tack ska kolla nu.
kollar runt på nätet men datorn bara hänger sig
Är det någon speciell komponent du vill titta på eller
bara generellt.
tack ska kolla nu.
kollar runt på nätet men datorn bara hänger sig
tack ska kolla nu.
kollar runt på nätet men datorn bara hänger sig
Från fabrik är det mineralolja i. Jag fortsätter med mineralolja fram till 100-mila då det ju byts till syntet.
MEN, i min manual står det fel ang. mängden olja. Det står att man skall slå i 2.5L medan det i själva verket går i typ 3.6. Jag mätte upp oljan jag fick ur och det blev ungefär 3.5 så.....
.
Var hos ktm handlaren och köpte olja idag och fick syntet olja, hoppas det inte spelar så stor roll, hojen har gått 25 mil och det var mycket skit på magneter och i silarna. Tömde en fyra liters flaska i och det är ju ändå inte riktigt fullt, så jag fattar inte heller varför det står 2,5 liter i manualen. Men oljan var ju svindyr, gick på 735 spänn för 4 liter och oljefilter. Man fattar varför 100 mila servicen är så dyr.
Är du tokig eller!!!!
Köp olja från någon Oljegrossist istället för hos mcbutik. Köpte 20L Q8 SBK Racing 15w/50 för 900:-
Ja, det var sista gången jag köpte så dyr olja.
En fråga om bänkning, har ju acraslipon och ska öppna upp luftburken också har tagit bort epc, om hojen då går bra, som jag tycker, är det värt att bänka den då, kan man få ut mer effekt då eller, eller får man bara ett kvitto på hästarna så man redan har, i och med att det är förgasare så känns det inte som man kan göra så mycket om den redan går bra. Eller? Någon som vet?
MEN VA I H-E KÖPTE DU FÖR OLJA? Tillverkad av specket från utrotningshotade kvertsvinvalar (som lever i en insjö i Tibet) eller......? Känn dig skinnad. Säger rätt mycket om din handlare tycker jag.Var hos ktm handlaren och köpte olja idag och fick syntet olja, hoppas det inte spelar så stor roll, hojen har gått 25 mil och det var mycket skit på magneter och i silarna. Tömde en fyra liters flaska i och det är ju ändå inte riktigt fullt, så jag fattar inte heller varför det står 2,5 liter i manualen. Men oljan var ju svindyr, gick på 835 spänn för 4 liter och oljefilter. Man fattar varför 100 mila servicen är så dyr.
MEN VA I H-E KÖPTE DU FÖR OLJA? Tillverkad av specket från utrotningshotade kvertsvinvalar (som lever i en insjö i Tibet) eller......? Känn dig skinnad. Säger rätt mycket om din handlare tycker jag.
Sen tycker jag nog att det är lite konstigt av honom att sälja syntetolja också när han borde veta att det ligger mineral i vid leverans. Och han borde ju dessutom veta att man byter till syntet vid 100-mila så.... SEN, om det har någon sexuell betydelse eller inte...... who knows. Jag kör ju som många vid det här laget vet stenhårt på MotoMan's teorier om inkörning och han ordinerar mineral under inkörningen -> jag lyder.
Men visst var det intressant att se vad som kom ut med oljan ? Och hur den luktade ? Och hur silarna såg ut ?
.
Med tanke på oljan så verkar ju din handlare vara lite si och så.... Om han då har rekommenderat någonting, kan du lita på det då ? En bänkning inklusive synkning osv gör nog snarare att du med säkerhet vet att din hoj går som den skall. Jag tror inte du kommer att få ut mer en någon enstaka hästkraft extra. Det är nog vetskapen att allt är som det skall som du köper.alex skrev:En fråga om bänkning, har ju acraslipon och ska öppna upp luftburken också har tagit bort epc, om hojen då går bra, som jag tycker, är det värt att bänka den då, kan man få ut mer effekt då eller, eller får man bara ett kvitto på hästarna så man redan har, i och med att det är förgasare så känns det inte som man kan göra så mycket om den redan går bra. Eller? Någon som vet?
Dremla bort ena gaveln på upphöjningen. Slakta filtret till din torktumlare
och limma fast på insidan av locket.Gör lika med det andra locket.Detta är
vad sommersdoor är för något.Filterväven kan man skita i om man vill.All
luft som passerar hålen i locken kommer att passera originalfiltret innan den
går in i motorn.
Tack för detta! Tar man bort "snorkeln"
också?
Här kan ni ladda ned sprängskisser på motor och chassi
http://ktmtalk.com/index.php?showtopic=223676&hl=spare+part
Edit:
En reggning på ktmtalk.com krävs
någon som varit med om detta mer än jag??
körde lugnt genom en korsning när hojje bara sten dör o låser sig fullständigt, olje lampa börjar lysa,
Hur går det har du kommit på nåt. Har du snackat med Återförsäljaren.
det va igår det hände. ska byta lite olja o filter i helgen tänkte jag, vågar fan inte köra innan dess. ska ta upp det med dom på service den 18:e sen med.
(skulle det hända igen, då blir det släpkärra till återförsäljaren direkt)
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |