Nu är vi inte vänner längre, jag och min Sumo 950.
...Nu däremot är den nästa helt omöjlig att få igång!
Jag trycker på startknappen och den tuggar en stund för att till sist starta med nöd och näppe och gå på en cylinder med lite hostande och enstaka smäll, sen dör den. Så får jag trycka igång den igen och den går som en kratta på en cylinder eller två cylindrar igen. Ibland startar den så direkt, ibland måste jag köra startmotorn 30 sekunder medan den tuffar till lite då och då innan det till slut lyckas hålla sig vid liv på egen maskin. Och så dör den.
Denna procedur får jag i princip upprepa så pass länge att batteriet till slut knappt räcker till. Rör jag choke eller gas så dör den...
Vad kan detta bero på?!
Kör med lysfotogen.. Fungerar riktigt bra.. Och billigt är det
View attachment 389347
inte jättebilligt inte jättedyrt, betalade ungefär 3k för den lilla själv nyss hos dinmcHej allihopa.
Har en fråga jag hoppas ni kan svara på!
Är snart klar med mitt körkort och förstahoj nalkas! KTM 950 SM är en av de cyklar som är intressant, ja kanske mest av dom alla. Var idag hos min lokala återförsäljare för KTM och hörde mig för vad dom tar för den lilla/stora servicen.
Knappt 3500kr för den lilla, och hutlösa 7000 för den stora? Ja där skulle inte jag lämna in min hoj.
Hur mycket betalar ni era verkstäder för dessa tjänster?
Hej allihopa.
Är snart klar med mitt körkort och förstahoj nalkas! KTM 950 SM är en av de cyklar som är intressant, ja kanske mest av dom alla. Var idag hos min lokala återförsäljare för KTM och hörde mig för vad dom tar för den lilla/stora servicen.
Knappt 3500kr för den lilla, och hutlösa 7000 för den stora? Ja där skulle inte jag lämna in min hoj.
Hej allihopa.
Ok. Min förvåning över priserna beror nog på att jag googla fram ett forum för 950 adventurefantaster där någon hade fått den stora servicen hos lelles för 3400:-
Jag betalar gärna för mig, speciellt när det är avancerade grejer jag själv inte ger mig in på, men det känns lite typiskt att det högsta servicepriset jag läst mig till är hos min lokala handlare
Hej allihopa.
LC8 motorn är inte jätteenkel att meka i, bara att byta olja innebär en hel del grejer att tänka på eftersom det är torrsump och flera filter plus oilscreen att hålla reda på, bara påfyllning av ny olja måste göras i två steg och på rätt sätt för att det inte skall bli fel. Det är ju inte svårt men det är en del handgrepp som man skall ha koll på.
Den stora servicen inbegriper även ventilkoll och det innebär att man måste plocka isär halva hojen bara för att komma åt allting. Har för mig att KTM räknar med ungefär 8h arbete för detta jobb, detta för en utbildad mek, därav priset.
Detta är ju inte unikt för KTM utan gäller i princip alla sportigare hojar med v-twin...
Måste testas!! Thx! =)
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |