Malte skrev:Står inför valet att antingen köpen KTM ,tänkte en SMC 625 eller köpa en Husaberg FS 650C. Är första hojjen, men mek är inget problem har kunniga snälla kompisar som kan hjälpa en komma in i de.
Malte skrev:Står inför valet att antingen köpen KTM ,tänkte en SMC 625 eller köpa en Husaberg FS 650C. Är första hojjen, men mek är inget problem har kunniga snälla kompisar som kan hjälpa en komma in i de.
blom skrev:lite skilnad på 625 och 650in.. hur ska du köra med hojen?
von reisen skrev:När det gäller att åka gata med tex husa så tycker en del att det är inga problem, jag kan meka och menar med det olja, filter och ställa ventiler (service). Det där är inte svårare än att tanka och räknas inte i sammanhanget. Att meka med en husa betyder att riva motorn och stoppa i delar för några tusen.
Dainese skrev:Står inför samma situation...vet inte vad jag ska välja Husa eller KTM. Här i stna är det många som åker med husa på gatan och dom säger att det inte är några problem...Finns en del ktm oxå...men servicebn är väll lika på dom...tidsintervallerna menar jag??
Emmi skrev:KTM 625, 640, 660 är intervallen enligt bok på olja/filter 500 mil, så 250 mil är väl ganska lagom. De mer enduro/cross-inspirerade modellerna har tätare intervaller, ungefär som Husa var 5e timme.
HW skrev:Dainese = ska ha husa (behöver inga vänner)
Malte = ska ha ktm ( för att få behålla kompisarna)
Emmi skrev:KTM 625, 640, 660 är intervallen enligt bok på olja/filter 500 mil, så 250 mil är väl ganska lagom. De mer enduro/cross-inspirerade modellerna har tätare intervaller, ungefär som Husa var 5e timme.
I början på januari körde jag 16 timmar per veckaDainese skrev:Var 5.e timme ....då får man ju byta olja jämnt!!! 5 tim kör man ju lätt på en vecka...det gör man ju nästan på 2 lr ja...1 dag om vädret och humöret är på topp Men hur mkt olja tar dom då...och vad kostar filtret till dom...vi pratar Husa nu.
fel fel fel ingen husa har 5 tim, utan man gör det då för man tycker om sin maskin så mycketEmmi skrev:, ungefär som Husa var 5e timme.
Spider skrev:Det är rätt att det står 500 mil för 625 och 660 i boken men tyvärr är boken feltryckt (kollat med KTM). Det skall stå 300, d.v.s. service vid 100, 400, 700 o.s.v. (om man nu dristar sig att vänta så läng vill säga). Bryr man sig om sin hoj så är var 100'e perfekt för 625/660.
För 640/Duke så är det dock fortfarande 500 som gäller.
.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |