Gös i agenthatt
Live hard, Paul Young
I vilka hastigheter använder ni 6:ans växel?
Vanligtvis kickar jag i 6:an runt 150 km/h (17-kugg).
I vilka hastigheter använder ni 6:ans växel?
nå då spänner jag väl kedjan lite..
jag har ingen momentnyckel så att ja skulle få den där största bulten exakt
90nm eller vad det skulle vara men det är väl viktigast att den är tillräcklit hårt fast?
Nån som har kraschpuckar? Vart köpte ni dom isf?
Är det fler än jag som har startproblem...? Har en -06 som batteriet verkar risigt på, möjligtvis laddning eller något som tjuvdrar också. Batteriet blir så svagt att startrelät bara klickar.
Hade bekymmer för två veckor sedan med samma sak och laddade då batteriet på nytt och var nöjd med att det funkade. Nu upprepas det igen. Vore intressant att veta om någon har samma bekymmer eller om någon har något råd?
Jag lutar åt att köpa ett nytt batteri. Det känns väldigt ostadigt att ha en hoj som inte startar jämt... går ju dessutom inte att rulla eller kicka igång den.
/C
Är det fler än jag som har startproblem...?
/C
Upplever ni att era sumos går lite ryckigt/ojämt ibland?
Täntke på det igår då jag var ute och körde. Håller jag jämn gas med hyfsade varv på 2:an eller 3:ans växel är det som att hojen smårycker/hakar sig då och då. Även hänt nån gång om jag kör på ettan sen drar på att den hakar sig lite innan den sätter iväg.
Ex. Kör jag 90km/h på trean känner jag hur den hackar lite, lägger jag däremot in fyran och kör 90km/h eller 120km/h för den delen så tycker jag den går mycket jämnare.
Kör med slip-on och borttagen SAS, däremot är EPC:n kvar, kan det vara den som spökar? Eller en felinställd förgasare? Eller är det bara jag som är känslig?
min 950 går fortfarande skitdåligt och jag var inne på atv-racing i eskilstuna och pratade lite med dom och han frågade om jag hade pillat på bläcken nere vid växelpedalen. det sitter tydligen en rad med bläck där som känner av vilken växel man har i och man ska tex ta på nagellack på tvåan och treans bläck så att cdi-boxen inte förstår att man har i dom växlarna. då ska man få mycket mer effekt för annars stryps hojen mycket på tvåan och treans växel. jag vet att superduke har något sånt här men jag har aldrig hört talas om det på 950. är det någon av er som kollat på detta?
min 950 går fortfarande skitdåligt... man ska tex ta på nagellack på tvåan och treans bläck... superduke har något sånt här men...
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |