va inne o tänkte beställa nu, tyvärr fattar jag inte tyska,
kommer till något beställningsformulär tror jag.
har du beställt ännu o kan förklara hur jag skriver![]()
Maila dem på engelska.Funkade kanon för mig.

och be att få tala med Oliver Nix.
va inne o tänkte beställa nu, tyvärr fattar jag inte tyska,
kommer till något beställningsformulär tror jag.
har du beställt ännu o kan förklara hur jag skriver![]()
Maila dem på engelska.Funkade kanon för mig.Eller ring
och be att få tala med Oliver Nix.
Har nu kör 10mil med min 950SMR och är supernöjd.
MEN den låter inget. Känner mig som en gubbe när jag susar fram.
Jag vill igentligen ha karbonpipor på den med tanke på att svart passar bra på den. Vet ni om det finns några karbonburkar som passar till min hoj?
Maila dem på engelska.Funkade kanon för mig.Eller ring
och be att få tala med Oliver Nix.
Var ute ännu en runda och började gasa lite mer, har ju inte ryckt sladdarna till epc och märkte hur mycket det stryper på 2:an, gasar till fullt och tror den ska resa sig men det bara murrar i den. Måste verkligen fixa det, ska bara köra slut på soppan först så tanken är lite lättare. Annars är man ju i total eufori när man är ute och kör, så jävla rolig maskin.
ja det får väll bli den varianten tror jag
vet inte exakt vad du menar med murrar, men min kan tappa orken helt på 2:an. man förbereder in i rondell på 2:an, sen ska man upp på bakan i utgången av rondellen, men då händer fan ingen ting, gasen i botten men man kan köra om med moped, kanske är inkörningen bara
Ja fy f-n vicken maskin. Kunde inte låta bli så det vart typ 8 mil först enl. MotoMan och sen Bulten. Man är ju fortfarande klart byxis över prestanda och tyckte nog att man tog det rätt lugnt men..... kollade på hastighetsmätaren och..... Aj, aj, aj....... Gick nog redan efter en dryg timme på hojen fortare än med 625'an. Nåt då dj-la lättkörd och lättsvängd stor hoj måste vara svårt att hitta. Man fick ju ta mig sjutton bryta av hjälmen från skallen eftersom mungiporna sugit fast i sidorna.
Men olje/filterbytet jag gjorde när jag kom hem var välbehövt. Oljan som var i luktade ju !)/"#&¤&&!"#¤. Och ut med den kom guckmuck och slem. Och i silarna satt små, små flarn av blå färg och annat smått ock gott. Nä fy f-n. Skönt å ha det gjort.
Känns just nu som en evighet till 100-mila (ont om tid hos Ragge) och bortmontering av SAS,EPC etc och ombestyckning/synkning och..... Sen så går det nog som den skall.
.
Nån som köpt dessa och kan slänga upp några foton? Om det bara är modifierade luftburkar så borde man väl kunna modifiera orginal på ngt liknande sätt eller?
Precis så är min, men jag tror det är epc´n som stryper på 1:an och 2:an, har precis plockat bort sladdarna till dom, var ju ganska enkelt att lyfta tanken när man kollade lite noggrannare, lite bensinslangar att ta bort bara. Men shit vad skraj jag blev när jag var färdig, vred om nyckeln och instrumenteringen var helt svart och det gick inte starta den, då hade dotten vart och fingrat på den röda dödarknappen på högersidan, puhh, då slog hjärtat ganska bra.
Ska bara vänta tills hon somnar så jag kan ut och prova den nu.
ja jag tänkte köra slut på bensinen en runda imårn, sen kolla vad det kan tänkas vara för sladdar jag ska rycka bort? antar att det ger sig till slut, men att dom måste bort e helt klart, mailade Björn på mc kompaniet o sa att dom får byta framdrev på service med.. kanske den blir ännu roligare...
avge en liten rapport när du provat utan sladdarna så vore det toppen![]()
Det blev en himla skillnad, nu kan man ju gå upp på bakhjulet direkt efter korsningar osv, men tycker det bluddrar lite i den på låga varv, kanske blir bättre om man fixar luftfiltret och höjer nålarna ett steg, var ju någon som hade gjort det och det verkade ju bli bra, sen ett 16 drev fram också så är det nog kanon.
Från fabrik är det mineralolja i. Jag fortsätter med mineralolja fram till 100-mila då det ju byts till syntet.Har kört drygt 17 mil med min, men ska jag göra ett eget oljebyte innan 100 mila servicen, det låter ju iofs som det är ganska behövligt, vad hade du i för olja sen då, eller vad är det för olja i från början. Eller man kanske åker till ktm handlaren så får man väl rätt.
någon som vet var man kan få tag i en sprängskiss över motor o förgasare till 950:in ?
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |