Ktm 950 sm

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Tack för sådär skadat bra info :tummenupp
Jag har sneglat på helt öppet från rottie men har haft egna synpunker på att det blir mycket ski ¨där det inte ska hamna¨ när man slaktar hela burken, men om du kört grus så kan jag nog inte hitta en bättre att jämföra med.
Ska börja med och slita ur SAS och plugga in ny mapp, sen får jag helt enkelt köra öppet antingen via rottie eller aluminium ¨hållaren¨ med ex pipercross.

Det är riktigt snällt av dig OM du vill dela med dig av din mapp, förstår att många lägger ner massa tid och vill gärna hålla den för sig själv istället för att någon annan bara vill ladda och vara klar, ska försöka sätta mig in i mappningen mer i vinter då jag förhoppningsvis har mer tid med det.

Det kan absolut vara en ide, har läst att någon som tävlade i speedster cup hade ändrat den oxå och bara tyckte att orginal sög :D
Kan absolut återkomma när jag får hem SAS plattorna för innan det händer inte så mycket, och lev är månads skiftet typ :huvet
Tack som tusan för info och visdomsord :tummenupp

Avstängd sas/epc/co2 kände jag inte av i bättre eller sämre gång. I min mapp är sas/epc/co2 lamdbda avstängt så den enda fördel med bortplockat sas och lambdasonder är viktbesparning.
Min Mapp funkar förmodligen bra mot vilket slipon som helst för motorn är inte känslig om jag kör med eller utan insatser på mina wings slip. Jag kör ena dämparen helt öppen och den andra med insats för de ger lagom volym och ett mellanting i botten vs toppeffekt. Insatser i = bättre botten med lite förlust på toppvarv och vise versa. Länden på trattarna är däremot känsligt på luftbränsleblandningen och jag har mappat mot original trattar. Skaffar du ITG eller Rottwile filter så är changsen stor att min mapp kommer funka lika bra som på min hoj.
 

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Norr om stan
Hoj
Yahama MT09-SP
Avstängd sas/epc/co2 kände jag inte av i bättre eller sämre gång. I min mapp är sas/epc/co2 lamdbda avstängt så den enda fördel med bortplockat sas och lambdasonder är viktbesparning.
Min Mapp funkar förmodligen bra mot vilket slipon som helst för motorn är inte känslig om jag kör med eller utan insatser på mina wings slip. Jag kör ena dämparen helt öppen och den andra med insats för de ger lagom volym och ett mellanting i botten vs toppeffekt. Insatser i = bättre botten med lite förlust på toppvarv och vise versa. Länden på trattarna är däremot känsligt på luftbränsleblandningen och jag har mappat mot original trattar. Skaffar du ITG eller Rottwile filter så är changsen stor att min mapp kommer funka lika bra som på min hoj.

Det var lite intressant för det jag båda läst i svenska forum och utländska så blir gången mindre ryckig när bla SAS plockas bort, sen har det såklart med mapp och mapp att göra.
Fick hem min kabel igår så nu kan jag äntligen börja leka med programmet :banana
Provar gärna din mapp OM det funkar för dig, man får ju börja någonstans med allt för att uppleva skillnaden själv, sen är ju smaken som baken ibland :D

Vill gärna skaffa rottie filtret men får se vad som återstår i lädret vid lön, verkar helt klart vara det bästa både i svenska forum som utländska.

Trattarna behåller jag i original utförande, mappa om boxen till en optimal gång som man själv tycker fungerar fint tror jag personligen är det bästa efter att man moddat till luften, har du några andra planer på att modda mer med din hoj eller känner du att den är fine som den är nu?
 

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Norr om stan
Hoj
Yahama MT09-SP

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Det var lite intressant för det jag båda läst i svenska forum och utländska så blir gången mindre ryckig när bla SAS plockas bort, sen har det såklart med mapp och mapp att göra.
Fick hem min kabel igår så nu kan jag äntligen börja leka med programmet :banana
Provar gärna din mapp OM det funkar för dig, man får ju börja någonstans med allt för att uppleva skillnaden själv, sen är ju smaken som baken ibland :D

Vill gärna skaffa rottie filtret men får se vad som återstår i lädret vid lön, verkar helt klart vara det bästa både i svenska forum som utländska.

Trattarna behåller jag i original utförande, mappa om boxen till en optimal gång som man själv tycker fungerar fint tror jag personligen är det bästa efter att man moddat till luften, har du några andra planer på att modda mer med din hoj eller känner du att den är fine som den är nu?

Pma mig din e-mail adress så provar jag skicka mappen . Den enda modd jag funderar på är att dreva ner 1 kugg i fram för den är lite för lång på växlarna på trånga grusvägar. Om jag orkat skulle jag snickrat dit en turbo men det blir nog inte av tyvärr.
 

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Norr om stan
Hoj
Yahama MT09-SP
Jag har inte monterat luftfilter och trattar ännu. Har en service bokad nu i veckan och tänkte slänga på alla grejer efter den. Passar även på att plocka bort övre spjällen i samma veva.

Däremot demonterade jag SAS redan förra året, och då tyckte jag att det gjorde rätt stor skillnad. Jag hade redan en Akra-mapp inlagd, men jag lade in en mapp på nytt för att testa hur det fungerade. Jag stängde även av O2-sensorn i Tune-ECU samtidigt, och jag tyckte att hojen blev väldigt mycket mjukare i gången.
Nu är den visserligen fortfarande rätt brutal i gången, men det blev som sagt bättre. Någon snäll liten radfyra kommer den dock såklart aldrig kunna jämföras med.

Gällande vilken mapp som är bäst just för dig så kan du ju kolla om det finns någon som stämmer med din spec i beskrivningarna här:
http://www.ktmsmt.com/viewtopic.php?t=3770

Mapparna tankar du hem härifrån:
http://www.4shared.com/folder/3NkWRTnx/Tune_ECU_Maps_SMT_SMR_2009.html


Det bästa är såklart att få hojen körd i bänk och mappad i samband med det. Jag ska boka en tid för bänkning och mappning när servicen är gjord och de nya prylarna är monterade. Jag kommer nog dock slänga in en ny mapp från nätet själv först, så får de justera den i bänken så den blir perfekt. Ska bli kul att se var det landar när allt är klart.

Tjena, lite nyfiken hur det gått för dig med allt :)
Jag har rykt ur SAS och märkte att jag hade en akra mapp för 2011-2012 redan inlagd, funderar nu på ta bort de andra spjället, märkte du någon skillnad?
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Tjena, lite nyfiken hur det gått för dig med allt :)
Jag har rykt ur SAS och märkte att jag hade en akra mapp för 2011-2012 redan inlagd, funderar nu på ta bort de andra spjället, märkte du någon skillnad?

Spjällen bör man ta bort men du känner inte av det vs avstängda spjäll i tune ecu programmet. I en bromsbänk kan de säker ge 1-1,5
hk på högre varv och ev drar den lite mindre soppa då luftflödet blir mer ostört.
Jag har kört först avstängda spjäll men slutligen plockade jag bort allt sådant onödigt ink axlarna med motorer + att jag har det avstängt i tune ecu. Om man inte stänger av alla onödiga prylar i tune ecu programmet så lyser en orange lampa (f1) vilket är irriterande. På vissa forum visas att man ska mont ett motstånd i kontakterna till dessa bortplockade onödigheter så släcks f1 lampan men de är totalt onödigt då de går stänga av i tune ecu.

Motorn får en mer förutsägbar/jämnare effekt och rappare svar utan sek spjäll så bort med dem omg.
De enda jag inte stängt av är tomgångsmotor regleringen. Lambdasonderan är bortplockade och ersatta med pluggar och de kändes inte av heller men den går inte sämre eller blir törstigare så bort med den skiten också.

Acramapparna har inte funkat så bra för mig de har alltid haft någon bugg här o där och maskinen har dragit närmare 0,9lm. Kevs mappar från australien har funkat bäst och dem hittar ni forumet/länken där han figurerar.
Men som sagt prova gärna mina mappar när alla onödiga saker är bortplockade för de är mer anpassade för Sverige och mina prioriteringar av ett bra register.
 
Last edited:

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Norr om stan
Hoj
Yahama MT09-SP
Spjällen bör man ta bort men du känner inte av det vs avstängda spjäll i tune ecu programmet. I en bromsbänk kan de säker ge 1-1,5
hk på högre varv och ev drar den lite mindre soppa då luftflödet blir mer ostört.
Jag har kört först avstängda spjäll men slutligen plockade jag bort allt sådant onödigt ink axlarna med motorer + att jag har det avstängt i tune ecu. Om man inte stänger av alla onödiga prylar i tune ecu programmet så lyser en orange lampa (f1) vilket är irriterande. På vissa forum visas att man ska mont ett motstånd i kontakterna till dessa bortplockade onödigheter så släcks f1 lampan men de är totalt onödigt då de går stänga av i tune ecu.

Motorn får en mer förutsägbar/jämnare effekt och rappare svar utan sek spjäll så bort med dem omg.
De enda jag inte stängt av är tomgångsmotor regleringen. Lambdasonderan är bortplockade och ersatta med pluggar och de kändes inte av heller men den går inte sämre eller blir törstigare så bort med den skiten också.

Acramapparna har inte funkat så bra för mig de har alltid haft någon bugg här o där och maskinen har dragit närmare 0,9lm. Kevs mappar från australien har funkat bäst och dem hittar ni forumet/länken där han figurerar.
Men som sagt prova gärna mina mappar när alla onödiga saker är bortplockade för de är mer anpassade för Sverige och mina prioriteringar av ett bra register.

Tjena
jag har läst mig till att den sk andra spjället ink motor ska bort, samt att man pluggar igen hålet, stänga av skite i ECU, men nu kommer det roliga, SAI står för SAS vad jag förstått.
O2 sensorn - Lambda sensorn
vad är EPC egentligen, är det det som har och göra med 2 och 3 växeln, läste på Kevx manual att den gjorde inget ifall den var på eller av.

Laddade ner denna, antar du sett och provat den, från KTM forumet.
Ska byta till rotti filtret så denna verkade vara helt ok, dock sp har jag inte hunnit prova din, bara laddat ner den igår.



#6/ KM626EU0802031Map reece 12.06.12_dikke.bambadoo.hex
Thanks to bambadoo
Mods:
-CPR filter
-Akra cans
-32mm Db-killers
-2nd flies removed
-RC8 Stacks
Map made in Norway

lamda sonderna tänkte jag låta sita i för det blir varken hackat eller malet med att plugga dom.

De enda jag inte stängt av är tomgångsmotor regleringen. vad menar du med detta?
Fick hem SAS plattorna igår och monterade dom OMG, märkte samtidigt att jag hade en acra mapp installerad för SMR 2012.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Tjena, lite nyfiken hur det gått för dig med allt :)
Jag har rykt ur SAS och märkte att jag hade en akra mapp för 2011-2012 redan inlagd, funderar nu på ta bort de andra spjället, märkte du någon skillnad?

Lämnade in hojen på service i fredags och var bortrest i helgen så hann inte hämta den förrän idag. Så jag har inte kunnat göra så mycket med någonting, men förhoppningsvis kanske jag kan hitta tid att pyssla lite i helgen. Har bestämt mig för att RC8- trattarna får ligga kvar på hyllan, vill hellre ha mer kraft på botten/mellan än på topp.
Återkommer med intryck när det är fixat.
 

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Norr om stan
Hoj
Yahama MT09-SP
Lämnade in hojen på service i fredags och var bortrest i helgen så hann inte hämta den förrän idag. Så jag har inte kunnat göra så mycket med någonting, men förhoppningsvis kanske jag kan hitta tid att pyssla lite i helgen. Har bestämt mig för att RC8- trattarna får ligga kvar på hyllan, vill hellre ha mer kraft på botten/mellan än på topp.
Återkommer med intryck när det är fixat.

Väntar ihärdigt :tungan
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Tjena
jag har läst mig till att den sk andra spjället ink motor ska bort, samt att man pluggar igen hålet, stänga av skite i ECU, men nu kommer det roliga, SAI står för SAS vad jag förstått.
O2 sensorn - Lambda sensorn
vad är EPC egentligen, är det det som har och göra med 2 och 3 växeln, läste på Kevx manual att den gjorde inget ifall den var på eller av.

Laddade ner denna, antar du sett och provat den, från KTM forumet.
Ska byta till rotti filtret så denna verkade vara helt ok, dock sp har jag inte hunnit prova din, bara laddat ner den igår.



#6/ KM626EU0802031Map reece 12.06.12_dikke.bambadoo.hex
Thanks to bambadoo
Mods:
-CPR filter
-Akra cans
-32mm Db-killers
-2nd flies removed
-RC8 Stacks
Map made in Norway

lamda sonderna tänkte jag låta sita i för det blir varken hackat eller malet med att plugga dom.

De enda jag inte stängt av är tomgångsmotor regleringen. vad menar du med detta?
Fick hem SAS plattorna igår och monterade dom OMG, märkte samtidigt att jag hade en acra mapp installerad för SMR 2012.

Obs Norge mappen ( #6/ KM626EU0802031Map ) funkade sämst av alla den bara ryckte och gick helt kass.

De mappar som funkar halvskapligt förutom min mapp är--

Acramapp . hex 2011 km626 eu 118023 Den ger fet gång men den svarar bra på låga varv men drar soppa 0,75-0,85lm. Lite jobbig på av effekt.

Kev nr 7 mapp småryckig på låga varv och vid på av gas Går rel billigt 0,7lm.

Rud mapp nederländerna nr 19 funkar halvbra med "långa trattar" men med korta rc8 trattar går den ojämt från 2500v-3000v viket är jobbigt. Den rycker även med långa trattar men körbart.

Rc8 trattar ger bet snålare gång på mellanreg så rycker motorn på mellanreg med korta trattar kan de gå jämnt med org långa trattar!! Ryckig acc från låga varv är i regel snål gång så där kan man feta på extra på de varv man upplever ryck vid halv till full gas. men de går inte "farligt snålt" även om de rycker för rycken kommer långt innan skadlig snålgång för motorn på dessa motorer. De börjar rycka redan vid 13.5 a/f viket är långt från farlig för motorn.

Epc är som sagt en begränsning på 2-3ans växel så den stänger man av. Jag märkte dock inte av någ skillnad.
De går stänga av tomgsmotor men den har jag påslagen för jag inbillar mig att man får mindre tjuvstopp då vid krypåka.
co2 är samma som lambdasonder. Sonderna sticker in någon cm in i avgasrören och de är smala rör där så de kan säkert störa flödet en hel del så ta gärna bort dem. M18 gänga bult pluggar hittar man bla på mekonomen.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Väntar ihärdigt :tungan

Var ner i garaget och pysslade lite i söndags och fick bort spjällen och bytte luftburken mot ITG-filtret. Jag har dock inte mappat om eller provkört något ännu pga att jag inte hade någon luftfilterolja, så jag kunde inte göra klart i söndags.

Var lite meckigt att få bort gamla luftburken, men det hela löste sig ändå rätt problemfritt vill jag påstå. Man får ju lite mer utrymme runt ramen åtminstone, det är ju en viss skillnad i storlek på burken och det ny filtret.
2015-08-23 15.11.34.jpg
2015-08-23 12.15.25.jpg
2015-08-23 15.14.52.jpg
(Ursäkta kvalitén på bilderna)

Tänkte försöka få tid att slänga i en ny mapp senast till helgen, vore riktigt kul att få komma ut och provköra lite snart.
 

Miika80

Medlem
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Norr om stan
Hoj
Yahama MT09-SP
Var ner i garaget och pysslade lite i söndags och fick bort spjällen och bytte luftburken mot ITG-filtret. Jag har dock inte mappat om eller provkört något ännu pga att jag inte hade någon luftfilterolja, så jag kunde inte göra klart i söndags.

Var lite meckigt att få bort gamla luftburken, men det hela löste sig ändå rätt problemfritt vill jag påstå. Man får ju lite mer utrymme runt ramen åtminstone, det är ju en viss skillnad i storlek på burken och det ny filtret.
View attachment 423107
View attachment 423108
View attachment 423109
(Ursäkta kvalitén på bilderna)

Tänkte försöka få tid att slänga i en ny mapp senast till helgen, vore riktigt kul att få komma ut och provköra lite snart.

Ser riktigt fint ut, hoppas det blir lika bra :tummenupp
Inte alls avis på dig som fått hem allt godis, själv så har vi gått in i hus försäljning/köpa nytt hus så pengarna får prioriteras på annat =(
Hör av dig när du fått igång allt och provkört
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ser riktigt fint ut, hoppas det blir lika bra :tummenupp
Inte alls avis på dig som fått hem allt godis, själv så har vi gått in i hus försäljning/köpa nytt hus så pengarna får prioriteras på annat =(
Hör av dig när du fått igång allt och provkört

Nu har jag fått ihop allt och fått i en ny mapp och provkört en sväng. Testade först med map #8, men tyckte inte riktigt att den funkade så bra som jag hoppats så nu har jag precis kastat i map #17. Kör just nu den där 15 minuters tomgångs-prylen så vi får väl se om det blir något bättre med den här mappen.
Problemet är ju att de flesta befintliga mappar är justerade med dB-killers och jag har inte mina monterade, så det är väl inte helt konstigt om hojen går lite snålt med de mapparna.

I övrigt märker jag att gasresponsen blivit bättre, gissar att det beror mest på att de övre spjällen är borta. I övrigt gillar jag verkligen ljudet som det öppna filtret ger, riktigt aggressivt när man vrider på lite.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Dags för uppdatering.

Testade som sagt ett par olika mappar igår, men fick det inte att funka tillräckligt bra för att jag skulle vara nöjd. Så idag petade jag i dB-pluggarna i burkarna och slängde i map #18, och nu jäklar börjar det likna något. Nu har jag mjuk och fin gång och gasrespons, hela vägen från botten till topp. Den går till och med mjukt när man går från motorbroms till gaspådrag, något som alltid varit en stötig upplevelse tidigare.

Inser att jag borde ha testat den mappen direkt med tanke på att den är gjord på en hoj med samma filter monterat, men det vore lite för enkelt att göra rätt direkt. :rolleyes:

Hur som helst är jag nu tillräckligt nöjd för att låta det vara tills vidare. Jag skulle såklart vilja hitta en map som funkar lika bra utan dB-killers, men eftersom jag ändå tänkt boka en riktig bänkning och mappning så får det duga att köra med pluggar i tills vidare.

Måste bara säga igen att jag är helt förälskad i ljudet från insuget. Man kommer liksom smygande på lågvarv och sedan öppnar man spjällen och hojen bara vrålar till "BRRRRRRRWOOOOOOOOAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH, BRRRRRRRWOOOOOOOOAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!"
Så jäkla fint. :D:D


Edit:
Den här mappen funkade alltså bäst för mig: http://www.4shared.com/file/Def1btJ3/18_Jeff_ITG_Foam_filter12713.html
 
Last edited:

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Dags för uppdatering.

Testade som sagt ett par olika mappar igår, men fick det inte att funka tillräckligt bra för att jag skulle vara nöjd. Så idag petade jag i dB-pluggarna i burkarna och slängde i map #18, och nu jäklar börjar det likna något. Nu har jag mjuk och fin gång och gasrespons, hela vägen från botten till topp. Den går till och med mjukt när man går från motorbroms till gaspådrag, något som alltid varit en stötig upplevelse tidigare.

Inser att jag borde ha testat den mappen direkt med tanke på att den är gjord på en hoj med samma filter monterat, men det vore lite för enkelt att göra rätt direkt. :rolleyes:

Hur som helst är jag nu tillräckligt nöjd för att låta det vara tills vidare. Jag skulle såklart vilja hitta en map som funkar lika bra utan dB-killers, men eftersom jag ändå tänkt boka en riktig bänkning och mappning så får det duga att köra med pluggar i tills vidare.

Måste bara säga igen att jag är helt förälskad i ljudet från insuget. Man kommer liksom smygande på lågvarv och sedan öppnar man spjällen och hojen bara vrålar till "BRRRRRRRWOOOOOOOOAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH, BRRRRRRRWOOOOOOOOAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH!!!"
Så jäkla fint. :D:D


Edit:
Den här mappen funkade alltså bäst för mig: http://www.4shared.com/file/Def1btJ3/18_Jeff_ITG_Foam_filter12713.html

Prova min mapp den funkar bra med insatser som utan men den är mest anpassad för org längd på trattarna!. Mappen kan mycket väl funka skapligt med rc8 trattar också men man ska veta att rc8 trattarna ger snålare gång i hela regget så den skulle ev kunna rycka lite med rc8. Jag kör ett mellanting i ljud och register. I höger dämpare sitter buttpluggen i och i vänster ljuddämare kör jag öppet. Varför jag gör så är pga helt öppet ger en aning för högt ljud samt att man tappar lite för mycket bottendrag.

Jag har wings slipons.
Enormt öppet filter minst lika öppet som itg/rott och alla andra filter
ORG insugstrattar.

Jag har inriktat mappen på att gå rel billigt men ändå prestera ganska bra ,,Hojen drar då 0,6 till 0,75 ber på körning. Den går ryckfritt och fint mellan på&avslag som är a-o prio.

PMa eran mail adresss så får ni mappen gratis såklart :)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Prova min mapp den funkar bra med insatser som utan men den är mest anpassad för org längd på trattarna!. Mappen kan mycket väl funka skapligt med rc8 trattar också men man ska veta att rc8 trattarna ger snålare gång i hela regget så den skulle ev kunna rycka lite med rc8. Jag kör ett mellanting i ljud och register. I höger dämpare sitter buttpluggen i och i vänster ljuddämare kör jag öppet. Varför jag gör så är pga helt öppet ger en aning för högt ljud samt att man tappar lite för mycket bottendrag.

Jag har wings slipons.
Enormt öppet filter minst lika öppet som itg/rott och alla andra filter
ORG insugstrattar.

Jag har inriktat mappen på att gå rel billigt men ändå prestera ganska bra ,,Hojen drar då 0,6 till 0,75 ber på körning. Den går ryckfritt och fint mellan på&avslag som är a-o prio.

PMa eran mail adresss så får ni mappen gratis såklart :)

Kan ju vara kul att testa, även om jag är väldigt nöjd som det är nu. Skickar ett PM och säger "tack på förhand".
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Kan ju vara kul att testa, även om jag är väldigt nöjd som det är nu. Skickar ett PM och säger "tack på förhand".

Ett av de största problemen med mapparna från forumen och tune ecu mapparna är ruskig soppaförbrukning, De som gått hyfsat har dragit som minst 0,78 och uppimot 1lm KVACK! Jag hittade heller inte någon mapp som motorn gick helt fint i hela registret.

Kolla förbrukningen på den mapp du är nöjd med och jämför med min mapp.

Mapp kommer-----
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
:glömdet
Ett av de största problemen med mapparna från forumen och tune ecu mapparna är ruskig soppaförbrukning, De som gått hyfsat har dragit som minst 0,78 och uppimot 1lm KVACK! Jag hittade heller inte någon mapp som motorn gick helt fint i hela registret.

Kolla förbrukningen på den mapp du är nöjd med och jämför med min mapp.

Mapp kommer-----

Ska definitivt hålla koll på förbrukningen. Fyllde upp tanken och nollade trippmätaren igår, så det är redan på gång.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top