GAMMA
Trasig
Är det ngn som vet om sadelhöjden blir lägre eller högre med "gelsadel" från KTM?
Gäller en 990SM.
Gäller en 990SM.
Sitter o letar slipon till 990:n
Är sliponen samma på SM/SMR/SMT eller skiljer de nåt på fästen och liknande?
Är det ngn som vet om sadelhöjden blir lägre eller högre med "gelsadel" från KTM?
Gäller en 990SM.
Ingen som har en trevlig liten 950 sm till salu?
990 SM/SMR/SMT/Adventure ska det väl vara samma till om jag inte missat något.
Mitt akra va från början till en Adv men passar perfekt på SMT.
Hm det är inte samma artikelnummer när jag kollar på ktmshop.se... SMT/SMR alltså.
Jag har bänkat den förra året hos Turbo Andersson med acra mapp, då gav den 115,2hk och igår gjorde de tydligen en testrunda med med de nya tillbehören men jag har inte fått de siffrorna.
Jag lovar att posta allt jag får
Jo men nu är det klart (tror jag), 122hk som mest på slangen. Men det är ju inget toppenväder att bänka nu eftersom det är så torrt och kyligt. Dessutom tror jag att de glömde pilla ut db-killers innan de bänkade.
Men jag kommer bänka en gång till lite senare i vår.
View attachment 382518
Nu har jag gjort min premiärtur
Helvete vad den går! Jag kör ju originaldrevat, och det har inneburit att jag oftast fått fleppa till kopplingen lite för att få upp den på slangen på 3:an (eller att jag kört extremt inspirerat innan), men nu med de nya grejerna så är det inga problem alls att gasa upp den i tid och otid.
Det är t.o.m. så den i bland sticker upp på 4:an med bara gas!
Jag har ju också pillat dit RC8 trattar och ljudet när man drar på är häääärligt med Rottweilern monterad.
Sjukt nöjd
Låter ju kanon! Hur upplever du själva gången på hojen? Är ingen wheelie kung på långa vägar men gasa upp den på 3an är väl inte det omöjligaste med 16 drev ifram men gasa upp den på 4an låter ju RIKTIGT intressant! =)
När jag drog dit min rottweiler och hade första provturen funderade jag skulle bli av med ett ben eller två Insugningsljudet är sjukt beroende framkallande haha!
Tack för infon!!
Nu är ju inte jag någon av dem som klagat på "på och av"-karaktären på LC8:an, det är ju karaktären som KTM vill få fram. Jag resonerar så att gillar man det inte så kan man gå till en könlös radfyra istället
Sjuuukt jobbigt hitta rätt tråd men nu är det väl rätt... Jag letar efter "handskydd" och crash bobbins för min 990 SM R.
http://www.rg-racing.com/ och http://coyotemoto.com/ har crashpuckar för hela hojen. Jag hade ett par "enduro handguards" när jag köpte 990 SMR'en men de passade inte tyvärr, bromspumpen stack ut för långt.
View attachment 382705
Så ser de ut.
Lyckades hitta på biltema via en annan tråd här. 139.-?! Passar de så vore det toppen.
På tal om något helt annat så h...l]https://www.youtube.com/watch?v=8mKRENe2BzM
BTW så har köptarmen slagit till igen så nu är 520 drev och kedja inhandlat
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |