Ktm 950 sm

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
Det lät ju onekligen bra Jensen!
Jag fick ett pris på 5000.- och att det tar lite över 4 timmar?! Pris/timme låter ju rimligt men inte att det ska vara en så stor service på 100 mil. Har hört mig för hos andra också och inväntar svar.

Lite över 4 timmar låter vettigt om de gör en ventiljustering också, men du behöver nog inte kolla ventilerna föränn vid 1500 mil enligt en KTM mekaniker jag snackat med.

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
750milaservicen är väl bara olja, oljefilter och allmän översyn/smörjning väl?
Ventiljusteringen är inte förens vid 1500 mil och då kan det nog stämma med runt 4000-5000kr och 4 timmar kanske.

Min 750milsservice gjorde dem på ca. 1,5timme på MC Kompaniet i Väring.

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
KTM
Ja, ventiljustering gjordes på 950 vid 100 mil men togs bort på 990. Så har jag hört i alla fall. De kan ha svarat fel när jag frågade, lät osäker då den filialen inte utför KTM service. Finns det ingen tråd om servicepriser? Äter ju upp många leenden tycker jag.:(

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Fick ett SMS med en bild taggad, nu står hon där, min fining med nymonterad Rottweiler, PC5, RC8 trattar och väntar på att bli bänkad och mappad. Spänd på vad det blir för resultat imorgon.
image.jpg

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Fick ett SMS med en bild taggad, nu står hon där, min fining med nymonterad Rottweiler, PC5, RC8 trattar och väntar på att bli bänkad och mappad. Spänd på vad det blir för resultat imorgon.
View attachment 381515

Blir det en bänkning före mappning med PC5? Alltså med endast akramappen eller bromsar dom bara efter mappningen med PC?
Spännande!:tummenupp

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
View attachment 381515

Håller med High_Octane, spännande indeed! Är nyfiken på vad PC5 gör för skillnad mot att bara mappa om, dvs hur stor är skillnaden måntro? Kan säga att Rottweilern gör mycke gött för ljudet! =)

Lite vådligt torrgasande efter byte till Acra evolution(Rottweiler sitter på):

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Blir det en bänkning före mappning med PC5? Alltså med endast akramappen eller bromsar dom bara efter mappningen med PC?
Spännande!:tummenupp

Jag har bänkat den förra året hos Turbo Andersson med acra mapp, då gav den 115,2hk och igår gjorde de tydligen en testrunda med med de nya tillbehören men jag har inte fått de siffrorna.

Jag lovar att posta allt jag får:)

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Jag har bänkat den förra året hos Turbo Andersson med acra mapp, då gav den 115,2hk och igår gjorde de tydligen en testrunda med med de nya tillbehören men jag har inte fått de siffrorna.

Jag lovar att posta allt jag får:)

Det är inga dåliga siffror:) Vilka var moddsen då?

Toppen!:tummenupp

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Sitter och kikar lite på handtag till hojen och tänket höra om det är nån som har beställt ifrån ktmtwins?

Eller nån som har hittat någon annan åf som är helt ok i pris/kvalité?

mj890508

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2013
Hoj
KTM 990 SMR 2012
Mappa en fransk 990

Hej KTM intresserade, är ny på forumet och detta är mitt första inlägg.

Har en 990SMR 12a FR version (106hp) som jag har tagit bort sas och installerat Rottweiler och Wings slipon på, men har nu en fråga angående mappning, försvinner den förbannade strypningen om man slänger in en mapp för EU version eller måste jag byta ECU?

Samt är det ngn som har ngt bra tips var jag kan köpa kabeln för att mappa hojen?

Ska tilläggas att jag ska in och montera en powercommander och bänka hojen om några veckor.

Tacksam för svar då våren nalkas:p

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag köpte en 950SM-06 (samma motor-förgasare som SE) i höstas att vingla omkring med på asfaltstäckta vägar med. Den gick rent och fint när den ställdes undan i september-oktober någon gång.

Idag så startade jag upp den, den startade snällt på choke men går orent och tappar en cylinder ibland i vissa varvtalsområden, gissar på gammal soppa och en del skit som samlats i förgasarna.
Är det bara att riva och rensa som gäller eller finns det "fix" att ta till. På gamla raggarbilar som stått över vintern kan man slå en liter diesel i en tank soppa och sen kör man, det brukar rensa ur skiten, har någon provat något liknande på en 950 SE/SM?

Körde 950SE 2007-2011 men den gick mer eller mindre året runt så där var det inga såna här "stå-still" problem.

Tips mottages tacksamt.

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Sitter o letar slipon till 990:n

Är sliponen samma på SM/SMR/SMT eller skiljer de nåt på fästen och liknande?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln