Ktm 950 sm

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Tänk om man kunde förstå hur dom resonerar...
När ett bolag inte vill ta i mej med tång vill det andra boka mej för 7900:-

Men visst med statistik kan man ju bevisa mycket och det är säkert högre stöldrisk här.

MEN
Att jag har hojen med larm på ett ställe där det finns vakter, under jorden dit ingen obehörig kommer in, det bryr dom sej inte om....men det är bra för mej :)
MEN
Att jag dessutom hitintills inte ens varit nära att ramla, aldrig utnyttjat en försäkring och kör med huvudet verkar inte heller spela nån roll...

STATISTISKT är jag dyr för bolagen... men grejern är att JUST JAG är deras drömkund, betalar och betalar utan att kosta en spänn...

nä jag e inte bitter ;-)

~4300:- för mig, 27 år ung! :banana

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Hittade en lista på lite bra beskrivna modifieringar här: http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?f=13&t=3299

Kanske någon som har tänkt pyssla lite med sin hoj nu under de dystra månaderna på året? :)

Själv har jag tänkt lära mig lite mer om TuneECU och eventuellt lämna hojen på ett ställe för mappning i bänk. Kommer med allra största sannolikhet uppgradera till 990 SMR till våren. Har sneglat lite på 990 SDR av nyare årsmodell med, körde en sådan på KTM's bandag förra året. Mycket trevlig just på bana!

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Hej!
Någon som vet någonstans där det säljs kolfiberkåpor till 990 sm i bra kvalitét?
Har sökt men med dåligt resultat:/ Någon kankse har sprungit på det någonstans?
// Jerker

Lantz

Jasså
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR / Bmw 450x
Hej!
Någon som vet någonstans där det säljs kolfiberkåpor till 990 sm i bra kvalitét?
Har sökt men med dåligt resultat:/ Någon kankse har sprungit på det någonstans?
// Jerker

Tjenare. jag har ett par kolfiber kåpor till tanken liggandes. Dom är helt nya ej monterade pga felköp. passade inte på min smr.

Pris 1300:-

mvh Anders

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Tjenare. jag har ett par kolfiber kåpor till tanken liggandes. Dom är helt nya ej monterade pga felköp. passade inte på min smr.

Pris 1300:-

mvh Anders

Tjena Anders! Jag såg dessa på blocket och blev då nyfiken, borde finnas flera detaljer att köpa? Vart köpte du dessa?
Var det här?
http://hfcarbon.de/index.php?main_page=index&cPath=8_96&sort=20a&language=en&page=3

Där fanns massor av delar såg jag nu, undrar just hur jag sökte sist...-_-

Hur är kvaliten?:)

MVH/ Jerker

Last edited:

Lantz

Jasså
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR / Bmw 450x

Vongiffel

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2011
Hoj
R6 -00 såld/ Ktm 990 sm
Hej!
Finns det växelindikator att köpa till 990 SM -08? och isf var?
Har sökt men ej funnit! :)

/Vongiffel

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Toura med 990 SMR?

Funderar på en liten mc semester till sommaren ner i Europa nån stans. Har länge gått och suktat efter 990 SMR:n och tror den kan bli perfekt för mig. Lite rejälare hoj än dom jag har idag som man kan åka lite längre med och funkar till bankörning men fortfarande en någorlunda busig motard. Hoppas jag, har aldrig provkört.

Frågan är om den är för hardcore för att packa väskan och dra iväg ett par veckor? Just till resan skulle väl SM/SMT passat bättre men i övrigt väcker SMR:n mycket mera habegär.
Har ju tourat till Norge på en rätt nerdrevad 660 så jag är inte jättekräsen :) De var inget hit på motorvägen dock.

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
Toura med 990 SMR?

Funderar på en liten mc semester till sommaren ner i Europa nån stans. Har länge gått och suktat efter 990 SMR:n och tror den kan bli perfekt för mig. Lite rejälare hoj än dom jag har idag som man kan åka lite längre med och funkar till bankörning men fortfarande en någorlunda busig motard. Hoppas jag, har aldrig provkört.

Frågan är om den är för hardcore för att packa väskan och dra iväg ett par veckor? Just till resan skulle väl SM/SMT passat bättre men i övrigt väcker SMR:n mycket mera habegär.
Har ju tourat till Norge på en rätt nerdrevad 660 så jag är inte jättekräsen :) De var inget hit på motorvägen dock.

Det går skitbra! Lyxa till det med en mjukare SMT sadel då originalsadeln på SMR'en kan tyckas vara i hårdaste laget! Den slukar dock rätt mycket soppa, så du kommer drygt 15mil på en tank.

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Toura med 990 SMR?

Rumpan är en sak, är säkert stor skillnad med en SMT sadel.
Men det jag tror är viktigast är att ha en hjälm som inte bara passar ditt huvud utan också klarar av fartvinden som pressas upp mot ditt huvud, ju bättre din hjäm är aerodynamiskt ju mindre behöver du kämpa med nackmuskler samt att bättre aerodynamik oftast även innebär mindre ljud.
Rumpan härdas med tiden, jag menar vilka är vi och gnälla när cyklisterna sitter på en liten plastbit under mer än 4 timmar:)

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Fälgar

Tror jag har nämnt detta förut i denna tråd, men jag är på jakt efter en uppsättning extra fälgar.
Ingen som har några 950/990/SD fälgar att sälja?

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Rumpan är en sak, är säkert stor skillnad med en SMT sadel.
Men det jag tror är viktigast är att ha en hjälm som inte bara passar ditt huvud utan också klarar av fartvinden som pressas upp mot ditt huvud, ju bättre din hjäm är aerodynamiskt ju mindre behöver du kämpa med nackmuskler samt att bättre aerodynamik oftast även innebär mindre ljud.
Rumpan härdas med tiden, jag menar vilka är vi och gnälla när cyklisterna sitter på en liten plastbit under mer än 4 timmar:)

AirHawk för rumpan på långtur :)

Har varit tävlingscyklist och till vårt försvar så har riktiga cykelbrallor sämskskinn som gör det mjukt för rumpan och de privata delarna :D
(V*fan.. kanske man skulle dra på sig cykelbrallor under MC brallorna på långturer..)

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...