Ktm 950 sm

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Inget borrande på 990, men tyvärr på 950 enl vad jag läst. Om du har kvar originalplasten kanske du kan borra i den? Annars klarar du dig utan, bara odla lite mer hår på bröstet :)

Har tyvärr ingen orginalplast kvar, skall kolla runt lite ebay eller skrotar så kanske man kan ha två uppsättningar. Men tack iaf då vet jag.

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Känns som att jag spammar. Har dock precis köpt ett par nya tändstift i form av "Brisk AOR12LGS" vilket skall göra underverk enligt alla tester. Givetvis tar jag detta men en nypa salt men det känns som att tändningen är lite bättre på dem. Därav nästa fundering, någon som testat dessa stift?

(kostade 300kr inkl frakt för 2st så det var överkomligt)

http://www.ebay.com/itm/2x-AOR12LGS...03?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item53eaba40d3

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Blev dock riktigt imponerad av poleringen som gjorts ovan, väldigt snyggt men frågan är hur länge det håller sig så snyggt!?

Tack! Man får underhålla det lite under säsongen men går faktiskt ganska lätt när man väl fått lite glans:)
Gjorde lika dant på min förra hoj å det funkade fint.

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Lite hallick-stuk är väl aldrig fel :brynad Jag är bara avundsjuk (har inte tillgång till någon mekanisk verkstad på jobbet, bara en kompilator och en kaffemaskin).

nej inte alls:p Men man kommer ruskigt lååångt med en kaffemaskin:D

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Jag börjar bli gammal...

Satt idag och funderade på min försäkring som jag har hos Bilsport & MC. Det är en off-road försäkring vilket har gett mig en väldigt bra premie på dryga 4500kr hel/hel. Men jag har alltid oroat mig över den höga självrisken (10000kr) på stöld eller vagn. Gick in på hemsidan och jämförde lite priser och kom fram till att jag skulle byta till 24+ istället för att få ner självriskerna mot en lite högre kostnad (1700kr/år extra). Ringde upp dem och förklarade läget och får svaret att du skall ju ha 30+ försäkring. Mitt direkta svar blev då "men jag är fan inte 30+ ännu!". Han skrattade lite och sa att det gjorde inget då bilsport % mc räknade på kalenderår. Jag är född -82 och var därmed kvalificerad för 30+ försäkringen.

Kändes lite tungt men jag fick iaf en ny försäkring för 4900kr/år (hel/hel samt Tillbehör+ försäkring). Självrisken går därmed från 10000kr till 3000kr för vagnskada samt (från och med denna helg enligt försäljaren) stöld på 1500kr.

Så ok! jag får bita i det sura att jag faktiskt är 30år snart....

Till er som redan är 30+ så menar jag inget illa :D :D

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
När man använder Tune Ecu, och man har laddat in mappen ska man då stänga ner programet och starta hojjen å låta den gå på tomgång i 15min eller ska man låta programet vara på och ha hojjen inkopplad till datorn samtidigt som den står på tomgång?
Någon som vet?:) Hur har ni gjort?
// Jerker

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
När man använder Tune Ecu, och man har laddat in mappen ska man då stänga ner programet och starta hojjen å låta den gå på tomgång i 15min eller ska man låta programet vara på och ha hojjen inkopplad till datorn samtidigt som den står på tomgång?
Någon som vet?:) Hur har ni gjort?
// Jerker

Det spelar ingen roll, låt den bara gå på tomgång 15min

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Hoj
z1000 espressoblack-08
Jag vill kanske köpa 950/990... Vill ha en modell utan kända problem.. Har någon lite fina tips om hur jag ska gå tillväga med de hära? Är det mkt skillnad på 990-950? Verkar va en väldigt mångsidig hoj,z1000 går ju oxå bra men endast på plant o fint underlag.

Tacksam för hjälp.

M Barista//

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Jag vill kanske köpa 950/990... Vill ha en modell utan kända problem.. Har någon lite fina tips om hur jag ska gå tillväga med de hära? Är det mkt skillnad på 990-950? Verkar va en väldigt mångsidig hoj,z1000 går ju oxå bra men endast på plant o fint underlag.

Tacksam för hjälp.

M Barista//

Jag vet inte om det är några kända problem inga som jag vet om iaf på 990in.

Jag tycker 990 är värd dom extra pengarna alla dagar i veckan mycket trevligare hoj att köra. 950 tycker jag känns lite för slö och designen gör att den känns för stor.

990in har ju insprutning och 950in förknasare.

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Testade att starta upp hojjen idag efter montering av MH box, MH butterflyes samt LEO slip-on. Fick även lagt in akra mappen och stängt av o2-givarna genom ecu-tune!
Själva inläsandet av mappen gick både fort och lätt, å den startade på bara någon sekund trots massiv kyla utomhus. Den fick gå på tomgång i 15min, stängde av. Startade sedan kankse 10 min senare och gav lite gas då hakade den upp sig på runt 5k var tvungen att stänga av den då jag inte fick ner det på något vis. Provade gasrullen samt kollade så att insprutningen inte kärvade(hittade inget fel), startade igen och nu går den som den ska:) Låter dessutom riktigt nice! Undrar dock vad det plötsliga rycket beror på? ECU:n som inte hunnit programera sig? Någon mera som haft samma problem?

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM

Tacksam för hjälp.

M Barista//

Det har tyvärr funnits en del fel med 950 och 990, speciellt dom lite äldre årsmodellerna (uppgraderingar har skett med åren). Här finns en samling med lite olika fel som hittats och hur man löser det: http://www.ktm950.info/how/ktm_950_issues.html

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Såg denna videon på tuben: http://www.youtube.com/watch?v=0hE2GnnqWWE

Enligt honom ska man göra en TPS-reset (throttle position) efter man laddat in en ny mappning. Kan vara det som spökade när den varvade upp så, det är väl beskrivet i videon hur man gör.

Själv har jag mekat mycket 990 i helgen, 7h tog det i Fredags att återställa hojen till mer eller mindre original. Nu väntar ett inbyte till SMR -11 :) Är lite sugen på att byta in mot SD-R -11 med, men handlare vill ha betydligt mycket mer i mellan för dem.

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Bra video där! Kan vara så att det var detta som spökade för mig men isådantfall så verkar den ha fixat till det själv? Får starta igen om någon dag å se hur den reagerar!

Så det blev ett byte för dig, kul att höra:) Då ska dina grejer på den nya hojjen förstår jag? När ska bytet ske?

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
Det är lite olika procedurer för att göra en TPS-reset för de olika märkena. På KTM så ska det bara vara att köra den 15minuter på tomgång (detta anges även i workshop manualen). Men jag har då aldrig fått den där TPS lampan i TuneECU att indikera att detta är gjort som han fick i filmen, kanske funkar detta bara för Triumph hojjarna?

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Så det blev ett byte för dig, kul att höra:) Då ska dina grejer på den nya hojjen förstår jag? När ska bytet ske?

Ja jag behåller i princip allt, handlare värdesätter inte mycket mer än ett par slip-on.. men de vill jag behålla själv. Hoppas att det blir snart, kanske till nästa helg.

Det är lite olika procedurer för att göra en TPS-reset för de olika märkena. På KTM så ska det bara vara att köra den 15minuter på tomgång (detta anges även i workshop manualen). Men jag har då aldrig fått den där TPS lampan i TuneECU att indikera att detta är gjort som han fick i filmen, kanske funkar detta bara för Triumph hojjarna?

Man lär sig något nytt varje dag :) Visste inte att detta var inkluderat i "15 min reset'en".

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...