Är det någon som känner till nåt lite mera öppet luftfilter till sumon? Typ som K&N eller liknande?
Det finns ett typ k&n filter som heter DNA. Brukar finnas på
egay ibland.
Är det någon som känner till nåt lite mera öppet luftfilter till sumon? Typ som K&N eller liknande?
Hej... alla sumos... Detta är till någon som plockat bort strypningarna, i sumon... Blir det en AHA-upplevelse , eller blir det bara, NJA det blev lite bättre... SKRIV vad ni tycker in som tagit bort strypningarna....
Hej, NY på forumet men varit med och läst ganska länge, nu var det dags att joina. Kör en Sm950 -07.
Har sett att det finns en tråd om 180/55 17" grusdäck, men den landade aldrig riktigt ... Johnxii tipsade där om nåpt han hade på sin hoj, nåt Dunlop ...
Är det nån som kan rekommendera nåt däck som har lite grövre mönster? Inte ute efter ett offroad däck utan ett mer allround som funkar hjälpligt på grus.
Det möjligtvis inte så att någon av er går i tankarna att byta upp sig till nya 990 sumon?
Jag funderar på att antingen köpa en ny sådan, dom har ju listpris på 109k, eller eventuellt en begagnad 950 om någon här har en fin till rätt pris...
Är sugen på en sån här hoj nu, det jag undrar är hur pass lättslangad den är i lite högre hastigheter, ca 80-100km/h. Går det att få upp den utan att använda konstens alla regler?
ganska attraktivt pris på -07 nu. ca 105.000 inkl acra.
mvh
Edit: läste faktiskt till sid 16 efter mitt svar, men gav upp då ni inte verkar diskutera hojkörning så mycket utan bara massa knep o knåp man kan fixa till.
Lättslangad!! Jag får upp Adventuren som har likádan motor men är tyngre.
Superbike säljer en ny 06:a för 79.900:-
Men drar du upp den i ca 100km/h alltså? Det är det enda jag stör mig på på min 625:a. Under 70 så får jag fan inte upp den, och det är sällan jag kör så sakta.
Det känns lite drygt att behöva bromsa ner till 70 så fort man ser lite brudar, bara för att kunna stila lite på bananen..
Glömde säga att att det var R-modellen jag menade, fast 80k var också ett grymt pris. Men man blir jäkligt sugen på sxv`n eller 690smc också.. Ahh alla dessa val
Men drar du upp den i ca 100km/h alltså? Det är det enda jag stör mig på på min 625:a. Under 70 så får jag fan inte upp den, och det är sällan jag kör så sakta.
Det känns lite drygt att behöva bromsa ner till 70 så fort man ser lite brudar, bara för att kunna stila lite på bananen..
Glömde säga att att det var R-modellen jag menade, fast 80k var också ett grymt pris. Men man blir jäkligt sugen på sxv`n eller 690smc också.. Ahh alla dessa val
Ja den går upp... bara å träna. 625 ska oxå gå upp.
Prata med Mathias å hälsa från mig!
Står själv just nu å funderar på vad jag ska ha.... väljer oxå på SXV igen eller 690 SMC och 950sm
Jag får lätt upp min 950 på slangen i motorvägs fart.Inga problem.Har iofs dervat ner 1 kugg fram.
Jag provkörde 690n innan jag köpte min 950. Det skiljer ljusår i styrka mellan de två. Är man ute efter brutal kraft så är inte valet så svårt.
Låter bra som fan
Är det så alltså?! Är exakt samma motor på 690sm och 690smc?
Isf lutar det nog mest åt antingen en sxv eller sumo. Måste bli bättre väder först så man kan provköra dom..
Ja, det skulle inte förvåna mig om det går, men jag är rätt kass på att slanga, slår bara runt hela tiden
Jobbar du fortfarande på Superbike? Du vet inte när 690smc kommer finnas för provkörning?
Hmm, du har samma kval som mig ser jag. 690`n är ju grümt sugen på också.
Jepp, åker jag in så hälsar jag från dig, kanske får 25k i rabatt då
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |