Ktm 950 sm

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Någon som vet om tankarna på SM/SMR är så lika att dom går att byta ut sinsemellan? Tex en SMR-tank på en SM?
SMR-tanken är mindre, vet inte om den passar på en sm däremot, kanske den gör ändå... eller om det är som på 640/625, att du får byta sadel också.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
SMR-tanken är mindre, vet inte om den passar på en sm däremot, kanske den gör ändå... eller om det är som på 640/625, att du får byta sadel också.

SMR-tanken är mig veterligen bara lägre, underdelen skall se likadan ut så det skall bara vara att byta :)
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Någon som ligger på en komplett strålkastare från en SM eller SMR?
Sugen på å bygga om min SMT lite i vinter/till våren :)
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Här kommer en till liten film (oredigerad) nu filmad från Mackans Superduke R från snabb grupp på Mantorp, själv dyker jag upp i slutet på rakan efter ca 50sek när jag passerar Mackan. Nån kanske tycker att det är kul att kolla på en stund, om inte annat för att sporthojarna går så in i helvete på långa rakan och att två KTM:er sen bromsar ifatt och kniper en hel del av dem i kurvorna:)

Tyvärr så råkade jag ju skriva "2014" i rubriken på filmen samt att Sonykameran på Mackans huvud får värmeproblem mot slutet och bilden blir mjölkigt vit.

Min snabbaste tid den dagen var 1.28,1 för den som undrar.

http://youtu.be/LXmfQjgy0Zo
 
Last edited:

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013

Mattson

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2008
Ort
Styrsö
Hoj
KTM 990 SM 08, KTM 640 06 Såld
990SM 08 uttagen 10 som gått endast 235mil är till salu och ligger ute på sporthojs annonser om någon är intresserad
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Haft något napp..? Känns som du har vridigt på ganska saftigt pris till dom milen.

Varit ett par som frågat lite men inget mer, priset är ju som sagt diskuterbart, inget är hugget i sten :)
Men vill inte sätta för lågt pris från början, svårt att veta vad SMTn ligger i pris tycker jag.
Dem som fanns ute när jag kollade när jag la ut annonsen va mest 2011or, flång nya för 99900kr samt några 2013, helt nya.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
20140203_132544.jpg

Jaha det är väl dags att presentera sig här nu då!

Jag har nyligen införskaffat mig en KTM 999 SM 2008 så jag lär väl synas här inne framöver!
Hojen är i orginalskick så tanken är att den ska moddas litegrann. Därför lär jag väl ha en fråga eller två lite senare.
 

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Någon som har koll på färdiga (snygga) regplåtshållare till en 950 sm?

Den som sitter på min hoj nu har någon tidigare ägare snickrat ihop, ser ganska illa ut och har halvt vibrerat sönder.

Skulle vilja köpa något som passar direkt mer eller mindre och är snyggare än org...
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Står inför ett val om inte allt för lång tid. Tanken är ju att min 990 ska moddas med RC8 insugstrattar, bortplockade övre gasspjäll och annan luftbox.
Men frågan är vilken luftbox jag ska satsa på. Motohooliganboxen verkar inte ens säljas längre så den går bort.
DNA boxarna är väl det som känns bäst. Men....kan man ha den stora boxen (+100% luftflöde) gentemot orginal) och nöja sig med en akramapp? Känns som att den kan gå snålt? Alternativt finns ju de mindre boxarna (+40% och 64% luftflöde gentemot orginal). Frågan är vad som blir lagom.

Eller....skall man ta den extra kostnaden och köpa en PC och bänka den riktigt?
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Någon som har koll på färdiga (snygga) regplåtshållare till en 950 sm?

Den som sitter på min hoj nu har någon tidigare ägare snickrat ihop, ser ganska illa ut och har halvt vibrerat sönder.

Skulle vilja köpa något som passar direkt mer eller mindre och är snyggare än org...

Nu har jag lite dålig koll på just 950 men satsa på en R&G vilket jag tror finns. Dom är snygga och väl beprövade till att funka!
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Står inför ett val om inte allt för lång tid. Tanken är ju att min 990 ska moddas med RC8 insugstrattar, bortplockade övre gasspjäll och annan luftbox.
Men frågan är vilken luftbox jag ska satsa på. Motohooliganboxen verkar inte ens säljas längre så den går bort.
DNA boxarna är väl det som känns bäst. Men....kan man ha den stora boxen (+100% luftflöde) gentemot orginal) och nöja sig med en akramapp? Känns som att den kan gå snålt? Alternativt finns ju de mindre boxarna (+40% och 64% luftflöde gentemot orginal). Frågan är vad som blir lagom.

Eller....skall man ta den extra kostnaden och köpa en PC och bänka den riktigt?

Härligt och höra.. Luftburksmodden gör GULD! Släng på ett 16 drev så får du en riktigt kul =) Själv kör jag med en rottweiler vilket är i stort sett bara ett filter och borde vara motsvarigheten 100% från dna..? Jag körde förra året på en lite uppfettad acra mapp till mitt rottweiler & acra evolution dämpare. I november förra året blev det PC5 och mappning i bänk. Han sa att den gick lite fett på lägre varv mest och det var hyfsat för övrigt men är du minsta fundersam och har lite slantar så gör det. Vad jag har hört(har inte hunnit provköra min ordentligt än) så blir hojen riktigt trevlig och mycket av det här ryckandet försvinner.
 

High_Octane

Power by Gasoline!
Gick med
15 Mar 2010
Ort
Grimeton
Hoj
Honda hornet 600-03 *såld* NU: KTM 990 SM
Härligt och höra.. Luftburksmodden gör GULD! Släng på ett 16 drev så får du en riktigt kul =) Själv kör jag med en rottweiler vilket är i stort sett bara ett filter och borde vara motsvarigheten 100% från dna..? Jag körde förra året på en lite uppfettad acra mapp till mitt rottweiler & acra evolution dämpare. I november förra året blev det PC5 och mappning i bänk. Han sa att den gick lite fett på lägre varv mest och det var hyfsat för övrigt men är du minsta fundersam och har lite slantar så gör det. Vad jag har hört(har inte hunnit provköra min ordentligt än) så blir hojen riktigt trevlig och mycket av det här ryckandet försvinner.

Du kankse har nämnt detta innan, men vad fick du för siffror? Både före och efter? Man blir ju nyfiken:tummenupp
När du fetade upp akramappen, gjorde du detta i Tune Ecu? På frihand genom att höja lite på varje stapel eller gick du efter något annat?
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Härligt och höra.. Luftburksmodden gör GULD! Släng på ett 16 drev så får du en riktigt kul =) Själv kör jag med en rottweiler vilket är i stort sett bara ett filter och borde vara motsvarigheten 100% från dna..? Jag körde förra året på en lite uppfettad acra mapp till mitt rottweiler & acra evolution dämpare. I november förra året blev det PC5 och mappning i bänk. Han sa att den gick lite fett på lägre varv mest och det var hyfsat för övrigt men är du minsta fundersam och har lite slantar så gör det. Vad jag har hört(har inte hunnit provköra min ordentligt än) så blir hojen riktigt trevlig och mycket av det här ryckandet försvinner.

Du kommer märka stor skillnad:). På pappret inte så stor skillnad men gångkultur och gassvar är helt annorlunda!

Vid 52 sek ur utgången ur hårnålen powerwheelar jag förbi en S1000rr (jag har originaldrevat)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Står inför ett val om inte allt för lång tid. Tanken är ju att min 990 ska moddas med RC8 insugstrattar, bortplockade övre gasspjäll och annan luftbox.
Men frågan är vilken luftbox jag ska satsa på. Motohooliganboxen verkar inte ens säljas längre så den går bort.
DNA boxarna är väl det som känns bäst. Men....kan man ha den stora boxen (+100% luftflöde) gentemot orginal) och nöja sig med en akramapp? Känns som att den kan gå snålt? Alternativt finns ju de mindre boxarna (+40% och 64% luftflöde gentemot orginal). Frågan är vad som blir lagom.

Eller....skall man ta den extra kostnaden och köpa en PC och bänka den riktigt?

Gör det!

Jag hade leovince one och rottweil skumfilter 16k fram och borttagna spjäll samt täckplattor till sas. Körde på samma mapp som wicknertz. Något fetare med urkopplad lambda. Gick mumma! (mumma i detta fall = bakhjul om man tittar på gasen). Den tar dock en del soppa i detta stadium. Jag har org packväskor till den om du är intresserad.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top