Ktm 950 sm

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Planen är att lämna kedjan i garaget och bara ta med skivbromslåset. Vad tror ni om det? Var förvarar man förresten skivbromslås och annat - kan man lätta på sadeln som jag är van vid från tidigare (sport)hojar.

Finns rätt gott om plats under sadeln, speciellt om man slänger ut verktygspåsen man har där.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Alright, låter bra! Ska kolla på Lelles på lördag om man får plats med hela kättingen också. Lite skeptisk dock pga att jag läste här att de fått tyst på låset, Detecto, med ett hammarslag... Synd bara att vettiga larm i regel är dyra. Gav 5' för originallarm på ena hojen.

Finns rätt gott om plats under sadeln, speciellt om man slänger ut verktygspåsen man har där.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Japp, vet att jag läste det i någon gammal Bike där de testat låsen. Men om jag inte minns fel var själva låsfunktionen riktigt bra iaf på Detecto, de hade svårt att komma åt att kapa eller något.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Japp, vet att jag läste det i någon gammal Bike där de testat låsen. Men om jag inte minns fel var själva låsfunktionen riktigt bra iaf på Detecto, de hade svårt att komma åt att kapa eller något.

Jepp detecto var bäst..... höll emot hela 1 minut!!:D
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Riktigt bra var kanske att överdriva, men det var rätt länge sen jag läste det där :)
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Riktigt bra var kanske att överdriva, men det var rätt länge sen jag läste det där :)


Jag har tidningen framför mig nu. :) Vill du ha hela recensionen?


Bromsskivelås med integrerat larm. Om låsets läge ändras då larmet är aktiverat kommer en varningssignal på 100 db att börja ljuda. Dessvärre tystnar det då vi slår på det med våran slägga. Inte bra. Desto bättre har låset en varningsfunktion för att du inte ska glömma ta bort det innan färd. Låset är klurigt att såga upp. Låsbulten är grov och svår att komma åt. Låset kostar 1 199:-

+Det dröjde 58 sekunder tills låset var forcerat.
- Larmet tystnar då vi slår på det med vår slägga.
 
Last edited:

johnxii

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC -05
Vad kör ni med för larm eller lås på era hojar? Jag har fått två av två möjliga stulna så nån typ av larm blir det. Helst skulle jag vilja ha ett riktigt larm som man larmar av och på med fjärr. Jag vill dock eventuellt snåla lite...

Jag klurar på ABUS Granit Detecto 8000/12 KS 120 Black Loop.
Granit_Detecto12KS120_dt.jpg
Den där riggen kostar 1745 spänn på Lelles.

Planen är att lämna kedjan i garaget och bara ta med skivbromslåset. Vad tror ni om det? Var förvarar man förresten skivbromslås och annat - kan man lätta på sadeln som jag är van vid från tidigare (sport)hojar.


Jag har det där låset, men utan kätting. Tycker att det fungerar bra, men de säger att det räcker med ett ordentligt slag med slägga för att få det ur funktion (men då har man förhoppningsvis redan fått den uppmärksamhet man är ute efter..)
Finns ingen vettig plats att ha det på. Är ryggsäck som gäller om du inte köper en såndär snitsig ktm-originalväska som man sätter fast bakom sitsen.

Edit: Oj det var en sida till. :tungan
Det är klart, tar man ur verktygspåsen ryms det nog. Men den vill man väl ha med sig? :va
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
F*N... Heeeeelt jäkla otroligt. Fick ett rekommenderat brev där föreningen jag har garage hos säger upp avtalet temporärt pga att de ska renovera garaget. De kommer att bygga om juni, juli och halva augusti.

Känns INTE aktuellt att stå ute på gatan vid Fridhemsplan i centrala Stockholm hela sommaren. Speciellt med 10000 kr i stödlsjälvrisk. Det här blev jäkla knepigt nu och var extremt oväntat... Mailade till och med samma förening i eftermiddags angående tvättmärke för tvättplatsen.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Jag har tidningen framför mig nu. :) Vill du ha hela recensionen?


Bromsskivelås med integrerat larm. Om låsets läge ändras då larmet är aktiverat kommer en varningssignal på 100 db att börja ljuda. Dessvärre tystnar det då vi slår på det med våran slägga. Inte bra. Desto bättre har låset en varningsfunktion för att du inte ska glömma ta bort det innan färd. Låset är klurigt att såga upp. Låsbulten är grov och svår att komma åt. Låset kostar 1 199:-

+Det dröjde 58 sekunder tills låset var forcerat.
- Larmet tystnar då vi slår på det med vår slägga.

