Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Ser att Lelles verkar ha nya både SM och SM-R. Vad skiljer en SM-R från en SM? Antar att det står i tråden men jag orkar inte läsa 157 sidor...
Ser att Lelles verkar ha nya både SM och SM-R. Vad skiljer en SM-R från en SM? Antar att det står i tråden men jag orkar inte läsa 157 sidor...
Beror på årsmodell. -08 och äldre är det i stort sett bara kosmetiskt, -09 och framåt är det vikt, tankstorlek, RC8-bromsar, smidda fälgar och betydligt mer bananpassad fjädring på SM-R
Funderade nästan på att ringa och intervjua dig men det blev ju du som svarade ändå...
Det var ju den nya 07an på Lelles jag spanat in. Så där är det alltså bara plasten. Är det ställbar fjädring på både SM och SM-R? Såg att KTM skröt över den ställbara fjädringen på nyare SM-R.
Jo den är ställbar och den blir ganska hygglig när man har skruvat till den. -09 SM-R har en helt annan fjädring, kortare fjädringsväg och betydligt hårdare setting, den går underbart på bana efter lite justering
Du får ju ringa iallafall om du vill, jag kanske till och med svarar
Intresset för en 07as SM-R svalnade lite nu.
-07 är en fin hoj, inget fel på den och det är ju en viss prisskillnad mot -09 och 10 Jag skulle mycket väl kunna ha en -07:a.
Dessutom är förgasarmotorn i 950:n lite klämmigare på låg och mellanregistret. 990 har mer pulver på höga varv vilket passar bättre på bana men på gatan så spelar det inte så stor roll. Det går att köra fort med bägge modellerna
Det svider att erkänna men jag börjar ju bli lite gubbe och har faktiskt börjat uppskatta kläm på låga varv...
Sen är det dåligt med beghojar till bra pris så det känns som att man lika gärna kan köpa en ny hoj. Men förnuftet säger att jag ska ta en sväng till Italien och köpa en Z1000 istället.
"Börjar bli..."?
Z1000 i den nya versionen är säkert en fin cykel men du har garanterat inte körglädjen som du har i KTM:en. V-twinnen är riktigt riktigt rolig och sprider leenden omkring sig. Dessutom kan du köra på framhjulet, bakhjulet, grus, bana och riktigt dåliga vägar, det gör du inte på samma sätt med en Z1000 hur bra den än är
Kronologiskt har jag väl varit gubbe länge men det är först nu jag börjat få gubbiga ideer också.
Det är snarare en 03as Z1000 jag tittat på. Fördelen med den är det lägre priset.
... jag börjar ju bli lite gubbe... dåligt med beghojar till bra pris... förnuftet säger att jag ska ta en sväng till Italien...
Dagens tips från en som också börjar bli gubbe (men skiter i det): stek Italien och köp en SuMo (eller kanske en SD...)!
Håller med föregående talare...
Dezzutom är ju en zumo grymt znygg och Z1000 från -03 zkitful...
Tycker att en vanlig SM är ganska ful, däremot gillar jag designen på SM-R. Och jag gillar även designen på en gammal Z1000 men jag har iofs slutat hänga med i alla modetrender... "Slutat" var kanske fel ord för det förutsätter ju att man någon gång häng med...
Har precis monterat ett par Wings dämpare på bettan. Måste jag ombestycka om jag vill åka utan insatserna? Kan motorn ta skada om jag inte gör något alls?
Intresset för en 07as SM-R svalnade lite nu.
Vi var hos Lelles igår och jag kunde inte se någon 07, iof så letade jag kanske inte så noga men jag skulle nog ringa och fråga innan jag åkte dit =)
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |