Tack för sådär skadat bra info
Jag har sneglat på helt öppet från rottie men har haft egna synpunker på att det blir mycket ski ¨där det inte ska hamna¨ när man slaktar hela burken, men om du kört grus så kan jag nog inte hitta en bättre att jämföra med.
Ska börja med och slita ur SAS och plugga in ny mapp, sen får jag helt enkelt köra öppet antingen via rottie eller aluminium ¨hållaren¨ med ex pipercross.
Det är riktigt snällt av dig OM du vill dela med dig av din mapp, förstår att många lägger ner massa tid och vill gärna hålla den för sig själv istället för att någon annan bara vill ladda och vara klar, ska försöka sätta mig in i mappningen mer i vinter då jag förhoppningsvis har mer tid med det.
Det kan absolut vara en ide, har läst att någon som tävlade i speedster cup hade ändrat den oxå och bara tyckte att orginal sög
Kan absolut återkomma när jag får hem SAS plattorna för innan det händer inte så mycket, och lev är månads skiftet typ
Tack som tusan för info och visdomsord
Avstängd sas/epc/co2 kände jag inte av i bättre eller sämre gång. I min mapp är sas/epc/co2 lamdbda avstängt så den enda fördel med bortplockat sas och lambdasonder är viktbesparning.
Min Mapp funkar förmodligen bra mot vilket slipon som helst för motorn är inte känslig om jag kör med eller utan insatser på mina wings slip. Jag kör ena dämparen helt öppen och den andra med insats för de ger lagom volym och ett mellanting i botten vs toppeffekt. Insatser i = bättre botten med lite förlust på toppvarv och vise versa. Länden på trattarna är däremot känsligt på luftbränsleblandningen och jag har mappat mot original trattar. Skaffar du ITG eller Rottwile filter så är changsen stor att min mapp kommer funka lika bra som på min hoj.