Runt 6 månader, och blir ofta aldrig helt bra.Säger samma som "moddlaren" stövlarna ska vara styva. Lägg även pengar på bra knäskydd ett söndervridet knä tar lång tid att läka.
Fråga din fru/sambo vad hon/den/det går igång på och välj det.Alright, tackar för bra tips, och varningarna. Bra skydd är alltid värda sin vikt i .. plast.
Men färgen då?
Sant men kända kvalitets märken är utformade så dom funkar som det är tänkt.Stövlar ska vara styva på rätt ställe ja.
Det är inte samma sak som att det ska kännas som slalompjäxor med noll känsla för hojen...
Och vad var det jag tipsade om.?Sant men kända kvalitets märken är utformade så dom funkar som det är tänkt.
Hur skall jag veta det jag orkar inte läsa hela tråden. Men du rekommenderade säkert något som du tycker om och funkar bra för dej.Och vad var det jag tipsade om.?
Snåla inte på stövlar! Ja, de som skyddar är styva och nej du känner inte så mycket av växel och broms men man lär sig använda dem ändå, jag lovar!
Det andra du inte ska snåla på är knäskydd, och då snackar jag inte om plastbitar med kardborre utan rejäla kneebrace som skyddar mot just vridning av knät som är den vanligaste skadan och också den som tar sönder mest med lååååååång rehab som konsekvens.
Alla jag känner har först köpt knäskydd och skadat sig, sen köper de svindyra kneebrace istället. Oavsett vad skydden kostar så är det billigare än trasiga knän...
Fan, hojen är ju ny... ?En kraftig kille på klubben försöker skrämma mig hur viktigt det är att justera ventilerna. Vilka "ventiler", och vad kan hända om dom inte är 'justerade' ?
En kraftig kille på klubben försöker skrämma mig hur viktigt det är att justera ventilerna. Vilka "ventiler", och vad kan hända om dom inte är 'justerade' ?
Det skadade kopplingsgreppet kortar du ytterligare, typ någon cm innanför brottsanvisningen. Fila kanten rund och dra på en krympslang. Sen börjar du köra med max två fingrar på både koppling och broms, du får bra mycket bättre kontroll på styret.Kör enduro. Det går bättre och bättre, blir allt säkrare. Och nu märker jag också hur *goda* råden jag fått i den här tråden varit, så det är jag väldigt tacksam för, samt tacksam för all vägledning jag fått från klubben. Jag bildas sakta och säkert till en riktig endurist. Något som fortfarande behöver jobbas på är att växla stående, kopplingsarbete i tvåan & trean, camping-andan och myggtoleransen. Samt måste jag vänja mig vid att stövlar inte alltid måste vara rena.
Lite updateringar kring mitt endurande således. Jag kör numer med ganska kompletta skydd, senast den här västen. Dessvärre har jag inte bestämt mig för vilken tröja/byxa som funkar. Det finns alldeles för många att välja av! Men det har fungerat OK hittills. Jag slår mig sällan, mest rädd om hojen.
View attachment 472959
.. i alla fall tills *snäpp* kopplingshandtaget gick av.
View attachment 472960
Så efter den läxan blev det ytterligare åtgärder.
View attachment 472961
Barkbusters från MÖR med nya gråa handtag med stora hål i för att montera barkbustrerna. Det gick relativt smidigt att meka på. Gashandtaget snurrar fritt och inga grepp slår i skydden, så jag tror dom sitter rätt. Ska hur som helst fråga på klubben senare.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |