Ktm 950 sm

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Malt har rätt. 950 smr har 14,5 liters tank. Vanliga 950 har 17,5 liter.
Tror att 950 smr har samma tank och limpa som 950 superenduro.

Rätt skall vara rätt :)

Japp du har rätt. Jag blev lurad av att SMR:ens tank är lägre på -09 med 14,5 liter mot -08 SMR som har en hög tank, lika hög som 990 SM, men bara 14.5 liter iallafall. 950 SM har 17,5 l och 990 SM har 19 liter tank...:)

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Från Tidningen Hela Gotland och lelleträffen, inte jättebra kanske...

Linus 59 (i förrgår)

Jag fick själv ett motard-gäng bakom mig i torsdags.
Alla hade tuppkam av färglada fjädrar på sina hjälmar.
De dök upp vid ÖoB-rondellen, fortsatte upp mot arbetsförmedlingen och vidare mot skrubbs.

Hela tiden med ideliga bakhjulsåka, filbyte åt alla håll samt flera högfartsvarv i rondellerna.

Såg ett antal olyckstillbud med dem.

http://helagotland.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6943958

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Sambon är uppvuxen där och jag har besökt en och annan lelles. Kan inte göra annat än att hålla med om att det är motard åkare som är de största svinen. Beter sig som riktiga idioter. Alla är inte så tyvärr men de gånger man ser dåligt beteende på allmän väg där så är det 8/10 motard

Sent from my X10 TripNMiUI-IRIS using Tapatalk

RUlf

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ktm 625 SMC -06
Hög ruta

Finns det hög ruta som originaltillbehör till 950 sm eller måste man göra någon speciallösning?

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Nja, jag har kört cykel i snart 30 år så jag har haft det mesta och hoppar mellan olika hojtyper beroende på vad jag känner för tillfället. Twin är skoj ibland, 600 är skoj i bland, turbohoj är skoj i bland och 1000cc radfyra är skoj ibland. Jag vill inte låsa mig i ett fack utan jag kör för att det är skojigt:)

Underbar syn på saken:yoparty oraaahhh:tummenupp

Finns det hög ruta som originaltillbehör till 950 sm eller måste man göra någon speciallösning?

990 har en ruta som enkelt passar till 950..tyvärr blir både 950/990 uberfula med ruta.

Last edited:

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Ingen här som säljer sin 990 SMR?

Blev lite sugen på en sådan efter jag vart inne och servade hojen igår. Provsatte SMR'en, den känns faktiskt rätt mycket mindre och nättare runt tanken.. Sen att grymmare bromsar, lättare fälgar och bättre utseende inte är ett minus heller :)

Fick även provköra 690 Duke R -10.. Jag är glad att jag köpte en 990 efter den turen, tycker den kändes väldigt liten, vibrerade mycket, väldigt ojämn gång på låga varv.. troligen tack vare insprutning. Sen går det säkert göra 100 modifikationer för att få motorn att gå renare och bättre, tycker jag saknade effekt med.. :)

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
ni som monterat andra blinkers i form av LED hur har ni löst det med motstånd? har monterat på och testat och de lyser konstant då både bak och fram sitter. Blinkar snabbt om man bara har bak igång.

Funkar biltemas motstånd för led? eller finns det relä som passar kanske.

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
ni som monterat andra blinkers i form av LED hur har ni löst det med motstånd? har monterat på och testat och de lyser konstant då både bak och fram sitter. Blinkar snabbt om man bara har bak igång.

Funkar biltemas motstånd för led? eller finns det relä som passar kanske.

Funkar absolut med biltemas motstånd och deras led blinkers, kommer inte riktigt ihåg vilka motstånd jag använde? men ett motstånd per sida behöver du skaffa, monterade dom ibak under sadeln, funkade klockrent.

Annledningen till motståndet är ju för att LED:en drar så lite ström, därför lyser dom hela tiden. "motstånd 42-202" på fultema har jag för mej att det var:)

Last edited:

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Funkar absolut med biltemas motstånd och deras led blinkers, kommer inte riktigt ihåg vilka motstånd jag använde? men ett motstånd per sida behöver du skaffa, monterade dom ibak under sadeln, funkade klockrent.

Annledningen till motståndet är ju för att LED:en drar så lite ström, därför lyser dom hela tiden. "motstånd 42-202" på fultema har jag för mej att det var:)

Kanon! blev 4st motstånd från biltema! behövde dock bara montera två av dem för att det skulle bli rätt frekvens. Blev mycket bra och den orange detaljerna längtst upp på blinkersna smälte in mycket bra med resten av de ktm färgade delarna

Har även monterat xenon. Svårt att fånga på bild men det är kanonljus!

Last edited:

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
"En som inte orkar läsa i boken"

så jag ställer frågan här: tycker min framdämpare är svampig. hur ställer jag den till hårdare?

tack för svar!

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
"En som inte orkar läsa i boken"

så jag ställer frågan här: tycker min framdämpare är svampig. hur ställer jag den till hårdare?

tack för svar!

Löste det sig med kopplingen?

När är den svampig? Rent generellt så skall man öka kompressionsdämpningen och minska returdämpningen.

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
Löste det sig med kopplingen?

När är den svampig? Rent generellt så skall man öka kompressionsdämpningen och minska returdämpningen.

Trasig slavcyliner, som du anade.....men de var osäkra på att de kunde ta det på garantin. hoppas det var ett skämt. för fabriksgarantin hade inte gått ut då felet inträffade.

Och det finns instruktioner i boken hur man ställer dessa?

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Trasig slavcyliner, som du anade.....men de var osäkra på att de kunde ta det på garantin. hoppas det var ett skämt. för fabriksgarantin hade inte gått ut då felet inträffade.

Och det finns instruktioner i boken hur man ställer dessa?

yes står i boken tror det står under sadeln oxå.
Iallafall dom olika setup:en comfort, normal och sport.
(antal klick innifrån)

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Kanon! blev 4st motstånd från biltema! behövde dock bara montera två av dem för att det skulle bli rätt frekvens. Blev mycket bra och den orange detaljerna längtst upp på blinkersna smälte in mycket bra med resten av de ktm färgade delarna

Har även monterat xenon. Svårt att fånga på bild men det är kanonljus!

Snajsigt värre! ett riktigt snyggt x av en 950:i du har där:tummenupp

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Vill också montera xenon men vet inte om jag orkar hålla på o slita ut och in flr besiktningen :-/

Snygga mods iaf!!!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...