Ktm 950 sm

Oskar_ericson

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2012
Hoj
KTM 950 SM -06
Ah tackar! Märker ni som bytt till denna luftburk någon skillnad? Blev sjukt sugen på att prova :)

Ska montera mitt imorgon:) så får se då!

Men det ska tydligen bli skaplig skillnad iaf:)

Står lite om det i tråden vill jag minnan, gick igenom alla sidor för ett tag sedan, så finns lite recensioner sedan tidigare:)

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
På 990 SMR så gör det stor skillnad med rätt mappning enligt dem som testat iallfall.
Så med rätt bestyckning i en 950 så borde det bli skillnad åt det bättre hållet :)

emap

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2013
Hoj
950 sm -06
Hej gott folk!
Nybliven 950 sm ägare här. Kanon tråd dethär. Ni har mkt kunskap!

Hängt mkt på sh men det var ett tag sen nu så jag va tvungen å regga om mig som ny användare.

En snabb fråga.

Byte Drivpaket. Längd på kedjan? 112 länkar va det ngn som sa. Vad har ni för erfarenheter. Kör med original drevning, byter ev till 16 fram.

Har en 108 länkars kedja liggandes (spritt ny) men tänkte bespara mig besväret att upptäcka att den är för kort, frågar här ist.

Mvh emap

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Finns det något sug efter KTM 950 SM?
Jag funderar på att sälja min -06, svart, 2600mil, KTM originallarm, Leo-pipor och i övrigt original, nybesiktad utan anmärkning.
Jag kör ändå mest runt på min gamla XT.

Så, om jag ska annonsera, vad vore ett vettigt pris? 40kkr ? Vad har ni som nyligen köpt betalat?

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Finns det något sug efter KTM 950 SM?
Jag funderar på att sälja min -06, svart, 2600mil, KTM originallarm, Leo-pipor och i övrigt original, nybesiktad utan anmärkning.
Jag kör ändå mest runt på min gamla XT.

Så, om jag ska annonsera, vad vore ett vettigt pris? 40kkr ? Vad har ni som nyligen köpt betalat?

Lite mer än 40 tycker jag att du ska kunna få, lägg ut den för 45k och säg nej till skambuden...

Jag gav 50k för min för drygt en månad sen, 06:a uttagen 08. Superfint skick med dåligt bakdäck som jag fick byta nästan direkt. 1600mil.

50k kanske var lite inte var den billigaste direkt men jag titta på ett par och fick den där rätta känslan när jag såg denna.

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
Jag som har mångårig och mer koll en de flesta på MC-Blocketannonser har noterat att KTM950sm:s som har varit utsatta för 30-40000:- är de som försvunnit lite snabbare än de dyrare. Men även de ner åt 30 har varit kvar länge ibland, skicket spelar nog stor roll -precis som vanligt.

Just nu står hojmarknaden rätt stilla upplever jag. Många säljare vill ha mer för sina hojar än vad köparna är beredda att betala. De annonser med ett riktigt lågt pris försvinner dock ofta fort medan resten blir kvar i månader och år/återkommer.

Jag själv kan tänka mig betala 35000:- för en 950SM, men just nu verkar ingen vilja sälja till det priset = det blir ingen affär/marknadsvärde satt.

bjelke_bakhjul

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
ktm 640 sm-05,honda cbr 900 fireblade -97
halloj,köpte mig en ktm 950 smr 08 nu i vintras,sjukt nöjd, tänkte om nån kvick ,kunde säga mig vart man kan få tag på den mer smäckra skylt hållaren+lampan bak,även vill ja plugga sas ventilen,nån?

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)

Priset är ju i alla fall inget fel på enligt mig. Den lär du nog få såld runt 40k.

Någon som har koll på var man kan köpa kåpkitt till sin 950 -06? Är ute efter det svarta med original-dekaler på. Har kolla in ktmshop.se (ruskigt dyrt) och ebay(hittar inga kompletta kåpkit där). Någon som har ett annat tips?

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Priset är ju i alla fall inget fel på enligt mig. Den lär du nog få såld runt 40k

Den försvann i helgen, inte ett napp på ren försäljning, begagnatmarknaden (förutom rena fynd då) är död precis som jag trodde, men jag bytte den mot en touringhoj så se upp Nordkap, här kommer jag.

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Priset är ju i alla fall inget fel på enligt mig. Den lär du nog få såld runt 40k.

Någon som har koll på var man kan köpa kåpkitt till sin 950 -06? Är ute efter det svarta med original-dekaler på. Har kolla in ktmshop.se (ruskigt dyrt) och ebay(hittar inga kompletta kåpkit där). Någon som har ett annat tips?

Ktm-versand.de brukar få ta emot mina beställningar. Rör väl sig om en 30% billigare och frakten är inte så hiskelig om man shoppar loss lite =):)

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Nån som har några bra tips på vad man ska använda för att få tillbaka lite glans i fälgarna? Slet med mitt igår men får inte riktigt bort alla asfaltsfläckar trotts en hög med bra medel. Skulle vilja köra över med polermaskin men ack så trångt.. =)

Nån mera än jag som även har tappat marchossini klisterlapparna? Självklart ingen högtryck i närheten..

bild-758138.JPG

TLC

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM