Ktm 950 sm

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Härligt och höra.. Luftburksmodden gör GULD! Släng på ett 16 drev så får du en riktigt kul =) Själv kör jag med en rottweiler vilket är i stort sett bara ett filter och borde vara motsvarigheten 100% från dna..? Jag körde förra året på en lite uppfettad acra mapp till mitt rottweiler & acra evolution dämpare. I november förra året blev det PC5 och mappning i bänk. Han sa att den gick lite fett på lägre varv mest och det var hyfsat för övrigt men är du minsta fundersam och har lite slantar så gör det. Vad jag har hört(har inte hunnit provköra min ordentligt än) så blir hojen riktigt trevlig och mycket av det här ryckandet försvinner.

Var fick du tag på den fetare akramappen eller justerade du den själv?
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Gör det!

Jag hade leovince one och rottweil skumfilter 16k fram och borttagna spjäll samt täckplattor till sas. Körde på samma mapp som wicknertz. Något fetare med urkopplad lambda. Gick mumma! (mumma i detta fall = bakhjul om man tittar på gasen). Den tar dock en del soppa i detta stadium. Jag har org packväskor till den om du är intresserad.

"En del soppa" vad innebär det? 1l/mil?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
"En del soppa" vad innebär det? 1l/mil?

När jag körde som lugnast (rädd för finsk polis) gick det på ca 0.73. När jag körde som vanligt gick det ca 15-16mil mellan att lampan tändes :brynad

Som vanligt betyder 80% framhjulet i luften och 100% smile. Ganska billigt med andra ord för du har väl inte hojen som något annat än lyckopiller?

Det var jensen som var min mappningsmästare.

Edit: Oroa dig inte för bränslekostnaden nu. Försök att minnas den när du sitter på besten och kommer ut på en lagom raka. Lycka till, det finns inget du hällre lägger pengarna på då ;)
 
Last edited:

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Du kankse har nämnt detta innan, men vad fick du för siffror? Både före och efter? Man blir ju nyfiken:tummenupp
När du fetade upp akramappen, gjorde du detta i Tune Ecu? På frihand genom att höja lite på varje stapel eller gick du efter något annat?

Vet inte om jag fick upp siffrorna men det blev 118 hp på slangen & 96 i vrid. Tyvärr gjorde han inte nån körning före så har inga siffror där men min Acra mapp la jag på kanske 2% överlag i Tune Ecu för att göra den lite fetare.. hmm tror det bara var 2, kan ha varit lite till när jag tänker efter men inte mycket isf. Har en polare som kör 690 SMCR och där fettade han upp sin 10%! och hojen gick som en dröm efteråt och fortfarande.
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
"En del soppa" vad innebär det? 1l/mil?

E.Bulén åker omkring med touring tank.. ja SM tank dvs.. ;) Men det stämmer att man får sikta mot dom siffrorna. Förra sommaren ungefär låg jag runt 0.9/milen men då är det mycket busåka i dom väl investerade pengarna :) I år har jag ju bänkat o mappat ordentligt så jag hoppas den går ner nån dl iaf. Blir ett jävulusiskt tankande när lampan tänds efter 11-13 mil haha men oj oj oj vad det är värt det. Ska man ut och lång åka är det ju bara o dunka på 17 drev för det gör hojen helt annorlunda.

Har du ECU kabel? Börja med att dra ner den mappen du har i hojen först och kika lite vad den heter, och spara den nånstans säkert sen läs den tråden som påsen rekommenderar. Kevx har en guld bibel att ladda ner till paddan som jag oxå rekommenderar. Han har gjort ALLT med sin hoj. :yoparty

TROR ... att jag har min gamla acra mapp kvar som jag körde på innan i min bärbara annars kan jag ju plocka ur den jag har liggande nu i hojen ifall du vill ha.

Mera frågor så bara shoot, vi svarar efter bästa förmåga!! =)
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Jaha då va avgassystem och dämpare på plats.
Eftersom det skall bli 5+ och sol på måndag så undrar jag om man kan köra lite med slip-ons och orginalmapp utan att skada motorn?
Hur svårt och lång tid tar det att ladda ner akramapp?


CAM00027.jpg
CAM00014ny.jpg
 
Last edited:

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Jaha då va avgassystem och dämpare på plats.
Eftersom det skall bli 5+ och sol på måndag så undrar jag om man kan köra lite med slip-ons och orginalmapp utan att skada motorn?
Hur svårt och lång tid tar det att ladda ner akramapp?


View attachment 399601
View attachment 399600

Lägga i mappen tar kanske totalt 5 minuter sen måste du ju göra en reset på hojen, mycket viktigt. Dvs helt kall motor starta och låt den stå på tomgång i 15 minuter, rör EJ gasen. sen är det bara tuta o köra.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Det hade jag INTE gjort. Vet att om du kör ex med accra mappen och original dämpare att man har stor chans att förstöra dom, och det borde ju vara nått liknande åt andra hållet.

Hur gjorde du sen?

Jag körde typ 2 mil med orginalmapp. Förstöra dämparna? Det enda som skulle kunna ta skada är ju katalysatorn i orginaldämparna?

Jag e mer rädd att motorn ska gå snålt och överhetta
 

Tippex

Ny medlem
Gick med
2 May 2012
Ort
Hedemora
Hoj
2010 KTM 990 SM
Kollat lite på R&G Tail Tidy, i texten fanns detta tillägg.
Note: This Tail Tidy will not fit with "hi-level Akrapovic" exhaust.
Har den här modellenAK.jpg
Någon som vet om det fungerar?:confused:
 

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Ort
Västerås / Göteborg
Hoj
KTM
Kollat lite på R&G Tail Tidy, i texten fanns detta tillägg.
Note: This Tail Tidy will not fit with "hi-level Akrapovic" exhaust.
Har den här modellen
Någon som vet om det fungerar?:confused:

Det står så för att blinkersfästena sitter för högt upp, det går enkelt att göra två plåtbitar som flyttar ner blinkerserna lite. Kan återkomma med bild när jag är i garaget.
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Jag körde typ 2 mil med orginalmapp. Förstöra dämparna? Det enda som skulle kunna ta skada är ju katalysatorn i orginaldämparna?

Jag e mer rädd att motorn ska gå snålt och överhetta

Exakt, även om jag aldrig ska sätta på mina original igen vill jag ha dom intakta. Tune Ecu kabel är ju hemma på en dag så varför chansa?
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Akramappen blev installerad igår kväll! Tack till High_0ctane för hjälpen!

Idag; 9+ och sol och 2-3h mc körning! :banana

Jävlar va rolig den e på kurviga småvägar! :kär

Lyckades med ett par saker med nya hojen under min körning idag:

-Powerwheela (det va då fan inte svårt! stegrar ju för minsta lilla!) :tummenupp

-Störa min första kärring med twinmuller (tidigare har jag bara stört kärringar med radfyror) :crash

-Låst upp framhjulet på asfalt (Shiiit! jag e van vid ABS) :rodnar

-Förlorat ett dragrace mot trimmad Volvo! (Va i helv...trimgrejer framåt!) :huvet
 
Last edited:

Meckoholic

Vroom
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Kollat lite på R&G Tail Tidy, i texten fanns detta tillägg.
Note: This Tail Tidy will not fit with "hi-level Akrapovic" exhaust.
Har den här modellenView attachment 399853
Någon som vet om det fungerar?:confused:
köpte en r&g tail tidy till min 950 nyss, borde få hem den i veckan... stod något liknande och såg att det fanns några plåtbitar man kunde köpa till som skulle lösa problemet men jag sket i att köpa dom, tror det är lätt fixat själv.

Kan återkomma när jag fått hem och monterat skiten
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
hej alla glada de börjar kännas som vår här om kring! Så blev lite sugen på att starta upp hojen var ute i garaget och såg att de var helt tomt på olja i sicktglaset:gnissla De var helt klart olja i när jag ställde in hojen för vintern och de har inte läckt ut. Är detta normalt på lc8 motorn? Bara att starta upp och låta bli varm?
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Oljan ska kollas med varm motor men har för mig att jag brukar se lite längst ner på röret så att säga på min när den har stått, men om det inte har läckt ut något så hade ju inte, är väl ingen som har varit där och sugit ut oljan för dig ;)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top