Ktm 950 sm

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
Ska fara kolla på hojen idag. Hoppas allt är okej. är det någon som vet hur eller vart man kollar om hojen har skuld?

och den eviga frågan. vad ska man ha för pipor?

finns det några sidor där man kan fynda saker till 990 sm? :p

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Ska fara kolla på hojen idag. Hoppas allt är okej. är det någon som vet hur eller vart man kollar om hojen har skuld?

och den eviga frågan. vad ska man ha för pipor?

finns det några sidor där man kan fynda saker till 990 sm? :p

Det står i regbeviset. Kreditköp med Ägandeförbehåll heter det...

Jag har ett par nya akrapovic till salu för bra pengar.. Vad är du intresserad av förutom pipor?

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
Det står i regbeviset. Kreditköp med Ägandeförbehåll heter det...

Jag har ett par nya akrapovic till salu för bra pengar.. Vad är du intresserad av förutom pipor?

vad är det för akra? och vad ska du ha? hojen är helt orginal så jag behöver väl lite allt möjligt. främst är jag ute efter fatbar styre till den.

några tips på styre till 990 sm och vart köpa kanske någon som vet??

tack :)

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Är det någon som har bytt packboxen vid utgående axel någongång?
Artnr: 0760304772

Föregående ägare har nog haft kedjan lite för spänd så det har nött lite väl mycket på packboxen antagligen. Kommer lite olja däromkring.
Tänkte det, töms hydraul kopplingen på olja om jag tar bort slavcylindern?
Funderade på det eftersom man måste ta bort den för att kunna ta bort framdrevet... Så jag kan kolla så att det verkligen är packboxen det är fel på...

//
Stefan

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Aldrig sett en turbomatad SMR innan, vore intressant med lite siffror :)

[YOUTUBE-ID]Z1I_w6oJsSc[/YOUTUBE-ID] :drool !

ezter

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Ktm

Föregående ägare har nog haft kedjan lite för spänd så det har nött lite väl mycket på packboxen antagligen. Kommer lite olja däromkring.
Funderade på det eftersom man måste ta bort den för att kunna ta bort framdrevet... Så jag kan kolla så att det verkligen är packboxen det är fel på...

//
Stefan

Bli inte förvånad om det är slavcylindern som läcker. Ganska vanligt fel.
Finns dock ersättningscyl. av bättre kvalitet.

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
KTM 950sm

//
Stefan

Nä det är lugnt, du kan ta lös den utan att tömma ut nå hydraulolja så länge du inte får hjärsläpp och pumpar ut kolven i den.
Men som Ezter säger så är det inte ovanligt att slavcylindern till kopplingen läcker, kolla det först!

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
BMW K1200S -2005, Triumph Sprint 1050 ST -05 (Såld), KTM 950 SM -05 (Såld), YZF600RG -95 (Skrotad)
Ahh klockrent!
Bara att skruva bort då. Njaee, har väl nästan konstaterat att "oljan" som läcker inte känns som hydaulolja... Men vad faen man har ju haft fel miljaaarder gånger innan så en gång till är ju inga probbs. :D

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Update:

Tog loss slavcylindern. Såg ut och kändes som motorolja som droppade ut.
Skall det vara så där, motorolja alltså? Eller är det packboxen (artnr:0760091862) som pushroden löper igenom som är slut?
För övrigt så såg väl inte plastdistanserna (artnr:60032061050 samt 60032063000) ut att vara sådär purfärska visserligen men jag kunde inte heller se nått läckage från själva slavcylindern.

Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Någon som vet varför KTM 990 SM och SMR väger så j-a mycket? Är sugen på att köpa en SMR, men 189kg torrvikt är avskräckande. Har kört 660 tidigare och det känns fel att kalla något som väger strax under 200kg för supermotard...

Firebladen jag har idag ligger på 179kg torrvikt, inkl kåpor och lysen. Skulle man bygga fighter av den skulle man säkert landa på närmare 170kg utan ansträngning.

Tycker att en 990 SMR borde ligga på runt 170kg. Någon som vet om det är lätt att kapa vikt på den? 19kg är ju en del...

Last edited:

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Byter du avgas så får du nog bort ett antal kilo bara på det...

rogge77a

keep it burning
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
ktm 950 sm
piss .

min hoj går ojämt och rycker . har tankat i ny bensin å kört ca 20 mil innan det kom från ingenstans. riktigt trist

någon som har en ide ?

Stefan_J

Allmän tok!!!
Gick med
11 Sep 2009
Hoj
Kolla luftningen av tanken så slangen inte har blivit klämd.
Du kan känna så att tändhattarna sitter riktigt osså, på min bakre cylinder så satt det inte riktigt som det skulle då blev det ju lite konstig gång.

rogge77a

keep it burning
Gick med
12 Dec 2006
Hoj
ktm 950 sm
tja , trodde det va stiften , men bytte båda nyss , går lika illa . kanske kan va en av spolarna ? kan man mäta det ? byta plats osv ?

när jag gasar kommer den inte på en gång , känns som den går på en cylinder . fast den låter ju normalt på tom gång .

den har gått 1100 å allt va bortplockat när jag köpte den . men den har gått felfritt fram tills nu . :huvet

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
JÄTTE HALKIGT!

eller?

Pirelli scorpion som sitter på 99SM, har nu gått 140mil och är jätte kassa. Det släpper alla gånger när jag försöker piska upp den på 2an. vems fel är det?:p

Beställt MIVV GP här om dagen och undrar vem eller vart man kan få min mappad??
bor i umeå. tror inte KTM affären "RIDE" i stan kan göra det.....eller har jag fel?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
JÄTTE HALKIGT!

eller?

Pirelli scorpion som sitter på 990SM, har nu gått 140mil och är jätte kassa. Det släpper alla gånger när jag försöker piska upp den på 2an. vems fel är det?:p

Beställt MIVV GP här om dagen och undrar vem eller vart man kan få min mappad??
bor i umeå. tror inte KTM affären "RIDE" i stan kan göra det.....eller har jag fel?

Inkompetens hos föraren eller tidigare ägare som använt silikonspray på däcken för trevlig glans....

Hur vill du ha din moppe mappad och vilken årsmodell är det?

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
Inkompetens hos föraren eller tidigare ägare som använt silikonspray på däcken för trevlig glans....

hmmm mkt trevligt svar...takkar!

Hur vill du ha din moppe mappad och vilken årsmodell är det?

ja du inte vet jag....ett bra mapp? som någon proffs rekommenderar.

det är en 2009a

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...