Ktm 950 sm

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Grattis Araikaj och bajkmaniac till era nya hojar :) Ni har en kul sommar framför er.

Jag börjar komma en bit på vägen med mitt KTM pimpande :D
Monterade KTM kraschpuckar i hjulaxlarna och smetade på lite orange tejp på fälgarna.. är nöjd med resultatet.

Skitsnygg hoj!!!

Men varför fota denna underbara hoj med en ljusblå Passat i bakgrunden????
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Skitsnygg hoj!!!

Men varför fota denna underbara hoj med en ljusblå Passat i bakgrunden????

Haha! tänkte inte på det när jag bad brorsan fota ett par före och efter bilder.. det är för övrigt en Skoda felicia :D
Jag lovar att hitta något bättre scenario att placera hojen i nästa gång!
 

bajkmaniac

Ny medlem
Gick med
18 May 2010
Ort
Norr om näst största stan
Hoj
KTM 950SMR -07
Gårdagens problem med dyngfast db-killer fick lösas med plan B.
Fick till slut lossa dämparen och slå ut insatsen bakvägen:tummenupp
Faktum är att den satt riktigt jäkla hårt ändå, krävdes en 5-6 rejäla stötar med ett grovt spadskaft för att skiten skulle lossna...

Handtagsskydden hittade på plats igår, orange fälgstripe ska monteras under dagen, ska även börja kika på hur man ska göra om bakplasttjofräshistorien:banana
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Tack så mycket för tipset! har vart inne på R&G puckar innan men det var ju mycket bättre priser på coyotemoto sidan. Blev en beställning tiReCkt! :D

Bra där. Du kommer inte ångra dig:tummenupp

Någon som kan bekräfta hur lätt/svårt det är sätta tillbaka dem efter att man väl tagit loss dem?

Ut med skiten (använd polygrip/5-56/värme/kvastskaft etc så funkar det). Eller gör som bajkmaniac gjorde – slå ut dem "bakvägen".

Slipa till dem så de "halkar" in/ut av sig själva (se ovan) så tar det 40 sek att montera/demontera skrotet.

Den är till för att hålla bromsvätskan varm å go! så den inte fryser :)
Nä men ärligt talat vet jag knappt om den fyller nån funktion... [/url]

Solskydd. Vätskorna gillar inte UV-strålning.

Någon som har jämfört puckarna från coyotemoto med KTM original puckar ?
Jag vet att det inte finns KTM puckar till motorn men den kanske räcker med och sätta på däcken fram och bak ?

Coyote-grejornas funktion bekräftades av en bekant som dessvärre gjorde ett sk "realtidstest" av grejorna häromdagen. Inte en skråma på hojen, puckarna gjorde hela jobbet (läs mer i senaste Hawk-inläggen i SD-tråden).
Och som sagts en bit upp i tråden: köp ram/motorpuckar, det är dom som räknas.
 
Last edited:

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
satte på en pakethållare från en SMT, passade perfekt :tummenupp , enda som saknades var distanserna som satt på orginalhandtagen , dom som man ser sticka ut och går ner i plasten, får se om jag hittar några liknande eller såga från ett rör, kanske inte behövs. :confused:

och nej, skall inte köra omkring med en topbox :D , skall skruva dit quick-lock 12v fästet jag hade till tankväskan
 

Bifogat

  • IMG_0300.jpg
    IMG_0300.jpg
    238.3 KB · Visningar: 78
  • IMG_0299.jpg
    IMG_0299.jpg
    237.9 KB · Visningar: 75

speffy

Medlem
Gick med
19 May 2008
Ort
261
Hoj
KTM 950 SMR
Coyote-grejornas funktion bekräftades av en bekant som dessvärre gjorde ett sk "realtidstest" av grejorna häromdagen. Inte en skråma på hojen, puckarna gjorde hela jobbet (läs mer i senaste Hawk-inläggen i SD-tråden).
Och som sagts en bit upp i tråden: köp ram/motorpuckar, det är dom som räknas.

