Ktm 950 sm

Joe-57

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 950 SM
Ett par bilder på min -06a som jag haft i 3 år.
 

Bifogat

  • IMG_2152 (Small).JPG
    IMG_2152 (Small).JPG
    52.5 KB · Visningar: 126
  • IMG_4723 (Small).jpg
    IMG_4723 (Small).jpg
    69.3 KB · Visningar: 164

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Premiärtur för mig idag med...uj uj vad fint 990'n går, hade glömt hur smooth den är i lådan, och hur krispigt gaspådraget är...så lätt man kan glömma efter ha harvat runt hela vintern på en rostig husa.

Dragon corsa sulorna har gjort sitt oxå, funderar på Pilot Pure eller så kanske man skulle köpa ett par shinko slicks och skära upp för syns skull...körde nästan bara uteslutande bana förra året så det kanske är lika bra. Iofs har jag varit väldigt nöjd med hur pirellisarna har funkat...decisions decisions...
 

OP

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
Skärgårdsstad
Hoj
KTM 950 SMR
Nybliven ägare

Åkte och hämtade årets leksak idag. Blev en 950 SMR med bla acra helsystem för mig. Med en tår i ögat bytte jag in min 660 SMC men nu längtar jag efter fina sopade vägar att testa nya hojen på.
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Premiärtur för mig idag med...uj uj vad fint 990'n går, hade glömt hur smooth den är i lådan, och hur krispigt gaspådraget är...så lätt man kan glömma efter ha harvat runt hela vintern på en rostig husa.

Dragon corsa sulorna har gjort sitt oxå, funderar på Pilot Pure eller så kanske man skulle köpa ett par shinko slicks och skära upp för syns skull...körde nästan bara uteslutande bana förra året så det kanske är lika bra. Iofs har jag varit väldigt nöjd med hur pirellisarna har funkat...decisions decisions...

Nice, jag släpade ut min ur garaget i fredag och starta den bara för att höra ljudet =)
När det gäller däck är det kanske smartare att köpa ett par Power One Street för bana än slicks om det skulle bli blött? Inte för att Streeten är världens bästa regndäck men lite bättre än skurna slicks är dom nog. Jag kommer att prova Puré nu till våren men när det blir varmare tror jag inte dom håller... Puré är 100% cilica så de har bra våtegenskaper.
 

clw

Handyman
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Skärhamn
Hoj
ktm 990 sm-09
Äntligen vår!! Ska hämta min nya 990 sm nu i veckan.funderar på en sak,har 990 strypningar så som 950 har????
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Äntligen vår!! Ska hämta min nya 990 sm nu i veckan.funderar på en sak,har 990 strypningar så som 950 har????

Möjligt att det är vår i Skerhamn men i Stockholm är det fortfarande tristvinter...

Ja det är liknande strypningar som på 950. Byter du till nya avgasrör och mappar om den så försvinner de men tror inte man rekommenderar den mappen till orginalrören med kat i. Det kommer för mycket obränt bränsle som pajar katen.
 

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
4800:- för en 100 mila service, är det rimligt? Tycker att det låter riktigt dyrt.

Mitt första bud jag fick var på ~5k men tror det slutade allt som allt på ca 4'100:- totalt.. första servicen är ganska dyr och de sa de när jag köpte hojen med.. andra servicen ska vara billigare...
:gnissla
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Har för mig att jag betalade strax över 3 tusen för min 100-mila, men det är ju iofs 2 år sen.
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
4800:- för en 100 mila service, är det rimligt? Tycker att det låter riktigt dyrt.

"Stor" service vid 100/1600 mil har jag betalat 4100:- för, mellanservicen ca 2000:-.
Se bara till att allt faktiskt görs enl servicemanualen, det slarvas på sina håll (ingen nämnd, ingen glömd).
 

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
något som införskaffat sig dessa?
06350489.jpg


grymt sugen.. ~1'000:- inkl "universal fäste"
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
något som införskaffat sig dessa?
06350489.jpg


grymt sugen.. ~1'000:- inkl "universal fäste"

Jag har brandgula. Fästet är felkonstruerat... där man vill att det skall sitta krockar det med slagen från koppling och handbroms så man får trixa lite. De sitter på plats men jag är inte helt klar med monteringen av dem.
 

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Jag har brandgula. Fästet är felkonstruerat... där man vill att det skall sitta krockar det med slagen från koppling och handbroms så man får trixa lite. De sitter på plats men jag är inte helt klar med monteringen av dem.

attans.. ser smidigt ut på denna bild
(ursäkta bildstorleken)

009_Medium.jpg
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
KTM har ett orginal med aluskena, har såna på min. Fick dock rucka lite på reglagen för att få dit dem. Tror dem tog ca 1000:- för dem. Köpte mina hos Lelles.
 

thompabompa

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg (Lindome)
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Sådärja, nu är man snart member in the club... :D

Ny 990 SM -08 bokad idag med Leo vince, 16-kuggars, mappning & svart plast.
Hämtar den i början av nästa vecka, måtte gudarna ge mig bra väder då :banana
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Hej, jag är nybliven 950 SM ägare och drog igång den för första gången idag nu när det var några grader på plussidan.
Den var väldigt seg att gå igång och när jag väl la i växel och gasade lite så dog den. Så betedde den sig ett bra tag. Jag kollade så bränslekranarna var öppna (kört er6 insprutare innan så förgasarhojar är jag inte van vid). Soppa finns, om inte så mycket. Den har stått hela vintern men startades såklart när jag köpte den. Är det normalt att bränslepumpen "grymtar" när man vrider om nyckeln? Något jag missat när jag väckt den ur vinterdvalan? Typiska drag på 950 man bör känna till?:confused:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top