Hehe så var det ja. Har den här hemma i "arkivet" någonstans. Helt fel ute var jag inte iaf :tummenupp

Edit: Fan, vad drygt att få det där beskedet lagom till de där månaderna man verkligen vill ha tillgång till bågen. Lider med dig. Håller själv på och väntar på garage, ligger långt fram i kön till våra plåtskjulslängor, duger till sommaren iaf. Annars får jag ha bågen 1,5 mil härifrån, drygt det med.
 

fimparn

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha tdm 850 96,Ktm 525sx 04
Jag har det där låset, men utan kätting. Tycker att det fungerar bra, men de säger att det räcker med ett ordentligt slag med slägga för att få det ur funktion (men då har man förhoppningsvis redan fått den uppmärksamhet man är ute efter..)
Finns ingen vettig plats att ha det på. Är ryggsäck som gäller om du inte köper en såndär snitsig ktm-originalväska som man sätter fast bakom sitsen.

Edit: Oj det var en sida till. :tungan
Det är klart, tar man ur verktygspåsen ryms det nog. Men den vill man väl ha med sig? :va

Har också det låset.Jag får plats med både verktyg o lås undet sadeln utan problem.men det bästa med det låset är att det räddat mig från att köra iväg med det fortfarande i bromsskivan flera gånger:) (inbygt larm)
 

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Prisuppgifter

Angående köp av hoj och service kostnader så kommer här en lista på mina kostnader senaste halvåret (allt köpt av Ragnar):

KTM 950 SM '06
79900
Svart plast, skyddspuckar motor och genom båda hjulen och på swingen samt acerbis handskydd
5769
Första service (SAS, EPC och torque limit stuff)
3398
Acropovic titan silencers och headers
19300

Skriv nu inget om hur lurad jag blivit... då blir jag bara ledsen.

PS Jag hoppas jag får se lite proffsig pole-dancing i swirlen nu ;)
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Haha, det är mer gravöl än pole-dancing som gäller nu. Föreningen fixar ingen ersättningsplats säger de = jag har inte garage mellan 1/6-16/8. Vågar inte ha en KTM på gatan hela sommaren. En massa riff-raff (an impolite way of describing people from a low social class, especially people who behave badly) som går förbi mig mellan T-banan och Rålambshovsparken och kan få idéer. Blir att leta garage. Kanske åker till Lelles imorrn i alla fall.
 

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Ort
Stockholm/Haninge
Hoj
KTM 350 EXC -12
Är ryggsäck som gäller om du inte köper en såndär snitsig ktm-originalväska som man sätter fast bakom sitsen.

Edit: Oj det var en sida till. :tungan
Det är klart, tar man ur verktygspåsen ryms det nog. Men den vill man väl ha med sig? :va

Har för mig att jag läste något någonstans om att den där väskan läckte in vatten och att något rostade sönder..

Ducati har någon väska till Hypermotarden som man sätter på styret som man fick ner plånbok å mobil i..
men vem vill haen ducati logga :näsblod

å får er som inte sett!
http://www.fastbikes.se/index.php?option=com_content&task=view&id=606&Itemid=1
 

b-rude

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Bästkusten
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -16
En kompis från jobbet har en 950 SE som han snyggat till ändan lite på. Tänkte att jag kunde slänga upp en bild på det här.

Jag har funderat på att göra något åt min också men vet inte riktigt hur jag vill göra det..

Har ni gjort något åt era?

[/ATTACH]

Funderar starkt på att rensa upp bakdelen. Då jag själv föredrar att köra Sumon framför att meka med den funderar jag på att beställa det kit som R-G racing säljer:
img613_1.jpg
 

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Mölndal
Hoj
KTM Superduke
Bakdel

Funderar starkt på att rensa upp bakdelen. Då jag själv föredrar att köra Sumon framför att meka med den funderar jag på att beställa det kit som R-G racing säljer:
img613_1.jpg

Håller som bäst på med min, du kan gärna få svänga förbi och kolla om du är förbi Mölndal och vill ha lite tips....
 

b-man

VFHC Member
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Mölndal
Hoj
KTM Superduke
Just nu..

Är det jäkligt cleant ;-)
 

Bifogat

  • P040208_11.19r.jpg
    P040208_11.19r.jpg
    145.1 KB · Visningar: 137

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Ort
Västerås
Hoj
En bunt hojar
Funderar starkt på att rensa upp bakdelen. Då jag själv föredrar att köra Sumon framför att meka med den funderar jag på att beställa det kit som R-G racing säljer:
img613_1.jpg

Hmm... ser gossigt ut, men "Note: This Tail Tidy will not fit with "hi-level Akrapovic" exhaust" verkar lite oroväckande...
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top