Ktm 950 sm

brum

amatör
Gick med
12 Oct 2010
Hoj
KTM 990 SM, 2008
Är det någon som har varit i kontakt med coyotemoto.com på sistone?
Jag har försökt i tre månader nu att få tag på dom. Jag har försökt på mail, deras hemsida, facebook och telefon utan att få svar.
Av det jag läst här på forumet innan så verkar det ju ha tagit tid att få sina beställningar, men som om det ändå har löst sig till slut och att folk ändå varit nöjda i slutändan!
Jag antar att jag kan drömma om att få min puckar, man blir ju riktigt irriterad bara!

Förstår precis hur du känner dig, jag beställde i mars och har inte fått något ännu. Har inte heller lyckats få kontakt, så det känns som att Jay på Coyotemoto har ramlat av pinn.

Jag har en liten förhoppning om att få tillbaka mina stålar via banken eftersom jag betalade med kreditkort, men helst av allt vill jag ju ha puckarna...

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Vill bara visa en bild på mitt snygga framdäck från Gelleråsen igår:banana.
Jag lade på det inför näst sista passet och denna bild är efter sista passet.

Bifogat

• DSCN0122.jpg
    DSCN0122.jpg
    229.2 KB · Visningar: 106

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Vill bara visa en bild på mitt snygga framdäck från Gelleråsen igår:banana.
Jag lade på det inför näst sista passet och denna bild är efter sista passet.

Fränt när fegpinnarna på däcket sitter kvar på mitten men inte på sidorna... Du kan inte haft däcket i backen speciellt ofta...:D

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Läste i förbifarten innan att någon/några sänkt ner eran framgaffel. Försökte hitta denna sida men lyckades ej. Är detta något ni rekommenderar? gör mig inget att hojjen blir lite "lägre" då den är rätt hög till att börja med.

Last edited:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Läste i förbifarten innan att någon/några sänkt ner eran framgaffel. Försökte hitta denna sida men lyckades ej. Är detta något ni rekommenderar? gör mig inget att hojjen blir lite "lägre" då den är rätt hög till att börja med.

Det är för att få den mer snabbstyrd, framförallt för banbruk.

Jag har skrivit en liten fjädringsguide, visserligen för SMR -09 och nyare men principen är densamma för att få SM, både 950 och 990 att uppträda bättre på vägen, finns många bra inputs från andra KTM-ägare här också:

http://www.ktmforum.co.uk/supermoto/37978-990-smr-09-suspension.html

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Hoj
KTM 990SMR 2010
Det är för att få den mer snabbstyrd, framförallt för banbruk.

Jag har skrivit en liten fjädringsguide, visserligen för SMR -09 och nyare men principen är densamma för att få SM, både 950 och 990 att uppträda bättre på vägen, finns många bra inputs från andra KTM-ägare här också:

http://www.ktmforum.co.uk/supermoto/37978-990-smr-09-suspension.html

Fan va bra du är Niklas, tack:tummenupp

Luleå??? Cleo har man ju varit på..... (finns det kvar?)

MaTtE_Å

Medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
KTM 950sm
Bromsskivor fram

Någon som vet av några bättre beg bromskivor fram till 950sm-06?

1(förhoppningsvis) eller kanske båda har blivit lite skeva, har inte kollat om det gäller bägge...:mad:
Dom är inte jätteskev utan man känner det mest när man kör sakta å tar bara lite på bromsen.

Från vilka andra modeller passar det?
Går det spaca ut bromsoken så man kan montera 320-skivor från SD/RC8 osv?

Vilka skivor passar igentligen?

KTM 950 smr-07: 6250906000030
KTM 950 sm-06: 62509060000

Det verkar ju bara vara ett tilläggsnummer till SMRen, så dessa bör också passa?

Tips & idéer mottages!:Bugar
/ Mattias

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Fan va bra du är Niklas, tack:tummenupp

Luleå??? Cleo har man ju varit på..... (finns det kvar?)

Your welcome...:)

"Klamydiagrottan" finns kvar. Det var där de myntade uttrycket "Jurrasic Park" varje gång det var "Damernas"...:tummenupp:)

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
990 SM 2008, 1 ägare 780 mil, full service bok, acra samt map, barkbuster, 1 års garanti, nya däck.

ägd av 53 årig äldre herre.

75 000 bra pris eller? Funderar på att slå till på den på lördag.

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Omformulerar frågan:

Min 950 går dåligt på jämn gas. Dvs att den rycker och hackar då jag håller jämn gas. Accelererar OK och utan större problem.

Har egentligen inte gjort något tycker jag sedan problemet uppstod. Har haft av tanken för Xenon montering osv men detta var någon vecka sedan och jag tycker att problemen uppstått nu.

Är det något munstycke som krånglar?

Last edited:

Morgan N

Motard eller Sporthoj?
Gick med
14 May 2011
Hoj
Honda Varadero XL125V
Omformulerar frågan:

Min 950 går dåligt på jämn gas. Dvs att den rycker och hackar då jag håller jämn gas. Accelererar OK och utan större problem.

Har egentligen inte gjort något tycker jag sedan problemet uppstod. Har haft av tanken för Xenon montering osv men detta var någon vecka sedan och jag tycker att problemen uppstått nu.

Är det något munstycke som krånglar?

Har inte 950in insprut?

Om inte, testa med o rengöra förgasaren och luftfiltret.

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Har inte 950in insprut?

Om inte, testa med o rengöra förgasaren och luftfiltret.

-06 är den sista som har förgasare efter det blev det för hårda regler

Ingen som har någon bra beskrivning på hur man tar isär den.

Blåste iaf igenom munstyckena (ovansidan) men det gjorde inte ett skit.

Kan även meddela att den är nu fullständigt orkeslös och går som en potta skit...ångrar mig redan att jag gick tillbaka till förgasare...suck

Last edited:

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
-06 är den sista som har förgasare efter det blev det för hårda regler

Ingen som har någon bra beskrivning på hur man tar isär den.

Blåste iaf igenom munstyckena (ovansidan) men det gjorde inte ett skit.

Kan även meddela att den är nu fullständigt orkeslös och går som en potta skit...ångrar mig redan att jag gick tillbaka till förgasare...suck

Ah nu ska du inte vara deppig, det kommer gå att ordna till, allt kan jävlas hur grejerna än är bestyckade.

Har själv lite problem med min när jag ligger på höga varv, då kan den helt plötsligt tappa kraft och smälla till en..två gånger i 2sekunder, sen kommer den igen, för min del tror jag det kan vara ngt med tändningen..

ska pula lite med hojen nästa vecka, ska väl kunna gå att få ordning på:rolleyes:

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Tack för uppmuntran haha

Fick bara en flashback från min cbr900 som jag aldrig fick ordning på.

Har dock tagit ner och dränerat flottörhuset osv. Rengjorde munstycken. Den går riktigt bra nu och driver som förut. Men lite ojämn gång då man ligger på jämn gas.

Börjar misstänka att "dålig bensin" var bovet i detta. Kunde inte direkt se något som var skitigt eller liknande. Men jag tömde tanken också. Anledningen är att jag tänkte tillbaka på vad jag gjort och jag var ute på en stund häromdagen och hamnade lite off-side i en mindre ort här nere i söder. Var en shell mack och jag tankade V-power vilket jag gör de gånger jag tankar på shell. Kan tänka mig att jag var den enda som tankat v-power där ute på väldigt länge...dock bara en tanke....

Sent from my X10 TripNMiUI-IRIS using Tapatalk

Last edited:

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Tack för uppmuntran haha

Har dock tagit ner och dränerat flottörhuset osv. Rengjorde munstycken. Den går riktigt bra nu och driver som förut. Men lite ojämn gång då man ligger på jämn gas.

Börjar misstänka att "dålig bensin" var bovet i detta. Kunde inte direkt se något som var skitigt eller liknande. Men jag tömde tanken också. Anledningen är att jag tänkte tillbaka på vad jag gjort och jag var ute på en stund häromdagen och hamnade lite off-side i en mindre ort här nere i söder. Var en shell mack och jag tankade V-power vilket jag gör de gånger jag tankar på shell. Kan tänka mig att jag var den enda som tankat v-power där ute på väldigt länge...dock bara en tanke....

Gött som få jue!
Måste få iordning på mitt åkdon med, funderar iof på att låta JWF-Skövde, greja till hojen, ska ändå in på 1500mil service:)

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Tack för uppmuntran haha

Sent from my X10 TripNMiUI-IRIS using Tapatalk

Till och med v-powern är ju besudlad med etanol nu för tiden. Alldeles nyligen har de tydligen börjat blanda i 5 procent. Statoils 98 ska tydligen inte ha någon etanol, vet inte om Oks 98 är utan också?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC