Ktm 950 sm

ktm950sm

Ny medlem
Gick med
31 May 2011
Hoj
Ktm 950 SM -07
Okej. Då ska prova detta.
Tackar för hjälpen...så man kommer ut till våren med nya friska hästar under tanken.

Lantz

Jasså
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR / Bmw 450x
Var ute och tog en provtur i dag efter att jag demonterat dom övre gasspjällen på min 990smr snacka om skillnad.

Mycket mindre ryck vid påslag samt bättre svar på höga varv.

Jag kan varmt rekomendera detta.

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Hej!

Här kommer lite Rock ´N Roll bilder på mitt avgassystem jag putsat lite på i väntan på sommaren:D

Någon som testat MH butterflyes plattor?

Bifogat

• IMG_0234.jpg
    IMG_0234.jpg
    238.3 KB · Visningar: 145
  • IMG_0237.jpg
    IMG_0237.jpg
    237.6 KB · Visningar: 123

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Du lär inte bli mindre lycklig då!
Kör LEO på min 950 och är bara skönsång numera!
Bara hoppas den går igenom besiktningen med DB-killers i..

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
IMG_20120115_180258.jpg
IMG_20120115_180310.jpgIMG_20120115_180327.jpg

Har tyvärr bara mobilkameran att tillgå då min digital är med sambon :rolleyes: (därav den skiftande kvaliteten). Men som sagt för 249kr så tycker jag att handtagsskydden gör sitt jobb i både funktion och utseende! rekommenderas!

Last edited:

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
High_Octane: Cooolt !

Får man fråga hur många timmar du putsat?

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
High_Octane: Cooolt !

Får man fråga hur många timmar du putsat?

Yääh;)
Bra fråga, höll på under en vecka på middagsraster samt någon kväll. runt 4-5 timmar?
Dock så är jag inte riktigt nöjd, började med 320p-500p-800p-1000p-2000p, sedan maskin autosol efter det förhand med autosol.
Var så grova repor från tillverkningen så om någon annan ska göra detta så rekomenderar jag att börja med 80p. Jag orkar inte börja om nu så det får vara så iallfall detta året:p

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Motohooligan Airbox

Fick ett paket idag, ett roligt sådant. Tänkte att jag delar med mig lite kan ju vara skoj om det finns någon annan som är sugen på boxen.

Första intrycket: Mycket bra kvalitet på grejerna, känns stabilt och var välinpackat. Trevligt bemötande från killen som säljer dom. Ja så mkt mera vet jag inte ännu men återkommer efter montering samt provkörning. Förväntar mig mkt efter Jensens fina kommentarar om denna modd:D

Bjuder på lite bilder oxå:)

Bifogat

• IMG_0240.jpg
    IMG_0240.jpg
    245.7 KB · Visningar: 79
  • IMG_0242.jpg
    IMG_0242.jpg
    241.9 KB · Visningar: 88
  • IMG_0243.jpg
    IMG_0243.jpg
    240.1 KB · Visningar: 100
  • IMG_0245.jpg
    IMG_0245.jpg
    242.5 KB · Visningar: 107
Last edited:

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
View attachment 351958
View attachment 351959View attachment 351960

Har tyvärr bara mobilkameran att tillgå då min digital är med sambon :rolleyes: (därav den skiftande kvaliteten). Men som sagt för 249kr så tycker jag att handtagsskydden gör sitt jobb i både funktion och utseende! rekommenderas!

Ser riktigt bra ut! KTM's egna 'Enduro Handguards' kostar ju nästan 3x så mycket och ser mer eller mindre likadana ut. Fint med xenon med !

Fick ett paket idag, ett roligt sådant. Tänkte att jag delar med mig lite kan ju vara skoj om det finns någon annan som är sugen på boxen.

Första intrycket: Mycket bra kvalitet på grejerna, känns stabilt och var välinpackat. Trevligt bemötande från killen som säljer dom. Ja så mkt mera vet jag inte ännu men återkommer efter montering samt provkörning. Förväntar mig mkt efter Jensens fina kommentarar om denna modd:D

Bjuder på lite bilder oxå:)

Gött! Ja du kommer bli nöjd :) Rören blev bra polerade med, fattade först som att du skulle polera original-dämparna.. Tänkte väl att de skulle bytas ut, originalen funkar bäst att steka ägg på!

