KTM Duke 125

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Rsv4 factory -14
Man tycker nog att en 125a är skit snabb i acceleration om man bara kan jämföra med sin moppe, tycker att körskolans hoj var skit snabb de första gångerna jag övningskörde med den, men den har ju knappt 12 hästar enligt min lärare.. så ja..

Dock så jämför jag inte bara med min trimmade moppe... Körde nämnligen en honda hornet 600 för inte ett så långt tag sen. Sen så är ju inte detta till att visa vad man har kört m.m, dessutom så måste man ju tänka att en 125 är just en 125.

Prova gärna och kär den innan folk säger att det inte har så bra köregenskaper...

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Dock så jämför jag inte bara med min trimmade moppe... Körde nämnligen en honda hornet 600 för inte ett så långt tag sen. Sen så är ju inte detta till att visa vad man har kört m.m, dessutom så måste man ju tänka att en 125 är just en 125.

Prova gärna och kär den innan folk säger att det inte har så bra köregenskaper...

Vill bara inflika att jag inte hackade ner på köregenskaperna, vi diskuterade bara effekt/hastighet.

Fick för övrigt nya numret av Bike idag där det fanns en utförligare recension av just KTM Duke 125.
Dämpare och chassi lovordades (framgaffeln är av samma typ som den på deras RC8), det enda negativa var bromsarna som inte lirade i samma höga liga som chassit.

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Rsv4 factory -14
Vill bara inflika att jag inte hackade ner på köregenskaperna, vi diskuterade bara effekt/hastighet.

Fick för övrigt nya numret av Bike idag där det fanns en utförligare recension av just KTM Duke 125.
Dämpare och chassi lovordades (framgaffeln är av samma typ som den på deras RC8), det enda negativa var bromsarna som inte lirade i samma höga liga som chassit.

OKej! Det kan jag dock hålla med om :)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
OKej! Det kan jag dock hålla med om :)

alla sport,naken och tillochmed vissa touring 125or kan du lägga ner minst lika bra som literhojar sporthojar,

så de e i stort sett effekt man snackar om när man väljer 125a, och sen ändamål såklart

Kalliniho

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Hoj
Aprilia RS 125 Black -07 Puch Dakota -73
Ledsen om jag rotar i gammalt men vill få detta utrett.

Så du menar att KTM lägger på 10 000 bara för märket än vad de andra tillverkarna göra?

Och vad är det som Duken inte håller i medelvärde?

Sa inte några enorma summor, men någon eller några laxar.
Som sagt, EXC är bland de bästa 125:eek:r man kan hitta. Poängen är att Duke ligger på halva(!) priset mot en EXC, såklart så måste det finnas en anledning till detta...

Och för tredje gången, det är en bra hoj. Skulle jag skaffat en 4-t ist så hade jag nog försökt få tag i en Duke. :tummenupp

PontusT

Ny medlem
Gick med
1 May 2011
Hoj
KTM 125 Duke
Ledsen om jag rotar i gammalt men vill få detta utrett.

Sa inte några enorma summor, men någon eller några laxar.
Som sagt, EXC är bland de bästa 125:eek:r man kan hitta. Poängen är att Duke ligger på halva(!) priset mot en EXC, såklart så måste det finnas en anledning till detta...

Och för tredje gången, det är en bra hoj. Skulle jag skaffat en 4-t ist så hade jag nog försökt få tag i en Duke. :tummenupp

Jajamen, det köper jag!:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras