Ktm 950 sm

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Kan rekomendera dig att titta på Tyska eBay efter Leo Vince burkar, riktigt bra priser där.

Använder själv KTM's Enduro Handguards, tycker dom ser bra ut och skyddar hantag m.m om man skulle välta omkull. Sen hur mycket dom styr undan vind och väder är en annan sak, kan inte uttala mig så mycket om det.

Det där ser ut som de handguards som sitter original på 690. Isåfall kan jag tala om att jag knäckte mitt bromshandtag i första vurpan. Köpte biltemas handguards istället som sprack i andra vurpan. Men aluskenan höll ihop och det är halva priset att ersätta bt handguards mot att köpa bromshandtag.

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Vart har du fått tag på det LeoVince systemet Lindberg??? :yoparty

inte har jag köpt dom på eBay som någon nämde. Beställde dom på MC Kompaniet i Väring komplett med y-kollektor, 6k tror jag?

Tips på nån slags ruta/vindavvisare?
Är KTM:s orginal handtagsskydd bra?

950sm och 950super enduro= samma plast? (nyfiken på om den extra stora tanken passar mellan dom?) :va

Har en orginal 990 ruta någonstans? kan försöka leta rätt på den om det är av intresse, 200pengar kan den kanske vara värd.
Kan iof varna dej, varken 990 eller 950 ser speciellt bra ut med den på:arsele

Last edited:

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
Fönstershoppade på Lelles igår, kommer bli handguards med aluminiumskena. "Touringruta" går nog som sagt att leva utan. Tänker inte borra hål etc för att montera pryttlar.

Sen lite puckar i gaffel, sving samt motor. I helgen kanske det blir något varv på Arlanda test track samt några timmar på gocart-banan :D
Blir till att ändra lite körteknik jämfört med Firebladen...

//Mats

brum

amatör
Gick med
12 Oct 2010
Hoj
KTM 990 SM, 2008
haha lugn killen.. jag beställde också därifrån! bästa är att maila, han brukar svara bra på mail och vara tillmötesgående. iaf om man var trevlig som jag var :) dock tog det ca 3 månader!!!!! innan jag fick dom! hahah :D så håll ut!

Ett kvartal?! Det ger ju termen "lång leveranstid" en helt ny innebörd :huvet

Själv är jag alltid som en glad som en lärka när jag mailar :D

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Min hoj "välte".Behöver nytt bromshandtag.
Vet att många bytt till 2fingers.
Någon som kan sälja sin original?
Eller,vart hittar jag pirat eller annat som funkar?
Någon som vet.?

Last edited:

vill ha

Dysleksiker
Gick med
14 Aug 2007
Hoj
KTM 950SM No Pimp Edition
Hojen startade inte.Fick en liten "kick" sen var det slut.Började surra i ett relä sen tog det slut det me´.
Hoppas ju på att det är batteriet så det står på laddning nu.C-Tec laddarens lampa blinkar .Betyder tydligen på att batteriet är sulfaterat.Ska få stå så över natten.
Finns det någon annan anledning till att det blir så här.Någon som vet.Behöver hojen massor till GR.Panikartat

Köpte ett på Mc boden.ca 1000:- (samma som bilden)
Bra service & instr.
Nytt batteri,låt syran "tränga in" , starta sen ladda eller kör en tim.
Jag undrar varför bara dog batteriet så plötsligt?
Om det blir sämre och sämre då är jag me´men nu,från full kraft till helt slut - nåja
.
Valet var enkelt,ut o kör.
Hojen startade precis som vanligt så det blev en slötur runt i Haninge.Hittade en ny väg som jag måste prova,kanske lite mer en stig egentligen.Det var nog inte mitt fel men hur som helst ramlade jag lite och mitt bromsgrepp gick av.Va fan skulle jag in där och göra :-(
Behöver bromsen där fram.Använder den ganska ofta.
Vart skall jag köpa pirat eller 2 fingers.
Eller om någon har en liggande så är jag intresserad.

Typ dubbelpost nu men jag valde att "svara" på min egen bateripanikpost .

Bifogat

• DSC00686.jpg
    DSC00686.jpg
    216.3 KB · Visningar: 73
Last edited:

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nån som har en uppfattning av DNA alt BMC ?

Dna alla gånger i veckan ;)

Det ger inte mkt kanske 1-2 pållar

Det finns en "fattigmans mod" dna filter lägg m8 muttrar mellan inspektions luckorna de 3-kantiga samt riv bort periskopet " insugs tratten från luftburken" förutsatt att det är samma som Ktm Superduke dito .

Ska ge mer pulver i mellanregistret :yoparty

Akkra mappen til Sd va riktigt fet , vet ej om den är lika fet till Sm dock ..

Last edited:

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Dna alla gånger i veckan ;)

Det ger inte mkt kanske 1-2 pållar

Det finns en "fattigmans mod" dna filter lägg m8 muttrar mellan inspektions luckorna de 3-kantiga samt riv bort periskopet " insugs tratten från luftburken" förutsatt att det är samma som Ktm Superduke dito .

Ska ge mer pulver i mellanregistret :yoparty

Akkra mappen til Sd va riktigt fet , vet ej om den är lika fet till Sm dock ..

Ok Micke då får det bli dna till nya hojen då :) Ja just det det var den modden du hade gjort på din SDR som du visade på Rosen :) Kommer ihåg att du var nöjd...
Får ta sig till garaget å skruva lite då :tummenupp

Last edited:

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Nu är det äntligen dags att anmäla sig till Klubbens Bandagar 18-19 Augusti på Linköpings Motor Stadion - http://www.lmsroadracing.se

Torsdag-dag är KTM’s dag för de som köpt nya KTM. (samma event som Gelleråsen förra året)
Det brukar finnas plats för alla som vill och kan, anmälan till denna görs via återförsäljare och KTM själva!

Torsdag-kväll 17:00 – 19:00 har klubben kvällskörning, grillning och filmvisning + allmänt mys.
Fredag 09:00 – 17:00 är det klubbkörning.

Vi kommer försöka hålla oss så nära självkostnadspris som det bara går och då landar vi på en kostnad av 900 kr/person.
I det priset ingår kvällskörning torsdag (17-19) och heldagen på fredag.
Utöver det har vi fixat så att vi får låna klubbstugan på banan, där finns bastu, kök och ett golv att sova på för den som vill.

Körningen är uppdelad på 3 grupper (Långsam, medel och snabb!) med 15 personer i varje, då blir det 20 minuters pass på banan vilket är ganska lagom.

Max antal 45 pers

http://www.ktmclubscandinavia.se/forum/viewtopic.php?f=10&t=82

Last edited:

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Skulle jag gärna göra. För dyr bara. Sen känns det som att efter en sådan stor ändring så bör man köra den i bänk powecommander.
Därimot ett öppnare filter borde funka bra med akra mappen.
Nån som har en uppfattning av DNA alt BMC ?

Jag har planer på att optimera min i bänk, särskillt nu när TuneECU har blivit mer populärt och gör att man kan komma undan hyffsat billigt faktiskt :) Även om det inte är några problem alls att köra på Akra-mappen som är som Micke65 säger, väldigt fet även för 990 SM.

Jag var också väldigt skeptisk till Motoboxen innan jag monterat den och provkört, lätt värd det dubbla av vad den kostar nu om du frågar mig :tummenupp Inte bara för att man får mer effekt och vrid utan också att hojen blir snällare på låga varv i stadskörning bland annat. Inte lika mycke av/på effekt.

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Försäkring hel 43 år i stockholm ca 20k halv 9k.
Delar efter första vurpan 4500 så fortfarande på plus med halv.

Lite arg på mig själv då jag ersatte sporthojen med denna och fick högre försäkring, upp från 6500 halv på en 06 gsxr1000....

I övrigt, vinglig, okänsliga bromsar, varvet tar slut där jag är van att det börjar hända något, börjar jazza i 160, om du inte redan blåst av....

Obekväm att köra någon längre sträcka på.

Har du kört en Virago 535 kommer du att märka likheterna....

Hmm dags att byta bort den ser jag när jag läser vad jag skrivit:D

Ha ha, jag förstår precis vad du menar:)

Det gäller att INTE jämföra med en sporthoj, man kör dessa på ett helt annat vis, och då är de riktigt skoj.
Man kan inte jämföra ett sådant här staket med sporthojar om man talar prestanda eller varvtider på bana. Jag kör själv både sporthoj och tjockmotard och de fyller båda sig uppgift :tummenupp

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Hoj
SD 1290
Jag har planer på att optimera min i bänk, särskillt nu när TuneECU har blivit mer populärt och gör att man kan komma undan hyffsat billigt faktiskt :) Även om det inte är några problem alls att köra på Akra-mappen som är som Micke65 säger, väldigt fet även för 990 SM.

Jag var också väldigt skeptisk till Motoboxen innan jag monterat den och provkört, lätt värd det dubbla av vad den kostar nu om du frågar mig :tummenupp Inte bara för att man får mer effekt och vrid utan också att hojen blir snällare på låga varv i stadskörning bland annat. Inte lika mycke av/på effekt.
Denna TuneECU, laddar du in den i original ECU?

Motobox, var köpte du den? Var hittar jag mer info?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Denna TuneECU, laddar du in den i original ECU?

Motobox, var köpte du den? Var hittar jag mer info?

Ja det gör man. Det är ett verktyg för att ladda upp mappar i ECU. Sen gäller det bara att ha en bra mapp, visst kan du ladda upp en Akrapovic map men de är inte särskilt bra. För bättre mapp krävs kontakter eller bänkning...

Jag har trevligare mappar som löser ryckigheten på låglast och ger bättre knuff i mellanregistret utan att fulfeta upp så mycket som akrapovicmappen gör.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...