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Till er som kört längre sträckor dvs touring.

Har precis. för tredje gången, kollat igenom long way round! (för er som inte sett den GÖR DET!)

Blev därmed åter igen sugen på att dra iväg lite längre sträckor. Detta är bara andra säsongen jag kör denna 950SM och har således ej skaffat någon utrustning till denna och frågar därmed er som har monterat t ex sidoväskor osv på sina.

Hur har ni gjort? hårda/mjuka väskor? ruta fram? andra däck? osv osv

Tanken var dock ej att köra runt världen men iaf runt i Sverige/Norge till vår/sommar.

Tips mottages

Moggina

Ung och vild ^_^
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Innan:Honda FMX 650, KTM 990 SM, NU: KTM 690 SMCR 2019
Fan vad fint att du fick köpt boxen Jerker :) Får provköra den sen till våren ^_^

brum

amatör
Gick med
12 Oct 2010
Hoj
KTM 990 SM, 2008
Hur har ni gjort? hårda/mjuka väskor? ruta fram? andra däck? osv osv

Tanken var dock ej att köra runt världen men iaf runt i Sverige/Norge till vår/sommar.

Tips mottages

På bilden sitter mitt "touring-kit" på:
ruta - skyddar lite mot dåligt väder men skapar massa turbulens vid hjälmen
tankväska Held - bra skit fast utan regnskydd
Bagagenät och packrulle Biltema - sitter stabilt och kan rymma mycket mer än vad jag hade i
Topbox fultema - mycket prisvärd, gick att fästa direkt på passagerarhandtagen (990) med lite knep o knåp20110826005.jpg

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
På bilden sitter mitt "touring-kit" på:
ruta - skyddar lite mot dåligt väder men skapar massa turbulens vid hjälmen
tankväska Held - bra skit fast utan regnskydd
Bagagenät och packrulle Biltema - sitter stabilt och kan rymma mycket mer än vad jag hade i
Topbox fultema - mycket prisvärd, gick att fästa direkt på passagerarhandtagen (990) med lite knep o knåpView attachment 352193

Ser mycket bra ut! Kanske går att undvika sidoväskorna in i det sista med lite större väskor runt om. Tackar ödmjukast för tipsen!

Förresten, hur är det med rutan? är det mycket meck, borrande eller liknande. Är inte så sugen att borra igenom akra kolfibret.

Jag moddade biltemas tankväska för att passa lite bättre:
View attachment 352195

Skall kontrolleras!! tack för tips

Nice!! Är det "kolfibermoton" som har legat på blocket ett tag? Blev lite sugen på den, men köpte annan hoj.

Det kan det vara då jag hade den ute förra året mot slutet av säsongen. Brukar vilja ha koll på marknaden och kan då lägga ut för att se vad som händer. Rätt köpare till rätt pris krävs dock! men jag har kvar den och är mycket nöjd :)

Är ett par saker som skall ändras/fixas till sommaren. Svart styre, broms/kopplingshandtag. Får se om jag orkar ta ner svingen och pulverlacka svart.

Förresten, är det någon som lindat in avgassystemet i "Avgasbandage" (svart/vitt)?

Blev dock riktigt imponerad av poleringen som gjorts ovan, väldigt snyggt men frågan är hur länge det håller sig så snyggt!?

Last edited:

brum

amatör
Gick med
12 Oct 2010
Hoj
KTM 990 SM, 2008
Ser mycket bra ut! Kanske går att undvika sidoväskorna in i det sista med lite större väskor runt om. Tackar ödmjukast för tipsen!

Förresten, hur är det med rutan? är det mycket meck, borrande eller liknande. Är inte så sugen att borra igenom akra kolfibret.

Inget borrande på 990, men tyvärr på 950 enl vad jag läst. Om du har kvar originalplasten kanske du kan borra i den? Annars klarar du dig utan, bara odla lite mer hår på bröstet :)

Blev dock riktigt imponerad av poleringen som gjorts ovan, väldigt snyggt men frågan är hur länge det håller sig så snyggt!?

Håller med, riktigt snyggt! Snoop Dogg skulle varit stolt :D

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...