KTM Duke 125

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Nej men det går bara man har något bra att jobba på. tvåventilera= helt värdelöst, men här har vi en fin fyrventilare som redan ligger på 11kw original ;)

Men man vill väl inte åka 11kW duke? Funkar ju inte :tungan

flesta 4-taktare ligger på 11 kW..

Tror inte han kommer ändra något på den,

Sen vet ja inte om han e väldigt bra på o meka och ska porta toppen och köpa det där ökända trimkitet,

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Som tidigare nämnt i någon annan tråd så kommer det ett 200cc kit :tummenupp

Portning med ev större ventiler och omarbetning av förbränningsrum (iom större borr) tillsammans med öppen andning både in och ut och en fin mapp borde kunna ge 25 körbara hk :)

EDIT: Men då får man öppna penningsäcken...

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
flesta 4-taktare ligger på 11 kW..

Tror inte han kommer ändra något på den,

Sen vet ja inte om han e väldigt bra på o meka och ska porta toppen och köpa det där ökända trimkitet,

Nej dom gör ju inte de :näsblod

yamahas gamla ligger på runt 9kw ( eller om de är ännu mindre ), och den sitter i de flesta tvåventilade fyrfjuttare som rieju, sherco, yamaha xt, senda, ch osv ;)

Jävligt slö sak...

Men hur som, den här motorn har ju lite mer potential, och 200cc kitt låter inte fel :tummenupp

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Nej dom gör ju inte de :näsblod

yamahas gamla ligger på runt 9kw ( eller om de är ännu mindre )

[...]

Men hur som, den här motorn har ju lite mer potential, och 200cc kitt låter inte fel :tummenupp

7-8 kW var XTorna reggade på.
Dock marknadsfördes XTn med ca 9kW (12,5hk) det första året (2005) men reggades på 7kW
2006 och framåt marknadsfördes de med 10hk och reggades på 8kW

Jag har inte hittat några bänkpapper eller konkreta svar på vad som ändrats som tyder på att 05'an faktiskt har mer effekt.
Vissa säger miljöskäl, men det tror jag är BS då TTRen (cross, oreggad, inga miljökrav) alltid legat runt 10hk.

För den som hängt på fjollhoj tidigare så har det gått att läsa många inlägg om mitt gnäll om detta :hihi

Innan YZF R125an kom var det standard att fyrtaktarna låg på ca 10-12 hk, bortsett från CBR som hade lite mer och MZ som hade 11kW/15hk

Ang 200cc kitet vill jag minnas att jag läste/såg en intervju där det pratades om att det inte var något trimkit pågång. :va

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Fartbegränsningen sög ju gethårt :näsblod

Visserligen kommer du ha lite bättre acc än de gamla 4taktarna men har de nerförsbacke är du körd :hihi

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
När Bike provkörde den så fanns där iaf ingen fartbegränsning.
130 var topphastigheten enligt testet.

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Kanske bara är fartbegränsning i toffellandet England eller nåt sånt.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Tror inte det kommer komma något 23 hästars trimkitt som det talats om,

Men fartbegränsningen bör man ju få ta väck? det är ju trots allt bara krav på hk/kg

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Jag har hört att det INTE kommer ett trimkit. Och även att farbegränsningen inte finns i Sverige vilket ger en toppfart på ca 120-130 km/h.

Har beställt min ifrån Lelles i Uppsala. 5e maj kommer den in i butik. Lite efter kan jag hämta den :yoparty.

Är det någon mer i Stockholmsområdet som har beställt en Duke? :banana

Och det där med att det bara kommer 10 stk vet jag ej. I ett svenskt test av Duken på Youtube säger dom att Skandinavien kommer att dela på 100 stycken. Finland tillhör ju inte skandinavien.

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Rsv4 factory -14
Jag har hört att det INTE kommer ett trimkit. Och även att farbegränsningen inte finns i Sverige vilket ger en toppfart på ca 120-130 km/h.

Har beställt min ifrån Lelles i Uppsala. 5e maj kommer den in i butik. Lite efter kan jag hämta den :yoparty.

Är det någon mer i Stockholmsområdet som har beställt en Duke? :banana

Och det där med att det bara kommer 10 stk vet jag ej. I ett svenskt test av Duken på Youtube säger dom att Skandinavien kommer att dela på 100 stycken. Finland tillhör ju inte skandinavien.

Om denna fartbegränsning inte gäller blir jag otroligt glad!! :D Läste detta från olika sidor på internet men inte vet jag om det stämmer!
Men tänkte dock lägga på ett rör dock :p Skönare ljud.

Sen har jag beställt min från Örebro Marin och Fritid. Sägs att komma i mitten av Maj!

Vi får väll ha duke träff då! :D :yoparty

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Om denna fartbegränsning inte gäller blir jag otroligt glad!! :D Läste detta från olika sidor på internet men inte vet jag om det stämmer!
Men tänkte dock lägga på ett rör dock :p Skönare ljud.

Sen har jag beställt min från Örebro Marin och Fritid. Sägs att komma i mitten av Maj!

Vi får väll ha duke träff då! :D :yoparty

Sverige har inga regler för hur fort en 125:a får gå. Men så är det inte i Tyskland och England tror jag (rätta mig om jag har fel).

Men du bor i Stockholm eller? Örebro är långt bort. Har väl tur som fick tag på en i Uppsala :banana

Ruboo

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Hoj
Rsv4 factory -14
Sverige har inga regler för hur fort en 125:a får gå. Men så är det inte i Tyskland och England tror jag (rätta mig om jag har fel).

Men du bor i Stockholm eller? Örebro är långt bort. Har väl tur som fick tag på en i Uppsala :banana

Nej juste det har du rätt i :D Måste vara sådant i något konstigt land i så fall!

Ja! Jag bor i Stockholm! Var bor du? Haha väldigt tur :tummenupp

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Ja, även tyskland, för deras är väl 9kw och max 80km/h?

Det har jag redan sagt :p

Nej juste det har du rätt i :D Måste vara sådant i något konstigt land i så fall!

Ja! Jag bor i Stockholm! Var bor du? Haha väldigt tur :tummenupp

Jag bor 3 mil norr om stan :). Vi får träffas och köra lite någon gång.
Hur får ni hem hojjen ifrån Örebro?:näsblod

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...