Ktm 950 sm

dcop

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2013
Ort
Kalmar
Hoj
-07 KTM 950 smr
Har en 950 smr -07 och börjar bli riktigt sugen på ett par pipor....... Finns det någon som vill sälja?

Läste oxå ngt om mappning (vad är det?) och luftfilter kanske någon som vill sälja?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Ingen som har en trevlig liten 950 sm till salu? :)

Nej men en kompis kommer lägga ut en 990sm -08(?) orange. 350mil. 65000 pistoleros
Chrisx här på forumet, han köpte den ny för ett år sedan. Säljer pga studier.

Lycka till med letandet :)

Kommer låta kärleksfullt i skogarna när vi tuffar fram i sommar!

Får man hänga på eller? jag kan oxå! :banana


Vad var detta? Nästan så man blev lite nyfiken, trimtoppar??
 

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Grimeton
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Nej men en kompis kommer lägga ut en 990sm -08(?) orange. 350mil. 65000 pistoleros
Chrisx här på forumet, han köpte den ny för ett år sedan. Säljer pga studier.

Lycka till med letandet :)



Får man hänga på eller? jag kan oxå! :banana



Vad var detta? Nästan så man blev lite nyfiken, trimtoppar??

Topparna från 130hk Suprduken:)
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
16 framdrev, ja eller nej? Vad rekomenderar ni?
990 SMT med akra, SAS borta, 2nd flies borta, snorkel på luftboxen borta, annan map.
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
16½ går utmärkt. Jag har inte kört min med 17 så jag bygger mitt påstående på andra mc jag provat med. Det saknas ju inte direkt kraft för 17.. :)
Det är inte svårt att prova. Om jag orkar ska jag byta innan semestertouren.
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Mycket touring, 17t
Mycket bus, 16t

Då tourar jag tydligen runt Gelleråsen när jag kör mina <1.15min/varv, samt gör så att en S1000RR kille i rookie 1000 blir trött på att jag alltid tar honom i utgången på depårakan på Mantorp efter att han har svichat förbi mig i slutet på dragsterrakan, efteråt går han förbi mig och tittar på den gubbe jag är och bara skakar på huvudet:crash

Nä, jag tror så här. Är man ute efter att busa på gatan i lagom hastigheter = 16t som Kalkyl sade. Om du är ute efter att gasa rejält och köra mycket bana samt har preppat hojen lite = 17t:tummenupp
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Låter som om man ska ta å testa 16 drevet en vända då kanske.
Bana lär det inte bli så mycket tror jag inte, förhoppningsvis så blir det väl någon vända på Anderstorp och Knutstorp :)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Då tourar jag tydligen runt Gelleråsen när jag kör mina <1.15min/varv, samt gör så att en S1000RR kille i rookie 1000 blir trött på att jag alltid tar honom i utgången på depårakan på Mantorp efter att han har svichat förbi mig i slutet på dragsterrakan, efteråt går han förbi mig och tittar på den gubbe jag är och bara skakar på huvudet:crash

Nä, jag tror så här. Är man ute efter att busa på gatan i lagom hastigheter = 16t som Kalkyl sade. Om du är ute efter att gasa rejält och köra mycket bana samt har preppat hojen lite = 17t:tummenupp


Som jag skrev. Det saknas inte kraft för 17 :)
Skönt att höra att du "tourar" förbi rookie 1000 grabbar på gåsen!:brynad Själv längtar jag som sjutton efter sommarens kursverksamhet!
Det jag tycker är bäst med min 990sm är att det är så förbaskat kul utan att gå fort som fan om man jämför med 1000 sportisar.
Själv tar jag det ganska lugnt in till kurvorna men trycker mer än gärna på så snart bromspunkten är passerad och är garanterat snabbare på min nuvarande än min förra. gamla r1an.
Lånade chrisx 990sm när jag var i köpartagen och hajade till. Är jag redan här??!? efter ett par kurvor.

Mina tankar om 17t till semestern handlade mest om att kanske sänka förbrukningen och få lite lägre varv på högsta växeln. Men det kanske inte spelar så stor roll.
 
Last edited:

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
När jag slängde på 16 blev hojen mera vild o busig ;) men efter att jag satte på rottweilern förra årets höst och haft några få provkörningsmil har jag funderat mera på 17 i år. Dels på Jensens ord att om han fortsatte 990 resan skulle byta tillbaka och sen just för att växel 1 & 2 kändes nästan överflödiga med 16.. Återkommer med mera input när man fått lägga ett par långrundor men krav för mig är och koppla upp den på 4an och efter lite youtube stalkeri så ska det inte vara nån omöjlighet :) Påsen, bara o pröva dig fram men 17 kanske ishotellet Way To go

Kalkyl: hade nog räknat in dig i sällskapet omedvetet :) Så självklart, borde kanske ta en introduktionsfika nångång?
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ska testa med 17 först tror jag och se hur det känns.
Är ju inget svårt att byta till 16 en regnig dag annars ;) Hehe
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Kalkyl: hade nog räknat in dig i sällskapet omedvetet :) Så självklart, borde kanske ta en introduktionsfika nångång?
Var det inte du som var drinkmästare?:tummenupp

Ska testa med 17 först tror jag och se hur det känns.
Är ju inget svårt att byta till 16 en regnig dag annars ;) Hehe
Helt rätt. Du kan ju testa nån av våra och jämföra sen med innan om det blir som jag har planerat vädret denna sommar. Det blir inte några regniga dagar :banana
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Söker söker och söker... Hittar ingen tråd om servicekostnad för 990. Den första servicen, 100 mil tordes vara billigare än dito för 950 SM då ventiljustering inte krävs vid första service. Vad kostar en 100 mil service för KTM 990 SM(R)?
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Söker söker och söker... Hittar ingen tråd om servicekostnad för 990. Den första servicen, 100 mil tordes vara billigare än dito för 950 SM då ventiljustering inte krävs vid första service. Vad kostar en 100 mil service för KTM 990 SM(R)?

Då bör det vara samma service och inspektion som 750 mils servicen. Jag gjorde 750 mils servicen på MC-kompaniet i höstas och den gick på ca 1400:- och då hade jag med mig egen olja.
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Då bör det vara samma service och inspektion som 750 mils servicen. Jag gjorde 750 mils servicen på MC-kompaniet i höstas och den gick på ca 1400:- och då hade jag med mig egen olja.
Det lät ju onekligen bra Jensen!
Jag fick ett pris på 5000.- och att det tar lite över 4 timmar?! Pris/timme låter ju rimligt men inte att det ska vara en så stor service på 100 mil. Har hört mig för hos andra också och inväntar svar.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top