Tack för den infon.
Det blir till att slå till på ett set från coyote. Verkar dumt att inte köpa puckar nu när det lär bli ett par bandagar till denna säsongen.:tummenupp
 

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Nu får ni banne mig sluta visa bilder på era 990 SMRer :mad:





(Jag får ju sånt förbaskat ha begär så det finns inte!!)
;)
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
satte på en pakethållare från en SMT, passade perfekt :tummenupp , enda som saknades var distanserna som satt på orginalhandtagen , dom som man ser sticka ut och går ner i plasten, får se om jag hittar några liknande eller såga från ett rör, kanske inte behövs. :confused:

och nej, skall inte köra omkring med en topbox :D , skall skruva dit quick-lock 12v fästet jag hade till tankväskan
Kan du inte ta distanserna från SMTn eller från SMRen då?
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Orolig

Nu har jag läst så mycket skit om mappning och hur dåligt hojarna går efter öppna pipor och ommappning (både nationellt och internationellt).

Ni som har gjort detta på era hojar, hur många av er är missnöjda?

Har även hört folk som säger att man bara ska montera öppna pipor men köra med orginalmappningen...:va

Ska iväg snart på service, byte av pipor och ev. mappning.

Hojen går ju skitfint nu i orginal tycker jag men jag vill ju höra det underbara brummet ju, sen är det ju ett stort plus att det skrämmer viltet och andra trafikanter.

Jag är orolig och behöver råd, tack.:confused:
 

Psy

Ny medlem
Gick med
5 May 2010
Ort
Vännäs
Hoj
2008, Kawa Z1000
Nu har jag läst så mycket skit om mappning och hur dåligt hojarna går efter öppna pipor och ommappning (både nationellt och internationellt).

Ni som har gjort detta på era hojar, hur många av er är missnöjda?

Har även hört folk som säger att man bara ska montera öppna pipor men köra med orginalmappningen...:va

Ska iväg snart på service, byte av pipor och ev. mappning.

Hojen går ju skitfint nu i orginal tycker jag men jag vill ju höra det underbara brummet ju, sen är det ju ett stort plus att det skrämmer viltet och andra trafikanter.

Jag är orolig och behöver råd, tack.:confused:

Öhhh de låter ju rätt mongo om man skulle få en hoj som gick dåligt efter en mappning.. då måste den ju va fel mappad? :va
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Öhhh de låter ju rätt mongo om man skulle få en hoj som gick dåligt efter en mappning.. då måste den ju va fel mappad? :va

Håller med, nåt är då galet. Jag tycker inte att originalmotorn går sådär värst bra annat än när man gasar mycket och åker på attack hela tiden. Kör man lite lugnare så rycker den ganska rejält, dock inte som RC8:an:)

Jag tror att det många menar med att det "sämre" efter mappning är nog snarare besvikelse att det inte blev mer effekt på hjulet efter x antal tusen i pipor, PCIII och timmar i bänk. Har man tur så får man 3-5 hkr på bakhjulet för kanske 10 000-20 000 spänn, det upplever ju många som lite surt.

Vad man inte tänker på är att hojen slutar rycka, svarar mjukare och jämnare på gasen, ger ganska mycket mer i mellanregistret och ger en mer körbar motor, plus ett betydligt roligare ljud. En mappad 990-motor är mycket roligare att köra tycker jag oavsett vad bänkpappret visar...
Det viktiga är alltid upplevelsen inte siffror från en bänk. Vi har svårt att relatera till känslor, det är mer konkret med ett papper som en tekniker har printat från en dator...
 

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Nu får ni banne mig sluta visa bilder på era 990 SMRer :mad:





(Jag får ju sånt förbaskat ha begär så det finns inte!!)
;)

Men tjööööp min då, så kan du själv bli en sån som mobbar såna som dig ;)

Håller med, nåt är då galet. Jag tycker inte att originalmotorn går sådär värst bra annat än när man gasar mycket och åker på attack hela tiden. Kör man lite lugnare så rycker den ganska rejält, dock inte som RC8:an:)

Jag tror att det många menar med att det "sämre" efter mappning är nog snarare besvikelse att det inte blev mer effekt på hjulet efter x antal tusen i pipor, PCIII och timmar i bänk. Har man tur så får man 3-5 hkr på bakhjulet för kanske 10 000-20 000 spänn, det upplever ju många som lite surt.

Vad man inte tänker på är att hojen slutar rycka, svarar mjukare och jämnare på gasen, ger ganska mycket mer i mellanregistret och ger en mer körbar motor, plus ett betydligt roligare ljud. En mappad 990-motor är mycket roligare att köra tycker jag oavsett vad bänkpappret visar...
Det viktiga är alltid upplevelsen inte siffror från en bänk. Vi har svårt att relatera till känslor, det är mer konkret med ett papper som en tekniker har printat från en dator...

Fast den viktigaste trimningen som man egentligen gör är att man nästan skalar av 10 kg på hojen när man slänger på sina Akra.
Tänk om man kunde trimma sig själv lika mycket, då skulle ju hojen vara ultrasnabb!
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Fast den viktigaste trimningen som man egentligen gör är att man nästan skalar av 10 kg på hojen när man slänger på sina Akra.
Tänk om man kunde trimma sig själv lika mycket, då skulle ju hojen vara ultrasnabb!

Helt rätt!:tummenupp

Jag gjorde en mil inlines på 33 minuter idag så jag jobbar på trimningen...:)
Det jävliga är att min högsta fart på inlines är strax över 3 minuter per kilometer, det är fortfarande långsammare än vad Haili Gebreselassie springer i snittfart på marathon.... det är f-n inte klokt!!!
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Nu har jag läst så mycket skit om mappning och hur dåligt hojarna går efter öppna pipor och ommappning (både nationellt och internationellt).

Ni som har gjort detta på era hojar, hur många av er är missnöjda?

Har även hört folk som säger att man bara ska montera öppna pipor men köra med orginalmappningen...:va

Ska iväg snart på service, byte av pipor och ev. mappning.

Hojen går ju skitfint nu i orginal tycker jag men jag vill ju höra det underbara brummet ju, sen är det ju ett stort plus att det skrämmer viltet och andra trafikanter.

Jag är orolig och behöver råd, tack.:confused:

Så vad ni säger är att jag kan sluta nojja och mappa på då!:tummenupp

Håller med, nåt är då galet. Jag tycker inte att originalmotorn går sådär värst bra annat än när man gasar mycket och åker på attack hela tiden. Kör man lite lugnare så rycker den ganska rejält, dock inte som RC8:an

Håller med dig fullständigt i detta, men jag är ju bara så jävla dökär i hojen att jag inte klarar att dissa den offentligt:glömdet
 
Last edited:

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Znyggt! Topptips: Kosta på dig ram- och motorpuckar också (coyotemoto.com som har riktigt bra grejor/priser). En klotning och du tjänar in kostnaden Big Time:tummenupp

Jag beställde precis puckar på detta ställe. Jag köpte upper o lower puckarna, det borde väl skydda en del tror jag. Är det de som ni andra har åxå eller?

Tack för tipset!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Så vad ni säger är att jag kan sluta nojja och mappa på då!:tummenupp



Håller med dig fullständigt i detta, men jag är ju bara så jävla dökär i hojen att jag inte klarar att dissa den offentligt:glömdet

:)

Klart att du skall mappa, se bara till att vederbörande som mappar vet vad han gör och inte bara dumkör och slänger in någon mapp som hittades på internet. Då blir det ju förmodligen sämre än innan:)
 

*JIMPA*

Legitimerad spökjägare
Gick med
25 Aug 2004
Ort
i ett skjul i skogen
Hoj
tomt i grottan
ähh va fan nu har jag dreglat i denna tråd länge nog, kör ni flesta av er med offroadförsäkring?
får nog slå till på en sumo nu framöver får juh krupp och allergi av att inte leka på gatorna .daahhh
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top