Kollade på den länken igår, såg att det var en luftburk samt priset o sedan stängde jag sidan. Hann aldrig notera att det var Motobox.Scrolla upp lite i tråden till inlägg #4488. Du hittar mycket info om den på: http://www.superduke.net/forum/
Kollade på den länken igår, såg att det var en luftburk samt priset o sedan stängde jag sidan. Hann aldrig notera att det var Motobox.Scrolla upp lite i tråden till inlägg #4488. Du hittar mycket info om den på: http://www.superduke.net/forum/
Shit man, varit borta från sporthoj.com länge och vad upptäcker man? Du har bytt till Ducce...
Eller har du kompletterat m en hoj till?
En liten fråga då min 950 SM är min första hoj så har jag inget att jämföra med.
Hur länge håller era bakdäck? Har kört knappa 350 mil på mitt och det är ganska slut. Det går nog att klämma ur lite till ur det men inte mycket. Är det normalt eller?
EDIT: Kanske ska tillägga att det är originaldäcken som suttit på sen hojen var ny. Pirelli Scorpion Sync. Dessa är från 2007. Hojen ställdes på för första gången 2010.
Då skall du vara tacksam för att det är slut. Det var ju nästan torrsprickor i det va?
350 mil är ganska normalt för mjuka sportdäck, plus att körstilen påverkar massor. SM och SD:n är hojar man gärna gasar på ut ur kurvorna med och det sliter hårt. Jag brände ett nytt Michelin Power ONE på en och en halv dag, på bana visserligen men i allafall. Corden var framme på högersidan så jag tyckte det var dags att byta...
Njae... Torrsprickor var väl att ta i
Det är klart det nöter mycket om man gillar att gasa och med handen på hjärtat... Vem gör inte det? Funderade bara om det var normalt eller inte.
Har kollat lite på michelin pilot power och pilot road. Några kommentarer eller erfarenheter kring de däcken?
Kan tillägga att jag åker inte bana och är ingen värstingförare som åker på sladd eller så. Är ute efter ett däck med bra ekonomi och bra allroundegenskaper.
Njae... Torrsprickor var väl att ta i
Det är klart det nöter mycket om man gillar att gasa och med handen på hjärtat... Vem gör inte det? Funderade bara om det var normalt eller inte.
Har kollat lite på michelin pilot power och pilot road. Några kommentarer eller erfarenheter kring de däcken?
Kan tillägga att jag åker inte bana och är ingen värstingförare som åker på sladd eller så. Är ute efter ett däck med bra ekonomi och bra allroundegenskaper.
Va lite orolig hur jag skulle klara mig på en så pass snabb bana som Mantorp verkligen är, men det gick fantastiskt!
Jo . du va som en iller på banan
Håller på att tanka upp en film från dagen
Mmmmm, ångrar du inte att du bytte?
Nix , 4 år med Ktm så blev jag sugen på nått annat ,
Själv blev jag som sagt förvånad över hur pass bra jag hängde med på rakan. Min sluthastighet innan jag slog på luftbromsen (=mig) var flertalet gånger 214km/h-217km/h. Men ut ur chikanen innan långa rakan, så kunde jag kliva på gasen 2-5m tidigare än sporthojarna samt att just det partiet tydligen passar utväxlingen på min hoj bättre än sporthojarna, som måste ligga på ettan.
Den har vridit sig ungefär 1/8 varv motsols från det jag ställde in den på innan testturen började. (Motsols vridning gör att man släpper på förspänningen)
Så vad kan det bero på?
Jag fick kämpa till mig 210km/h och känner igen det du skriver ur chikanen innan långa rakan första biten kännns ok , sedan kommer raketerna men men , riktigt kul när man lyckas steka några i kurvpartierna efteråt
Jag fick kämpa till mig 210km/h och känner igen det du skriver ur chikanen innan långa rakan första biten kännns ok , sedan kommer raketerna men men , riktigt kul när man lyckas steka några i kurvpartierna efteråt
Minns att du nämnde att du brukar köra snabbaste gruppen på Åsen ..ska dit 22 juni Nyfiken på om du har nån tid där ? Alltid kul med nån sorts måttstock
SMR:en är en riktigt bra banhoj .Ställer man bara in fjädringen så att den inte ställer sig upp i gupp-i-kurva så blir det kanon
Lite film från Mittsverige som är en utmärkt KTM-bana
http://www.youtube.com/watch?v=WeT2F60t_iI
Aha , svagt minne av det , jag körde i mellan då . 1.17 är schnabbt !!1.17min/varv på åsen skall jag enligt uppgift ha klarat med min 950SMR på KTM dagen förra året, precis innan jag tappade greppet i depåkurvan... Men man gled så fint och stannade så fint i sanden så
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|