Edvinsjolund
Ärkemongo
58 000:- (990 smt - 09) för en helförsäkring hos IF... kul!
Lägg till lite självrisk på det och premien är högre än vad hojen kostade...
Offroadförsäkring på Bilsport & mc : Helförsäkring: 5125 kr
58 000:- (990 smt - 09) för en helförsäkring hos IF... kul!
Lägg till lite självrisk på det och premien är högre än vad hojen kostade...
Offroadförsäkring på Bilsport & mc : Helförsäkring: 5125 kr
~4300:- för mig, 27 år ung!![]()
Hej!
Någon som vet någonstans där det säljs kolfiberkåpor till 990 sm i bra kvalitét?
Har sökt men med dåligt resultat:/ Någon kankse har sprungit på det någonstans?
// Jerker
Tjenare. jag har ett par kolfiber kåpor till tanken liggandes. Dom är helt nya ej monterade pga felköp. passade inte på min smr.
Pris 1300:-
mvh Anders
Tjena Anders! Jag såg dessa på blocket och blev då nyfiken, borde finnas flera detaljer att köpa? Vart köpte du dessa?
Var det här?
http://hfcarbon.de/index.php?main_page=index&cPath=8_96&sort=20a&language=en&page=3
Där fanns massor av delar såg jag nu, undrar just hur jag sökte sist...-_-
Hur är kvaliten?
MVH/ Jerker
Toura med 990 SMR?
Funderar på en liten mc semester till sommaren ner i Europa nån stans. Har länge gått och suktat efter 990 SMR:n och tror den kan bli perfekt för mig. Lite rejälare hoj än dom jag har idag som man kan åka lite längre med och funkar till bankörning men fortfarande en någorlunda busig motard. Hoppas jag, har aldrig provkört.
Frågan är om den är för hardcore för att packa väskan och dra iväg ett par veckor? Just till resan skulle väl SM/SMT passat bättre men i övrigt väcker SMR:n mycket mera habegär.
Har ju tourat till Norge på en rätt nerdrevad 660 så jag är inte jättekräsenDe var inget hit på motorvägen dock.
Toura med 990 SMR?
Funderar på en liten mc semester till sommaren ner i Europa nån stans. Har länge gått och suktat efter 990 SMR:n och tror den kan bli perfekt för mig. Lite rejälare hoj än dom jag har idag som man kan åka lite längre med och funkar till bankörning men fortfarande en någorlunda busig motard. Hoppas jag, har aldrig provkört.
Frågan är om den är för hardcore för att packa väskan och dra iväg ett par veckor? Just till resan skulle väl SM/SMT passat bättre men i övrigt väcker SMR:n mycket mera habegär.
Har ju tourat till Norge på en rätt nerdrevad 660 så jag är inte jättekräsenDe var inget hit på motorvägen dock.
Rumpan är en sak, är säkert stor skillnad med en SMT sadel.
Men det jag tror är viktigast är att ha en hjälm som inte bara passar ditt huvud utan också klarar av fartvinden som pressas upp mot ditt huvud, ju bättre din hjäm är aerodynamiskt ju mindre behöver du kämpa med nackmuskler samt att bättre aerodynamik oftast även innebär mindre ljud.
Rumpan härdas med tiden, jag menar vilka är vi och gnälla när cyklisterna sitter på en liten plastbit under mer än 4 timmar![]()
Tror jag har nämnt detta förut i denna tråd, men jag är på jakt efter en uppsättning extra fälgar.
Ingen som har några 950/990/SD fälgar att sälja?
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |