ollethn
Ny medlem
Vad häller ni i era Suz 95 eller 98 oktan?
Jag kör 98!
Vad häller ni i era Suz 95 eller 98 oktan?
Min sumo har en tendens att vara lite svårstartad och det händer när man håller inne startknappen att det "rispar till" inifrån motorn när den inte riktigt går igång/tänder till (detta kan hända både med o utan choke) Hojen e ny och har gått under 20 mil än så länge. Känner någon igen detta och är det nåt att vara orolig över?
Fan dom e riktigt snygga på!!! Tänkte fråga ett par saker om de går bra...
Har du ställt om förgasaren? Är det någon märkbar skillnad på effekten? Är du nöjd med ljudet? Kör du utan insats?
Funderar du på att bänka den? Vore onekligen spännande att se resultatet...
Jag kör 98!
Tjena alla sumos,,nu har den ramlat in hos mej åsså
Tjena alla sumos,,nu har den ramlat in hos mej åsså
Tjena alla sumos,,nu har den ramlat in hos mej åsså
Grattis!!!
Verkar som fler och fler upptäcker 950:n.
Ang. Wd-40 så funkar det kanon.Använder det flitigt.Gammal tråkig plast blir som ny.Funkar som korrosionsskydd också.
Min sumo har en tendens att vara lite svårstartad och det händer när man håller inne startknappen att det "rispar till" inifrån motorn när den inte riktigt går igång/tänder till (detta kan hända både med o utan choke) Hojen e ny och har gått under 20 mil än så länge. Känner någon igen detta och är det nåt att vara orolig över?
Här alla slagar å grejor som åkte bort
bild 1 är återcirulationen tror jag.
å 2:an e något som sitter vid frögasarna.
Bild 1 visar SAS systemet.En ventil öppnar och släpper in
en liten mängd luft i avgassystemet för att bränna eventuella kvarvarande
oförbrända gaser.Detta för att skona katalysatorerna som sitter i ljuddämparna.Ta bort detta för att slippa en onödig felkälla,men nån
effekthöjning blir det knappast.Glöm ej plugga igen hålen i topparna.
Bild 2 visar EPC. 2 magnet ventiler öppnar och släpper på vakumet
på översidan av membranen i fuggarna.=nålarna lyfts långsammare=
sämre acceleration.Detta för att klara ljudnivåer enligt Eu direktiv bla bla.
Ta bort detta för att slippa en felkälla.Glöm inte för böveln att plugga
hålen in till membranen.Resultat? teoretiskt bättre acc.på 2ans och 3ans
växel.
/NEB
Japp kan meddela att de rasslar fint när startmotordrevet far åt pipan..
En sjujäkla knall vill jag lova när min baktände och slog sönder drevet.
Väntar fortfarande på delarna tydligen rest noterade. Men de blir Hoj nästa vecka ser de ut som. Tjo hO! ;-)
/Håk
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |