Lindberg77
slangen slangen slangen
ut-tjatat ämne kanske, men är det någon som kan powewhela på 3:an med sin 950/990??
han på atv racing sa att det är två olika saker
jag har inte skruvat så mycket själv. det enda jag gjort är att montera slipon. ta bort sas och epc och plugga igen hålen samt höjt nålarna i förgasarna ett snäpp. jag har inte pillat mer på förgasarna än så. i mekboken står det inget mått på flotörhöjden utan man måste köpa ett specialktmmått för att kunna mäta flotörhöjden. jag tror att flotörhöjden kanske kan va fel på min.
jag känner mig rätt vass på att meka. jag bytte kolv på min fyrtakts honda crosshoj idag, dvs kamaxel och cylinder och allt sånt låg i högar på köksbordet och jag fick ihop allt igen helt utan problem. detta är ju mycket mer krångligt än att pilla lite på en förgasare.
det som är så jobbigt med 950in är att det är ett sånt jävla stort jobb att komma åt förgasarna. det tar så jävla lång tid att plocka av allt. blir lätt att hojen bara blir ståendes istället. på crossen kommer man ju åt förgasarenp å 1 minut.
ut-tjatat ämne kanske, men är det någon som kan powewhela på 3:an med sin 950/990??
jo jag kan tänka mej att du kan det, du har ju gett mej lite tips förut men eftersom jag inte lyckas dra upp den på ren gas, så antar jag att man får rycka en del?? luta sej bakåt mm??Såklart
jo jag kan tänka mej att du kan det, du har ju gett mej lite tips förut men eftersom jag inte lyckas dra upp den på ren gas, så antar jag att man får rycka en del?? luta sej bakåt mm??
jo jag kan tänka mej att du kan det, du har ju gett mej lite tips förut men eftersom jag inte lyckas dra upp den på ren gas, så antar jag att man får rycka en del?? luta sej bakåt mm??
Funderar på att sänka hojen i gaffelkronan för att den ska bli mer kvickstyrd.
Ni som sänkt hojen i gaffelkronan, hur upplevde ni det efteråt? Blev den mycket nervös? Hur mycket sänkte ni?
Sänkte min 10 mm. Märkte ingen jätteskillnad men hojen kändes lite mer smidig och följsam.... tyckter jag
Har för mig att jag läst på annat forum att det var någon som rekommenderade 20 mm. Får Testa till helgen.
Beställde en sån här trevlig burk nyss Kunde inte hålla mig borta när man läser alla positiva kommentarer från folk som installerat en. Tog hela kitet med plattor för blockering av SAS-systemet.
Jag är ingen expert men SAS-prylar är inte det 950? Du har väl en 990?
Är ganska säker på att det sitter sas-system på både 990 & 950. Denna boxen är ju i första hand designad till superduken som har 990 motorn. Har läst några guider om hur man går till väga för att ta bort sas på just superduke.
Nu när jag har lärt mig använda kopplingen så ser jag ingen anledning i världen till varför någon vill powerwheela!? Önskar bara att jag fattat det tidigare när jag tyckte det var jätteläskigt att koppla och safe att gasa upp den!
Trodde fram till nyligen att det inte gick att koppla upp den mer än ett par decimeter på 3:an men helt plötsligt kommer man på det och den sticker till skyn närhelst man vill (helt utan ryck).
Lägg ner powerwheelandet och använd kopplingen!
My 2 cents...
Poweruuuilande andvänds med fördel när man ska visa att en hoj är så kraftfull att den måste wheela! Koppling när man ska köra på bakhjulet
Har för mig att jag läst på annat forum att det var någon som rekommenderade 20 mm. Får Testa till helgen.
Testa lugnt bara, har läst om en del som tycker hojen blir väldigt nervös med mer än 10mm.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |