KTM eller Husaberg???

Malte

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
12 cb1000R
Står inför valet att antingen köpen KTM ,tänkte en SMC 625 eller köpa en Husaberg FS 650C. Är första hojjen, men mek är inget problem har kunniga snälla kompisar som kan hjälpa en komma in i de. :confused:

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
För gatan å kanske bantur då och då: KTM:en
För bara banåkning: FS 650C (som inte är reggad)
För banåkning kanske ngn kort gattur ibland: FS 650E

Men du! Tänk på att du kanske snart inte har några kompisar kvar om du bara ger de jobb hela tiden...

Malte skrev:
Står inför valet att antingen köpen KTM ,tänkte en SMC 625 eller köpa en Husaberg FS 650C. Är första hojjen, men mek är inget problem har kunniga snälla kompisar som kan hjälpa en komma in i de. :confused:

von reisen

Snacka går ju...
Gick med
29 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 250 CR -03
När det gäller att åka gata med tex husa så tycker en del att det är inga problem, jag kan meka och menar med det olja, filter och ställa ventiler (service). Det där är inte svårare än att tanka och räknas inte i sammanhanget. Att meka med en husa betyder att riva motorn och stoppa i delar för några tusen. :D

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Malte skrev:

Står inför samma situation...vet inte vad jag ska välja Husa eller KTM. Här i stna är det många som åker med husa på gatan och dom säger att det inte är några problem...Finns en del ktm oxå...men servicebn är väll lika på dom...tidsintervallerna menar jag??

Malte

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
12 cb1000R
von reisen skrev:
När det gäller att åka gata med tex husa så tycker en del att det är inga problem, jag kan meka och menar med det olja, filter och ställa ventiler (service). Det där är inte svårare än att tanka och räknas inte i sammanhanget. Att meka med en husa betyder att riva motorn och stoppa i delar för några tusen. :D

Menade inte att klanka ner på husa. Dom är feta som fan :bow all respekt.
Har hört att dom har lite tätare mellan service intervallerna bara :)

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Dainese = ska ha husa (behöver inga vänner)
Malte = ska ha ktm ( för att få behålla kompisarna)

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Dainese skrev:
Står inför samma situation...vet inte vad jag ska välja Husa eller KTM. Här i stna är det många som åker med husa på gatan och dom säger att det inte är några problem...Finns en del ktm oxå...men servicebn är väll lika på dom...tidsintervallerna menar jag??

KTM 625, 640, 660 är intervallen enligt bok på olja/filter 500 mil, så 250 mil är väl ganska lagom. De mer enduro/cross-inspirerade modellerna har tätare intervaller, ungefär som Husa var 5e timme.

Frösö Ante

Boost
Gick med
29 Apr 2003
Hoj
KTM 525 SX -05
Emmi skrev:
KTM 625, 640, 660 är intervallen enligt bok på olja/filter 500 mil, så 250 mil är väl ganska lagom. De mer enduro/cross-inspirerade modellerna har tätare intervaller, ungefär som Husa var 5e timme.

Var 5.e timme :va ....då får man ju byta olja jämnt!!! 5 tim kör man ju lätt på en vecka...det gör man ju nästan på 2 lr ja...1 dag om vädret och humöret är på topp :yoparty Men hur mkt olja tar dom då...och vad kostar filtret till dom...vi pratar Husa nu.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
I Husan går det 1 liter olja och filtret kostar 50:-.I boken till -04 står det 15h intervall på oljebytena men dom flesta byter åtminstone dubbelt så ofta.På KTM 625 är det 250 mil intervall.

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
Emmi skrev:

Det är rätt att det står 500 mil för 625 och 660 i boken men tyvärr är boken feltryckt (kollat med KTM). Det skall stå 300, d.v.s. service vid 100, 400, 700 o.s.v. (om man nu dristar sig att vänta så läng vill säga). Bryr man sig om sin hoj så är var 100'e perfekt för 625/660.

För 640/Duke så är det dock fortfarande 500 som gäller.

.

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Dainese skrev:
Var 5.e timme :va ....då får man ju byta olja jämnt!!! 5 tim kör man ju lätt på en vecka...det gör man ju nästan på 2 lr ja...1 dag om vädret och humöret är på topp :yoparty Men hur mkt olja tar dom då...och vad kostar filtret till dom...vi pratar Husa nu.
I början på januari körde jag 16 timmar per vecka :p

Har man den endast för att köra i stan så tycker jag att Husan är ett bra val. Men då tycker jag inte att det är sååå jobbigt med servicen. Jag vet ju hur roligt jag får ha efter den.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Spider skrev:
Det är rätt att det står 500 mil för 625 och 660 i boken men tyvärr är boken feltryckt (kollat med KTM). Det skall stå 300, d.v.s. service vid 100, 400, 700 o.s.v. (om man nu dristar sig att vänta så läng vill säga). Bryr man sig om sin hoj så är var 100'e perfekt för 625/660.

För 640/Duke så är det dock fortfarande 500 som gäller.

.

Precis som jag skrev, 250e funkar.
Husorna, det jag skrev med 5e timme är vad jag har hört av alla som kör Husa, sen vad det står i böckerna vet jag inte.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA