Ktm 950 sm

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
En sak till, som kanske främst berör folk i Sthlm med omnejd.
Ni har väl hört att Ragnar numera är verksam som KTM-guru hos Din MC i Sollentuna? No more sug-åka till Uppsala och världens rörigaste verkstad:tummenupp

Han finns alltså inte på Lelles längre? Då får man nog åka till sthlm i fortsättningen...
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Det verkar som om Lelles skall fortsätta sälja KTM i alla fall även om det var en del andra förändringar på g.

Tänkte mer på om Ragge ska börja på Din Mc istället, då drar jag nog hellre dit och servar.
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Tänkte mer på om Ragge ska börja på Din Mc istället, då drar jag nog hellre dit och servar.

Rgr, hoppas dom får till en bra verkstad och bra med prylar. Har ju varit lite tomt i Stockohlm på KTM.

Var förbi och kollade. Stor ombyggnad på gång så det är ingen större idé att åka dit och handla just nu för allt ligger nerpackat.. klart om några veckor.
 
Last edited:

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R46
Hur hårt spänner ni eran kedja, min tycker jag hänger oroväckande mkt? har spännt som det står i service boken! men kommer ihåg att det rasslade lite väl när man drog på från låga varv! känns lite "enduro" över hojen.. inte helt nöjd!!!!
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Hur hårt spänner ni eran kedja, min tycker jag hänger oroväckande mkt?

Håller med om att kedjan ser sjukt hängig ut med "bokspänning" när hojen står i viloläge, men det får man leva med.

Var noga med att kolla avståndet mellan kedja/sving: Ställ hojen på stödet, växeln i friläge, tryck upp kedjan mot svingen under kedjeskyddets bakre fästpunkt, där avståndet ska vara 7 mm (förmodligen precis det du redan har gjort, men ändå).
 

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R46
Håller med om att kedjan ser sjukt hängig ut med "bokspänning" när hojen står i viloläge, men det får man leva med.

Var noga med att kolla avståndet mellan kedja/sving: Ställ hojen på stödet, växeln i friläge, tryck upp kedjan mot svingen under kedjeskyddets bakre fästpunkt, där avståndet ska vara 7 mm (förmodligen precis det du redan har gjort, men ändå).

ska kolla om det är 7mm:) tack för svaret=)
 

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R46
jag har ett spel på 12mm på kedjan.. ungefär! kanske lite hårt spännt? what ever, säsongen börjar inte än på ett tag.

För övrigt har jag funderingar på att plocka loss bromsbeläggen för att slipa kanterna 45 grader.. läste det i ngt tidigare innlägg (skrik ktm)

Kollade runt lite på bilder på slip-on system, måste säga att orginal systemet (även om det väger extremt mkt) ser förbannat mkt bättre ut än WINGS eller för att inte snacka om BOS... ser ju förjävligt ut!!!!
 

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ingen
Slipade min frambelägg nu i helgen, gick smidigt och bra.

Men! Bromsoket bak fick jag inte bort, sitter som det verkar med en bult i bakkant av oket. Men det var ingen sexkantsbult, eller liknande så jag fick ej bort den.
Några tips? Vad gör jag för fel. Hoppas jag var tydlig nog..
 

clw

Handyman
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Skärhamn
Hoj
ktm 990 sm-09
Slipade min frambelägg nu i helgen, gick smidigt och bra.

Men! Bromsoket bak fick jag inte bort, sitter som det verkar med en bult i bakkant av oket. Men det var ingen sexkantsbult, eller liknande så jag fick ej bort den.
Några tips? Vad gör jag för fel. Hoppas jag var tydlig nog..

du ska inte lossa oket,beläggen sitter med splintar,ryck ut dom så lossar beläggen.
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
är det någon som vet hur bred 950 är?? min är inte hemma så jag kan inte mäta...
även hur lång de är.
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Hej alla med 950!! snart smälter isen så vi kan busa monsterhoj på vägarna igen!!! skål för den festaste bågen!!!:banana
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Re: KTM 950 SM-tråden

Lindberg77 skrev:
Kollade runt lite på bilder på slip-on system, måste säga att orginal systemet (även om det väger extremt mkt) ser förbannat mkt bättre ut än WINGS eller för att inte snacka om BOS... ser ju förjävligt ut!!!!
WINGS tycker jag har en snygg modell (ser ut som akra) men de snyggaste just nu är nog mivv. Men vilka sjuka priser... Akra med krök +19k....
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Re: KTM 950 SM-tråden

Tommy-L skrev:
är det någon som vet hur bred 950 är?? min är inte hemma så jag kan inte mäta...
även hur lång de är.
Min 990 är 80 cm över styret och 210 lång ungefär. Om det nu kan vara någon hjälp.
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Då har man väl gjort ett av sina större misstag här i livet då, nämligen sålt en av dom roligaste hojjarna man kan äga... min SMR. :gnissla
Tror nog att flera av er här känner den nya ägaren som jag hoppas & tror kommer bli nöjd!!

Jag kommer väl inte hänga här i tråden så mycket framöver, så jag ville bara hälsa till er andra som fortfarande är lyckliga SUMO-ägare att ni får ha det så jävla kul i sommar era lyckostar!! :D

Sköt om er & kör FORT fast FÖRSTÅNDIGT!!

MVH / Sladdfantomen
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Ingen fara, du kommer att få njuta av min hoj genom din kameralins...:D


Då har man väl gjort ett av sina större misstag här i livet då, nämligen sålt en av dom roligaste hojjarna man kan äga... min SMR. :gnissla
Tror nog att flera av er här känner den nya ägaren som jag hoppas & tror kommer bli nöjd!!

Jag kommer väl inte hänga här i tråden så mycket framöver, så jag ville bara hälsa till er andra som fortfarande är lyckliga SUMO-ägare att ni får ha det så jävla kul i sommar era lyckostar!! :D

Sköt om er & kör FORT fast FÖRSTÅNDIGT!!

MVH / Sladdfantomen
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top