Ktm 950 sm

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ingen
Då har man väl gjort ett av sina större misstag här i livet då, nämligen sålt en av dom roligaste hojjarna man kan äga... min SMR. :gnissla
Tror nog att flera av er här känner den nya ägaren som jag hoppas & tror kommer bli nöjd!!

Jag kommer väl inte hänga här i tråden så mycket framöver, så jag ville bara hälsa till er andra som fortfarande är lyckliga SUMO-ägare att ni får ha det så jävla kul i sommar era lyckostar!! :D

Sköt om er & kör FORT fast FÖRSTÅNDIGT!!

MVH / Sladdfantomen

Varför såld då? KronOlle efter dig?
 

OP

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
Skärgårdsstad
Hoj
KTM 950 SMR
Vilken ska man ha och var försäkra den?

Frågor till er med erfarenhet. Är det värt de extra pengarna i inköpskostnad att köpa en 950 SMR istället för en 950 SM? Eller är det tom mer prisvärt att köpa en 990? Vad bör man kolla extra på vid köp av begagnad? Vilket försäkringsbolag har ni?

Tack från en som är i köpartagen.
 

Tommy-L

Allt e relativt
Gick med
19 May 2004
Ort
S-tälje
Hoj
Ktm 950 SM SvarT!
Frågor till er med erfarenhet. Är det värt de extra pengarna i inköpskostnad att köpa en 950 SMR istället för en 950 SM? Eller är det tom mer prisvärt att köpa en 990? Vad bör man kolla extra på vid köp av begagnad? Vilket försäkringsbolag har ni?

Tack från en som är i köpartagen.

kolla cylinderfotspackningen kan fukta kännt problem med 950
ska gå på garanti om den inte är aldelles för lastgammal.
det finns en sida där dom har listat antal problem men som sagt det mesta bör vara fixat under garanti tiden.
 

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Ort
Hemma såklart!!!
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Varför såld då? KronOlle efter dig?

Om det vore så väl... :D

Nä, men jag är egen företagare & tänkte investera pengarna i firman & förhoppningsvis så resulterar det i en ny hoj till 2011 men vad det blir får vi se då men det kan bli tyskt...

Klart jag kommer ta en massa snygga bilder på dig & din hoj Niklas, MEN du får ju inga kopior om jag inte får prova din hoj på heden i sommar... :D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Om det vore så väl... :D

Nä, men jag är egen företagare & tänkte investera pengarna i firman & förhoppningsvis så resulterar det i en ny hoj till 2011 men vad det blir får vi se då men det kan bli tyskt...

Klart jag kommer ta en massa snygga bilder på dig & din hoj Niklas, MEN du får ju inga kopior om jag inte får prova din hoj på heden i sommar... :D

Går väl att ordna:)
 

RobinS

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Eskilstuna
Hoj
ingen
Frågor till er med erfarenhet. Är det värt de extra pengarna i inköpskostnad att köpa en 950 SMR istället för en 950 SM? Eller är det tom mer prisvärt att köpa en 990? Vad bör man kolla extra på vid köp av begagnad? Vilket försäkringsbolag har ni?

Tack från en som är i köpartagen.

950SM -06 i mitt fall

Kolla om Sas/Epc är borttagnahttp://www.ktm950.info/how/epc/sas_epc_removal.htm
Om startmotordreven är utbytta http://www.ktm950.info/how/torque_limiter/950_torque_limiter_upgrade.html
Nån reklamation på bakbromsvätskebehållaren


Jag har Bilsport och Mc, offroad försäkrad.
 

OP

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
Skärgårdsstad
Hoj
KTM 950 SMR
Tack för svar. Vilken modell tycker ni man bör satsa på. Låter man snålheten bedra visheten genom att köpa en SM istället för en SMR?
 

SMNineFifty

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2008
Ort
Ekerö
Hoj
Yamaha R1 99:a
Tack för svar. Vilken modell tycker ni man bör satsa på. Låter man snålheten bedra visheten genom att köpa en SM istället för en SMR?
´
Om du lutar åt att klippa till på en 950 SM så har jag en svart -07 med Acrapovic (Titanium Evolution) som skall ut till försäljning i vår. ca 1200 mil ...PM:a om du är intresserad för lite bilder mm, finns i sthlm.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
´
Om du lutar åt att klippa till på en 950 SM så har jag en svart -07 med Acrapovic (Titanium Evolution) som skall ut till försäljning i vår. ca 1200 mil ...PM:a om du är intresserad för lite bilder mm, finns i sthlm.

Varför säljer Lelles en flång ny SMR -08 för 69 papp? Det finns andra nya -08 som ligger runt 89. Varför dumpar Lelles både sin egen marginal men även begagnatpriset för sina kunder? Verkar helkorkat...
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Varför säljer Lelles en flång ny SMR -08 för 69 papp? Det finns andra nya -08 som ligger runt 89. Varför dumpar Lelles både sin egen marginal men även begagnatpriset för sina kunder? Verkar helkorkat...


Det är väl uppenbart varför de rear ut den, det är helt enkelt svårt att sälja en jättestor Puch Dakota, eller jag menar en tjockmotard.......nej, nu blev det fel igen. KåTeäM äSäM heter de ju.:D


Jag är inte ett dugg intresserad av något annat än sporthojar......:rolleyes:
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det är väl uppenbart varför de rear ut den, det är helt enkelt svårt att sälja en jättestor Puch Dakota, eller jag menar en tjockmotard.......nej, nu blev det fel igen. KåTeäM äSäM heter de ju.:D


Jag är inte ett dugg intresserad av något annat än sporthojar......:rolleyes:

Avundsjukan lyyyyyyyyser här:D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
:mad::gnissla:5sure Problemet är att jag inte vill sälja R1:an och bankkontot är redan tomt.

Dålig combo...

Men om du säljer R1:an och köper en härksporthoj så sparar du massor av pengar på försäkringen. Då får du råd att köpa en ny R1:a såsmåningom:)
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Utpris?

Idé på vettigt försäljningpris när våren närmar sig på en 950 SM 2006 med bara 330 mil på klockan? Superskick med Akra och kopplingsprylen garantifixad. Har f*n knappt hunnit köra sen jag köpte den beggad i början av 2008, 95 mil och 100-mila just gjord + Akra monterat. 230 mil på två säsonger... Den åker nog ut på annons om vi inte hittar hus snart (inget garage nu).
 

Tobbe135

kå te äm
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
950 sm
Varför säljer Lelles en flång ny SMR -08 för 69 papp? Det finns andra nya -08 som ligger runt 89. Varför dumpar Lelles både sin egen marginal men även begagnatpriset för sina kunder? Verkar helkorkat...

Var har du hittat den infon? För det priset kan man ju köpa en till!!! :yoparty
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Var har du hittat den infon? För det priset kan man ju köpa en till!!! :yoparty

Via omvägar med någon som känner någon som känner en säljare där som enligt uppgift släpper deras -08 för 69:)
Det finns ett par stycken till i Sverige men de begärs 89 för dem... jag tycker att 20 000 i skillnad är ganska mycket...:)
 

Tobbe135

kå te äm
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
950 sm
Via omvägar med någon som känner någon som känner en säljare där som enligt uppgift släpper deras -08 för 69:)
Det finns ett par stycken till i Sverige men de begärs 89 för dem... jag tycker att 20 000 i skillnad är ganska mycket...:)
Ok på så vis.. Hittar dock bara en 07a på hemsidan? kanske är den du menar?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top