Nu är vi inte vänner längre, jag och min Sumo 950.
...Nu däremot är den nästa helt omöjlig att få igång!
Jag trycker på startknappen och den tuggar en stund för att till sist starta med nöd och näppe och gå på en cylinder med lite hostande och enstaka smäll, sen dör den. Så får jag trycka igång den igen och den går som en kratta på en cylinder eller två cylindrar igen. Ibland startar den så direkt, ibland måste jag köra startmotorn 30 sekunder medan den tuffar till lite då och då innan det till slut lyckas hålla sig vid liv på egen maskin. Och så dör den.
Denna procedur får jag i princip upprepa så pass länge att batteriet till slut knappt räcker till. Rör jag choke eller gas så dör den...
Vad kan detta bero på?!
Kör med lysfotogen.. Fungerar riktigt bra.. Och billigt är det
View attachment 389347
inte jättebilligt inte jättedyrt, betalade ungefär 3k för den lilla själv nyss hos dinmcHej allihopa.
Har en fråga jag hoppas ni kan svara på!
Är snart klar med mitt körkort och förstahoj nalkas! KTM 950 SM är en av de cyklar som är intressant, ja kanske mest av dom alla. Var idag hos min lokala återförsäljare för KTM och hörde mig för vad dom tar för den lilla/stora servicen.
Knappt 3500kr för den lilla, och hutlösa 7000 för den stora? Ja där skulle inte jag lämna in min hoj.
Hur mycket betalar ni era verkstäder för dessa tjänster?
Hej allihopa.
Har en fråga jag hoppas ni kan svara på!
Är snart klar med mitt körkort och förstahoj nalkas! KTM 950 SM är en av de cyklar som är intressant, ja kanske mest av dom alla. Var idag hos min lokala återförsäljare för KTM och hörde mig för vad dom tar för den lilla/stora servicen.
Knappt 3500kr för den lilla, och hutlösa 7000 för den stora? Ja där skulle inte jag lämna in min hoj.
Hur mycket betalar ni era verkstäder för dessa tjänster?
Hej allihopa.
Har en fråga jag hoppas ni kan svara på!
Är snart klar med mitt körkort och förstahoj nalkas! KTM 950 SM är en av de cyklar som är intressant, ja kanske mest av dom alla. Var idag hos min lokala återförsäljare för KTM och hörde mig för vad dom tar för den lilla/stora servicen.
Knappt 3500kr för den lilla, och hutlösa 7000 för den stora? Ja där skulle inte jag lämna in min hoj.
Hur mycket betalar ni era verkstäder för dessa tjänster?
Ok. Min förvåning över priserna beror nog på att jag googla fram ett forum för 950 adventurefantaster där någon hade fått den stora servicen hos lelles för 3400:-
Jag betalar gärna för mig, speciellt när det är avancerade grejer jag själv inte ger mig in på, men det känns lite typiskt att det högsta servicepriset jag läst mig till är hos min lokala handlare
Hej allihopa.
Har en fråga jag hoppas ni kan svara på!
Är snart klar med mitt körkort och förstahoj nalkas! KTM 950 SM är en av de cyklar som är intressant, ja kanske mest av dom alla. Var idag hos min lokala återförsäljare för KTM och hörde mig för vad dom tar för den lilla/stora servicen.
Knappt 3500kr för den lilla, och hutlösa 7000 för den stora? Ja där skulle inte jag lämna in min hoj.
Hur mycket betalar ni era verkstäder för dessa tjänster?
LC8 motorn är inte jätteenkel att meka i, bara att byta olja innebär en hel del grejer att tänka på eftersom det är torrsump och flera filter plus oilscreen att hålla reda på, bara påfyllning av ny olja måste göras i två steg och på rätt sätt för att det inte skall bli fel. Det är ju inte svårt men det är en del handgrepp som man skall ha koll på.
Den stora servicen inbegriper även ventilkoll och det innebär att man måste plocka isär halva hojen bara för att komma åt allting. Har för mig att KTM räknar med ungefär 8h arbete för detta jobb, detta för en utbildad mek, därav priset.
Detta är ju inte unikt för KTM utan gäller i princip alla sportigare hojar med v-twin...
Måste testas!! Thx! =)
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |