Ktm 950 sm

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Åseda
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
nu så är äntligen allt velande över:)
efter en minst sagt uppstressad morgon hann jag göra en beställning på en svart -06:tummenupp

Du beställde den från MC-Kompaniet i Väring eller? Min skulle kommit idag, men det gjorde den tydligen inte, den kommer nog i veckan var det senaste budet, hoppas verkligen det, särskilt som det ska bli 20 grader varmt i helgen. Drygt när inte hojen kommer när man tror.
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
BOS slipon i Sverige

Måste bara låta meddela att man numer på ett mycket smidigt sätt och till mycket konkurrenskraftiga priser kan köpa BOS slipon via postförskott av TS Motor i Skene. :tummenupp Dom nås på 0320-41125.

Klart enklare än dom tyska återförsäljarna och prismässigt ligger han också bra till.

Mer info om sliponet hittas på http://www.bos-exhausts.com/cat/0500195sm-eng.html

.
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Du beställde den från MC-Kompaniet i Väring eller? Min skulle kommit idag, men det gjorde den tydligen inte, den kommer nog i veckan var det senaste budet, hoppas verkligen det, särskilt som det ska bli 20 grader varmt i helgen. Drygt när inte hojen kommer när man tror.


ja det blev där tillslut. dom pratade lite om din, du skulle ju med ha acra slipon o så. men fan vad jag velade mellan denna o r modellen, den va så satans snygg med ju:confused:
min ska hämtas nästa fredag förmodligen, hoppas du får din denna helgen nu:tummenupp
dom hotar ju med bra väder!!!!!!!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Sitter hemma och önskar att jag fick leka med pojkarna på bulten och Boge idag.. Väntar på min 100-mila service och har inte tid förrän på tisdag! några mil har jag kvar, men vill spara till imorrn.. bittert är det, bilar suger! Ska sälja skiten och bara åka Sumo, alltid, jämt. dygnet runt, jag älskar henne, ingen annan får komma nära.. jag är bitter, men kär, är det olyckligt kär, jag bubblar nu, jag vill köra, nu, när det är varmt, och däcken blir sådär härligt klibbiga om man vill, och det vill man, för då kan man åka JÄTTEfort och ha JÄTTEbra fäste, och köra på bakhjulet, och framhjulet och dööööö....

Buuäääähhhhhh... jag vill ha min service!!!! Fan
 

TRX85r

Gasar inte så ofta,bara ibland !!
Gick med
11 Nov 2003
Ort
Härslöv/Landskrona
Hoj
Fiskebåt
Sitter hemma och önskar att jag fick leka med pojkarna på bulten och Boge idag.. Väntar på min 100-mila service och har inte tid förrän på tisdag! några mil har jag kvar, men vill spara till imorrn.. bittert är det, bilar suger! Ska sälja skiten och bara åka Sumo, alltid, jämt. dygnet runt, jag älskar henne, ingen annan får komma nära.. jag är bitter, men kär, är det olyckligt kär, jag bubblar nu, jag vill köra, nu, när det är varmt, och däcken blir sådär härligt klibbiga om man vill, och det vill man, för då kan man åka JÄTTEfort och ha JÄTTEbra fäste, och köra på bakhjulet, och framhjulet och dööööö....

Buuäääähhhhhh... jag vill ha min service!!!! Fan

Stackare,, en annan fick bara kört 20 mil idag & gjort många fina härliga wheelies:tummenupp
Och i morrn blir det nog lia möed körande & busande så jag ska tänka på dej när jag seglar fram på slangen :)

:hojsmilie
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Har varit ute de senaste 4 dagarna söder on London, ett nätvärk av underbara vägar med allatänkbara alternativ.
Idag var det 25 grader så det blev en runda idag med och imorgon så bär det av till Branch Hatch för att titta på supermototävling :tummenupp

1:a service är inbokad till den 27 så tills dess skall jag 37 mil men det gör man ju lätt så det blir å snålåka lite
 

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Mölndal
Hoj
KTM Superduke
Snart dags

Har inte lyckats med att få ihop min ännu...

Men har lånat en -07 SuperDuke i helgen och satan vilken hoj det är!
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Vilken dag

helt underbart startade kl 8 o drog söder till Branch Hatch racing trac för att titta på ktm 660 cup o fann att det var en heldag med ducce monster, sound of thunder (super duke), classic singles, sidecars och superbike från 8 till 18 sen blev det en inpirerad runda i skogarna runt på ormvägar 26 grader varmt.
H det :tummenupp
 

Bifogat

  • mjmj4.jpg
    mjmj4.jpg
    73.5 KB · Visningar: 240
  • DSC00 n102.JPG
    DSC00 n102.JPG
    69.5 KB · Visningar: 174
  • DSC00 b103.JPG
    DSC00 b103.JPG
    81.3 KB · Visningar: 210
Last edited:

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
helt underbart startade kl 8 o drog söder till Branch Hatch racing trac för att titta på ktm 660 cup o fann att det var en heldag med ducce monster, sound of thunder (super duke), classic singles, sidecars och superbike från 8 till 18 sen blev det en inpirerad runda i skogarna runt på ormvägar 26 grader varmt.
H det :tummenupp

Har alltid haft lite fördomar om Englands klimat, men det är väl dags att omrevidera... Härlig samling motorcyklar för övrigt!
 

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
Har alltid haft lite fördomar om Englands klimat, men det är väl dags att omrevidera... Härlig samling motorcyklar för övrigt!

Ja tyvär så har England lite oförtjänt klimat rykte, se det så här nederbörd måste komma i nån form och hemma (Sverige) så kommer det i form av regn,snö blask slask beroende på var man bor osh här så regnar det och som ni alla vet så kan kan åka mc i regn men jag skulle inte gärna åka omkring i snö med en sporthoj.
För den delen så regnar det inte så jäkla mycket.
Ha det grabbar
 
Last edited:

Moggina

Ung och vild ^_^
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Oslo & Varberg
Hoj
Innan:Honda FMX 650, KTM 990 SM, NU: KTM 690 SMCR 2019
står säkert nån stans men jag är för lat för att leta, vad är skillnaden på KTM 950 SM och KTM 950 SM-R ??

mer pulver i R eller ? hur mö skilljer det både i effekt och pris ?
 

thalle

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Norrort
Hoj
KTM 950 SM
står säkert nån stans men jag är för lat för att leta, vad är skillnaden på KTM 950 SM och KTM 950 SM-R ??

mer pulver i R eller ? hur mö skilljer det både i effekt och pris ?

Inte för att vara dryg, men på KTM's hemsida hittar du ganska mycket. Och där ser du snabbt att det är mest kosmetiska som skiljer (R har SE tank och sadel bl.a). Det till en prislapp på ca 5400:- enligt ÅF riktpris.
 
Last edited:

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Ort
johannesburg
Hoj
ZX10R 2009
står säkert nån stans men jag är för lat för att leta, vad är skillnaden på KTM 950 SM och KTM 950 SM-R ??

mer pulver i R eller ? hur mö skilljer det både i effekt och pris ?

nej det är samma effekt i båda men rén har orange ram ,svart sving o bromsok samt lite anerlunda tank med 3 liter minder soppa.
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Sådär, då har man beställt en ny 950 sm en -06, svart med acrapipor och fortfarande 5000 kvar på presentkortet, beställde ho mc-kompaniet, mycket trevliga och servicevänliga. Ska hämtas nästa vecka. Den ska levereras med strypningarna borta och acra monterat direkt. Jippii

lite nyfiken på om du fått hämtat hojjen ännu, höll dom den utlåvade leveranstiden? den kom väll inte till dom den dagen det va sagt?
Det heter ju att jag ska hämta min nu på fredag!!!

framförallt blev du isf nöjd med ditt köp:tummenupp
 
Last edited:

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Åseda
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
lite nyfiken på om du fått hämtat hojjen ännu, höll dom den utlåvade leveranstiden? den kom väll inte till dom den dagen det va sagt?
Det heter ju att jag ska hämta min nu på fredag!!!

framförallt blev du isf nöjd med ditt köp:tummenupp

Nej, jag tycker det börjar bli irriterande nu, den skulle kommit idag enligt Mattias på MC-kompaniet men jag har inte hört ett pip från han, min är beställd den 3 april, han sa också att acrasystemet troligtvis inte kommer när cykeln kommer utan det är en annan leverans, som kanske kommer senare, jag tycker det börjar bli mycket nu, och man kan inte avbeställa får då får man betala 10% på köpeskillingen ändå, hoppas bara att man får någon kompensation.
 

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
Nej, jag tycker det börjar bli irriterande nu, den skulle kommit idag enligt Mattias på MC-kompaniet men jag har inte hört ett pip från han, min är beställd den 3 april, han sa också att acrasystemet troligtvis inte kommer när cykeln kommer utan det är en annan leverans, som kanske kommer senare, jag tycker det börjar bli mycket nu, och man kan inte avbeställa får då får man betala 10% på köpeskillingen ändå, hoppas bara att man får någon kompensation.

Tror det kan va problem med leveransen från Österrike, min var oxå lite försenad innan jag fick den, det tog ett jäkla tag från det att den lämnade lager tills den var i butik och tydligen var den svårspårad på vägen. Har dock gott intryck av killarna på MC-kompaniet, de kompenserar dig säkert om det strular till sig.

Vad fick ni betala för 100-milaservicen? Skulle va bra med en liten marknadsundersökning... :D
 
Last edited:

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Nej, jag tycker det börjar bli irriterande nu, den skulle kommit idag enligt Mattias på MC-kompaniet men jag har inte hört ett pip från han, min är beställd den 3 april, han sa också att acrasystemet troligtvis inte kommer när cykeln kommer utan det är en annan leverans, som kanske kommer senare, jag tycker det börjar bli mycket nu, och man kan inte avbeställa får då får man betala 10% på köpeskillingen ändå, hoppas bara att man får någon kompensation.

oj fan va trist, nu när det va så fint i helgen.
nu hade jag en annan säljare än du, jag snackade med honom för 1 minut sedan, där fanns inga problem
skulle nog funka som planerat.
hoppas det stämmer o att det kommer att gälla för dig med:tummenupp
 

alex79

Alex
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Åseda
Hoj
Yamaha 426 supermoto*såld* yamaha yz 450 *såld* 950 SM -06 *såld*
oj fan va trist, nu när det va så fint i helgen.
nu hade jag en annan säljare än du, jag snackade med honom för 1 minut sedan, där fanns inga problem
skulle nog funka som planerat.
hoppas det stämmer o att det kommer att gälla för dig med:tummenupp

Dom ringde nyss från mc-kompaniet, det var nån Björn, Mattias var tydligen hemma, men det bästa är att hojen och acrasystemet har kommit idag. Jippiii. Ska hämta den på fredag, så nu är allt toppen.
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Dom ringde nyss från mc-kompaniet, det var nån Björn, Mattias var tydligen hemma, men det bästa är att hojen och acrasystemet har kommit idag. Jippiii. Ska hämta den på fredag, så nu är allt toppen.

va underbart, jag skulle ringa i eftermiddag igen o kolla.
med lite tur får dom leverera 2 st identiska på fredag:tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top