Ktm 950 sm

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
va underbart, jag skulle ringa i eftermiddag igen o kolla.
med lite tur får dom leverera 2 st identiska på fredag:tummenupp

Jag kommer nog hänga på låset vid tio, för dom öppnar väl då. Du vet inte heller vad 100 mila servicen kostar eller?

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
Jag kommer nog hänga på låset vid tio, för dom öppnar väl då. Du vet inte heller vad 100 mila servicen kostar eller?

haha ja jag kommer också hänga på låset isf,, dom öppnar halv tio:tummenupp
Björn sa att den service tog 5-6 timmar, sen timlön på typ 600, lite material o olja o så, så det borde fan bli iaf 5000 väll:näsblod
hoppas jag missförstod, annars har vi ju kvar lite på våra presentkort:)

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
haha ja jag kommer också hänga på låset isf,, dom öppnar halv tio:tummenupp
Björn sa att den service tog 5-6 timmar, sen timlön på typ 600, lite material o olja o så, så det borde fan bli iaf 5000 väll:näsblod
hoppas jag missförstod, annars har vi ju kvar lite på våra presentkort:)

Dte kan nog tyvär stämma 1:a servicen är skitdyr jag har bokat in min den 27 och den kostar mig £398 ca:5400kr.
Smakar det så koster det :gnissla

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Dte kan nog tyvär stämma 1:a servicen är skitdyr jag har bokat in min den 27 och den kostar mig £398 ca:5400kr.
Smakar det så koster det :gnissla

Det är bara att hoppas att man får lite rabatt, säljaren sa att man fick 15% rabatt i butiken efter man använt hela presentkortet, hoppas det gäller service också.

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Det är bara att hoppas att man får lite rabatt, säljaren sa att man fick 15% rabatt i butiken efter man använt hela presentkortet, hoppas det gäller service också.

Superbike i GBG tar 1995 kr+ materialkostnader, vilket innebär att det max bör hamna på 3 papp i normalfallet?

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Superbike i GBG tar 1995 kr+ materialkostnader, vilket innebär att det max bör hamna på 3 papp i normalfallet?

Ok, bra att ha lite referenser så kanske man kan pruta lite. Vad gör dom vid servicen då? Eftersom den är så dyr.

Full Rulle

Med Lem
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Honda CB 1300 -04
Har också hört de priserna nånstans.
Runt 3000 pengar.
Måste väl finnas någon här som kört 100 mil och varit på service?

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
nu är det klart, fick samtal ikväll, hojjen har kommit, imårn efter lunch ska jag dit o begrunda skönheten:tummenupp

Grattulerar till tillökningen, den kommer att hålla dig vaken dag och natt med ett mårrande ljud och det ända som kan få den att sluta låta är att INTE mata den med högoktan:tummenupp

Blir det några extratillbehör?
Är det en 06:a eller 07:a?
det står 950 sm06 i din avatar

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
Grattulerar till tillökningen, den kommer att hålla dig vaken dag och natt med ett mårrande ljud och det ända som kan få den att sluta låta är att INTE mata den med högoktan:tummenupp

Blir det några extratillbehör?
Är det en 06:a eller 07:a?
det står 950 sm06 i din avatar

man tackar:)
ja det blev akra slipon till den, sen lite krasch puck till sving o framgaffel samt handskydd.
det blev en ny 06 tillslut, velade en del mellan r modellen med,
är väldigt nyfiken på ljud o kör känsla. satt bara en timma o klämde i affären:confused:
ska ta god tid på mig i affären imårn, finns säkert en massa andra saker man "behöver":)

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
man tackar:)
ja det blev akra slipon till den, sen lite krasch puck till sving o framgaffel samt handskydd.
det blev en ny 06 tillslut, velade en del mellan r modellen med,
är väldigt nyfiken på ljud o kör känsla. satt bara en timma o klämde i affären:confused:
ska ta god tid på mig i affären imårn, finns säkert en massa andra saker man "behöver":)

det är det som är problemet man behöver allt för mycket så stanna inte för länge i affären, jag stannade för länge o blev nästan ruinerad men det skall bli kul när accra helsystem sitter på.
Jag ärlika nyfiken på ljudet då som du.

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
ca 191 utan soppa men med allt annat

Om man jämför den med en 660... Hur är den att köra ?= Motormässigt , chassimässigt ?? Provade en SD förra helgen o kan ju säga att den var helt underbar !:tummenupp ... Kladdade lite på en 950 Sm oxå , men blev aldrig av att jag provade den... Ser lite klumpig ut i mina ögon ??:gnissla .....

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Om man jämför den med en 660... Hur är den att köra ?= Motormässigt , chassimässigt ?? Provade en SD förra helgen o kan ju säga att den var helt underbar !:tummenupp ... Kladdade lite på en 950 Sm oxå , men blev aldrig av att jag provade den... Ser lite klumpig ut i mina ögon ??:gnissla .....

jag har inte kört en 660 men däremot en sd och jag gillar sd´n starkt men sm ärroligare kanske inte den toppfarten men när det svänger är den heltunderbar med bra drag i motorn och stabilt chassi och suveräna bromsar.
om du vill ha mer pulver så finns accra helsystem eller om det inte räcker så borrar o strokar sommers i tyskland den till en super duket dimentionersamt topprensning dvs ca 130hk

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
jag har inte kört en 660 men däremot en sd och jag gillar sd´n starkt men sm ärroligare kanske inte den toppfarten men när det svänger är den heltunderbar med bra drag i motorn och stabilt chassi och suveräna bromsar.
om du vill ha mer pulver så finns accra helsystem eller om det inte räcker så borrar o strokar sommers i tyskland den till en super duket dimentionersamt topprensning dvs ca 130hk

Skulle den gå att "toura" med oxå ? Tänkte sälja av lite hojar o ska försöka koncentrera mig på EN hoj istället...beslutsångesten blir för stor när man hela tiden måste välja vilken man ska ta..:D.

Skulle det gå att ge sig iväg på en 300:mila tripp med den likaväl som att busa småvägar o slanga motorväg ??

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Skulle den gå att "toura" med oxå ? Tänkte sälja av lite hojar o ska försöka koncentrera mig på EN hoj istället...beslutsångesten blir för stor när man hela tiden måste välja vilken man ska ta..:D.

Skulle det gå att ge sig iväg på en 300:mila tripp med den likaväl som att busa småvägar o slanga motorväg ??

Om du skall toura så skulle jag välja den vanliga 950 SM och inte den som jag har 950SMR den har minder tank bara 14,5 mot 17,5.
Det är massor med sm ägare här i uk som tourar till spanien o frankrike och om jag inte mins fel så var det några svenskar som körde ner till alpernapå sina så det är fullt möjligtcoh detblir ju roligare när man väl är där attköra aktivt på småvägar änpåen "riktig" tourer.

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
Yzf 600r -98
äntligen har den landat i garaget:)
fick hem min lilla 950 igår, hann köra 14 mil, den kändes mkt midigare än vad jag trott, pulver verkade det också finnas, ska snart ut idag o dra några mil:tummenupp

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Fick också hem min igår, hann bara med ca:5 mil, men den är ju helt underbar, drog igenom växlarna på landsvägen och kollade till på mätaren, 180 km/h, fan jag måste ju ta det lugnt och köra in den tänkte jag, men det är nog bäst att dreva ner den lite, blåser lite väl häftigt i dom hastigheterna. Ljudet är ju helt underbart med acra, vill bara ut och köra hela tiden. För att inte tala om bromsarna, inga problem med stoppies iaf.

det är det som är problemet man behöver allt för mycket så stanna inte för länge i affären, jag stannade för länge o blev nästan ruinerad men det skall bli kul när accra helsystem sitter på.
Jag ärlika nyfiken på ljudet då som du.

Har du beställt ett helsystem, du får berätta om det är värt så mycket pengar, har hört att det är många som säger att det inte gör så mycket, men det är ju bara hörsägen. Det är ju svårt med referenser, min satt ju acra slipon på från början så man vet ju inte hur dom går original.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...