Ktm 950 sm

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm
va inne o tänkte beställa nu, tyvärr fattar jag inte tyska,
kommer till något beställningsformulär tror jag.
har du beställt ännu o kan förklara hur jag skriver:huvet





Maila dem på engelska.Funkade kanon för mig.:tummenupp Eller ring
och be att få tala med Oliver Nix.
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Nån som köpt dessa och kan slänga upp några foton? Om det bara är modifierade luftburkar så borde man väl kunna modifiera orginal på ngt liknande sätt eller?


Maila dem på engelska.Funkade kanon för mig.:tummenupp Eller ring
och be att få tala med Oliver Nix.
 

Empparin

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01
Wheelie problem!

Har in min 950 på garanti service nu, det är tänkt att dom skall fixa till hojen
så att det går att köra på bakhjulet med den, den dör på en cylinder när jag
har upp den på bakhjulet.
Men dom hittar inget fel på den och enligt KTM Sverige så har inte dom hört om nått sånt problem tidigare.
Dom hade som svar att förgasarna inte klarar av läget som dom har vid
bakhjulsåka, men sånt tror jag inte på, en sån hoj som 950:n ska ju
vara gjord för sånt!!!
Är det någon här på forumet som har samma bekymmer med sin 950???
Börjar ju bli smått desperat snart, vill ju inte ha en hoj som bara går
att finköra med :huvet

Så är det någon som haft samma bekymmer och fått det fixat, berätta gärna?
 

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Åseda
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
Var ute ännu en runda och började gasa lite mer, har ju inte ryckt sladdarna till epc och märkte hur mycket det stryper på 2:an, gasar till fullt och tror den ska resa sig men det bara murrar i den. Måste verkligen fixa det, ska bara köra slut på soppan först så tanken är lite lättare. Annars är man ju i total eufori när man är ute och kör, så jävla rolig maskin.
 
Last edited:

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Har nu kör 10mil med min 950SMR och är supernöjd.
MEN den låter inget. Känner mig som en gubbe när jag susar fram.
Jag vill igentligen ha karbonpipor på den med tanke på att svart passar bra på den. Vet ni om det finns några karbonburkar som passar till min hoj?
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Tyst och kör dina 100 mil istället, FULLGUBBE!
 

Ex3mX

Keep it burning
Gick med
19 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
FZ1-N, 660 SMC
Last edited:

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Ja fy f-n vicken maskin. Kunde inte låta bli så det vart typ 8 mil först enl. MotoMan och sen Bulten. Man är ju fortfarande klart byxis över prestanda och tyckte nog att man tog det rätt lugnt men..... kollade på hastighetsmätaren och..... Aj, aj, aj....... Gick nog redan efter en dryg timme på hojen fortare än med 625'an. Nåt då dj-la lättkörd och lättsvängd stor hoj måste vara svårt att hitta. Man fick ju ta mig sjutton bryta av hjälmen från skallen eftersom mungiporna sugit fast i sidorna.

Men olje/filterbytet jag gjorde när jag kom hem var välbehövt. Oljan som var i luktade ju !)/"#&¤&&!"#¤. Och ut med den kom guckmuck och slem. Och i silarna satt små, små flarn av blå färg och annat smått ock gott. Nä fy f-n. Skönt å ha det gjort.

Känns just nu som en evighet till 100-mila (ont om tid hos Ragge) och bortmontering av SAS,EPC etc och ombestyckning/synkning och..... Sen så går det nog som den skall.

.
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Maila dem på engelska.Funkade kanon för mig.:tummenupp Eller ring
och be att få tala med Oliver Nix.


ja det får väll bli den varianten tror jag :tummenupp

Var ute ännu en runda och började gasa lite mer, har ju inte ryckt sladdarna till epc och märkte hur mycket det stryper på 2:an, gasar till fullt och tror den ska resa sig men det bara murrar i den. Måste verkligen fixa det, ska bara köra slut på soppan först så tanken är lite lättare. Annars är man ju i total eufori när man är ute och kör, så jävla rolig maskin.


vet inte exakt vad du menar med murrar, men min kan tappa orken helt på 2:an. man förbereder in i rondell på 2:an, sen ska man upp på bakan i utgången av rondellen, men då händer fan ingen ting, gasen i botten men man kan köra om med moped, kanske är inkörningen bara
 
Last edited:

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Åseda
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
ja det får väll bli den varianten tror jag :tummenupp




vet inte exakt vad du menar med murrar, men min kan tappa orken helt på 2:an. man förbereder in i rondell på 2:an, sen ska man upp på bakan i utgången av rondellen, men då händer fan ingen ting, gasen i botten men man kan köra om med moped, kanske är inkörningen bara

Precis så är min, men jag tror det är epc´n som stryper på 1:an och 2:an, har precis plockat bort sladdarna till dom, var ju ganska enkelt att lyfta tanken när man kollade lite noggrannare, lite bensinslangar att ta bort bara. Men shit vad skraj jag blev när jag var färdig, vred om nyckeln och instrumenteringen var helt svart och det gick inte starta den, då hade dotten vart och fingrat på den röda dödarknappen på högersidan, puhh, då slog hjärtat ganska bra.

Ska bara vänta tills hon somnar så jag kan ut och prova den nu.

Ja fy f-n vicken maskin. Kunde inte låta bli så det vart typ 8 mil först enl. MotoMan och sen Bulten. Man är ju fortfarande klart byxis över prestanda och tyckte nog att man tog det rätt lugnt men..... kollade på hastighetsmätaren och..... Aj, aj, aj....... Gick nog redan efter en dryg timme på hojen fortare än med 625'an. Nåt då dj-la lättkörd och lättsvängd stor hoj måste vara svårt att hitta. Man fick ju ta mig sjutton bryta av hjälmen från skallen eftersom mungiporna sugit fast i sidorna.

Men olje/filterbytet jag gjorde när jag kom hem var välbehövt. Oljan som var i luktade ju !)/"#&¤&&!"#¤. Och ut med den kom guckmuck och slem. Och i silarna satt små, små flarn av blå färg och annat smått ock gott. Nä fy f-n. Skönt å ha det gjort.

Känns just nu som en evighet till 100-mila (ont om tid hos Ragge) och bortmontering av SAS,EPC etc och ombestyckning/synkning och..... Sen så går det nog som den skall.

.

Har kört drygt 17 mil med min, men ska jag göra ett eget oljebyte innan 100 mila servicen, det låter ju iofs som det är ganska behövligt, vad hade du i för olja sen då, eller vad är det för olja i från början. Eller man kanske åker till ktm handlaren så får man väl rätt.
 
Last edited:

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm
Nån som köpt dessa och kan slänga upp några foton? Om det bara är modifierade luftburkar så borde man väl kunna modifiera orginal på ngt liknande sätt eller?

Dremla bort ena gaveln på upphöjningen. Slakta filtret till din torktumlare
och limma fast på insidan av locket.Gör lika med det andra locket.Detta är
vad sommersdoor är för något.Filterväven kan man skita i om man vill.All
luft som passerar hålen i locken kommer att passera originalfiltret innan den
går in i motorn.
 

Bifogat

  • airbox.jpg
    airbox.jpg
    81.9 KB · Visningar: 138

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Precis så är min, men jag tror det är epc´n som stryper på 1:an och 2:an, har precis plockat bort sladdarna till dom, var ju ganska enkelt att lyfta tanken när man kollade lite noggrannare, lite bensinslangar att ta bort bara. Men shit vad skraj jag blev när jag var färdig, vred om nyckeln och instrumenteringen var helt svart och det gick inte starta den, då hade dotten vart och fingrat på den röda dödarknappen på högersidan, puhh, då slog hjärtat ganska bra.

Ska bara vänta tills hon somnar så jag kan ut och prova den nu.

ja jag tänkte köra slut på bensinen en runda imårn, sen kolla vad det kan tänkas vara för sladdar jag ska rycka bort? antar att det ger sig till slut, men att dom måste bort e helt klart, mailade Björn på mc kompaniet o sa att dom får byta framdrev på service med.. kanske den blir ännu roligare...
avge en liten rapport när du provat utan sladdarna så vore det toppen:tummenupp
 

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Tjenare hejsan alla med 950SM!
Är såå sjukt sugen på en 950 så hälften hade räckt....
Men det blir ingen denna sommar iaf. :gnissla men till nästa sommar så har jag fyllt 24 och då kan jag ta försäkringen på mig själv (Då 5000/ Nu 19000) + att min nuvarande 640 är avbetald då. :D
Mina frågor är:
Hur mycket skulle ni tro att en 950SM-05 som gått typ 1000mil eller nåt kommer kosta inför sommaren 2008?
Hur trivs ni med hojen, bra att åka långt i typ 130 på motorväg, busfaktor och service med mera?

Det är dom saker jag kan komma på nu, åker nämligen upp till Dalarna och hälsar på föräldrarna ganska ofta på sommaren och min 640 är "lite" skakig på motorvägen och man måste åka typ 10mil på sån väg.
Bra sjärtmassage men det blir man trött på efter första milen.....

Tacksam för alla svar, korta som långa! Mvh// Dalmasen
 

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Åseda
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
ja jag tänkte köra slut på bensinen en runda imårn, sen kolla vad det kan tänkas vara för sladdar jag ska rycka bort? antar att det ger sig till slut, men att dom måste bort e helt klart, mailade Björn på mc kompaniet o sa att dom får byta framdrev på service med.. kanske den blir ännu roligare...
avge en liten rapport när du provat utan sladdarna så vore det toppen:tummenupp

Det blev en himla skillnad, nu kan man ju gå upp på bakhjulet direkt efter korsningar osv, men tycker det bluddrar lite i den på låga varv, kanske blir bättre om man fixar luftfiltret och höjer nålarna ett steg, var ju någon som hade gjort det och det verkade ju bli bra, sen ett 16 drev fram också så är det nog kanon.
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Det blev en himla skillnad, nu kan man ju gå upp på bakhjulet direkt efter korsningar osv, men tycker det bluddrar lite i den på låga varv, kanske blir bättre om man fixar luftfiltret och höjer nålarna ett steg, var ju någon som hade gjort det och det verkade ju bli bra, sen ett 16 drev fram också så är det nog kanon.

låter lovande, ska kolla på det senare idag,
jävligt gott väder ute idag, får bli en liten runda snart
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Har kört drygt 17 mil med min, men ska jag göra ett eget oljebyte innan 100 mila servicen, det låter ju iofs som det är ganska behövligt, vad hade du i för olja sen då, eller vad är det för olja i från början. Eller man kanske åker till ktm handlaren så får man väl rätt.
Från fabrik är det mineralolja i. Jag fortsätter med mineralolja fram till 100-mila då det ju byts till syntet.

MEN, i min manual står det fel ang. mängden olja. Det står att man skall slå i 2.5L medan det i själva verket går i typ 3.6. Jag mätte upp oljan jag fick ur och det blev ungefär 3.5 så.....

.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top