginal, men man hinner väl vänja sig :)

Hell_Man

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
BMW r1200r LC
Jag åker med sebring. Inte samma finish som acra, men ljudet är kanon!! Även med insatserna monterade låter den gott och är skönare om man ska åka långt.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Köpte mig en 950 SM i torsdags, första hojen, kul som fan att köra!

Bokade första servicen direkt förstås, då ska de plocka SAS och EPC samt dreva ner en kugg fram. Byta slipon lät som det var en självklarhet. 9200 för akrapovic känns som det svider lite. Någon som har sebring? Tror Ragnar sa att de kostade från ca 6500:- eller nåt. Ett bra alternativ?

Edit: Iofs tyckte jag den lät fördjävla bra orginal, men man hinner väl vänja sig :)
Goaste ljudet har utan konkurrens BOS, som orginal fast med rejäl woofer (tänk det där riktigt goa djupa/dova ljudet som en del Ducce/Aprilia har). Då har jag ju iofs inte hört Wings men.... Sebring har en vassare klang i sitt ljud som inte riktigt faller mig på läppen. Akra ligger någonstans emellan.

Köper du BOS så spar du ytterligare ca 1000 gentemot Sebring. Wings låg väl någonstans i det häradet också. BOS har svensk åf, det har inte Wings (men det funkar tydligen ypperligt ändå).

.

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
En igentligen ganska orelevant fråga, men vet nån här hur fort en standard drevad 950 går borde väl göra över 200 blås har inte kört in min riktigt än så att man kan prova. min hoj har nu gått 30 mil så snart borde det vara dags att börja gasa.

Det har stått 229 kmh på min mätare med slipons utan buttplugg. :tuttar
fortfarande stabilt men lite lätt blåsigt :D

/F

LC4ever

Biig Badabom
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Adventure -09
Div frågor

Har kört 300mil med min 950SM och har lite frågor.

Är det någon som har haft problem med att den drar olja?
50mil/liter olja känns inte normalt.

Vad kör ni på för däck?
Känner att mina Metzler Racetec K0 inte är optimala, inte för att originaldäcken var särskillt bra.

Kan meddela att race-inställningarna för stötdämpare och fjädrar fungerar perfekt. Rekommenderar er att ändra till dessa om ni inte redan gjort så.

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Jag har en fråga.
Är det någon som har koll på hur man justerar vxlpinnen?
Jag har tagit en snabbtitt och den ser ganska avancerad ut.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Bestyckning....

Eftersom jag inom en snar framtid tänkt bänka min moppe så måste jag ju jaga rätt på lite munstycken. Och det var inte det lättaste skulle det visa sig. KTM själva säljer bara högfartsmunstycken och luftmunstycken, något lågfartsmunstycke finns inte till försäljning.

Googlar satan och läser en del och börjar väl så smått få lite idéer om bestyckningar, nålar, flottörhusventilationer etc. Dyker även på Factory Pro och deras bestyckningskit. Försöker hitta något mer om Sommers Door än det dom skriver själva.

Så, några frågor...

Någon som testat FactoryPro's kit och har något att säga ?

Vart i Sverige hittar man lättast/bäst lågfartsmunstycken ?

Sommers Door, någon som testat ? Tillsammans med FactoryPro ? Annan ombestyckning ?

Någon som mer än jag varit ute och sökt och har några schyssta url'er att dela med sig av ?

.

TRX85r

Gasar inte så ofta,bara ibland !!
Gick med
11 Nov 2003
Hoj
Fiskebåt
Har kört 300mil med min 950SM och har lite frågor.

Är det någon som har haft problem med att den drar olja?
50mil/liter olja känns inte normalt.

Vad kör ni på för däck?
Känner att mina Metzler Racetec K0 inte är optimala, inte för att originaldäcken var särskillt bra.

Kan meddela att race-inställningarna för stötdämpare och fjädrar fungerar perfekt. Rekommenderar er att ändra till dessa om ni inte redan gjort så.
Vad för olja kör du på?? (kör du på tunn helsyntet kan den loosa oljan)
Kävlinge ligger inte så långt från mej jy,, kanske kan ta en busrunda en dag!! :)

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
nu har jag äntligen fått prova hojjen med en kugg mindre på framdrevet.
Jävla va mkt roligare den blev :tummenupp va ju ganska lätt lekt innan men nu vill den bara tuktas konstant...........

Wernerliv

Ny medlem
Gick med
31 May 2007
Hoj
ktm 950 sm
Lyckades få upp mätaren till 222 km igår helt orginal o jag väger 120 kilo 190 lång. Går ju fort som f.n. Var uppe på bike och hämtade mina nya gpr slipon 5300:- hoppas att det låter riktigt gött nu imorgon. Skall bestycka om den och sätta på 16 drev på första service hoppas den blir riktigt ball att köra då.

ChrisseJ

Övar
Gick med
16 Jun 2007
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Började surfa om just 950 SM för nån vecka sedan, började i samma veva bearbeta frugan.. kan va tufft ibland.

Men, nått måsta jag gjort/sagt rätt, hämtar en SM på MÅndag :D

Har läst hela tråden, många bra råd. Känns bra att handla nåt som verkar allmänt omtyckt.

Kommer framöver dela med mig av egna erfarenheter och dyl.

Wernerliv

Ny medlem
Gick med
31 May 2007
Hoj
ktm 950 sm
ja min är jag helt nöjd med hittils fick på mina GPR Dämpare idag vilket grymt gött ljud låter mycket men det är så jag vill ha det.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha