iceice
Gudomlig sporthojare
nm är ett avstånd, 'inte ett vridmoment.Nästan rätt.
Någon tidsaspekt finns inte, det har man om man räknar effekt.
I övrigt är det typ rätt, avrundat...
nm är ett avstånd, 'inte ett vridmoment.Nästan rätt.
Någon tidsaspekt finns inte, det har man om man räknar effekt.
I övrigt är det typ rätt, avrundat...
om de nu inte tillhör en Randonörd.det är inte många momentnycklar som tar så lite som 3,5 Nm ...
nm är ett avstånd, 'inte ett vridmoment.
Va??
Så enheten nm för vridmoment är inte ett vridmoment utan egentligen ett avstånd??
Nä, ta och kolla så inser du att om du med en hävarm på en meter påverkar den med ett newton så får du en vridande kraft på en newtonmeter.
Eller förresten, tro vad du vill.
Va??
Så enheten nm för vridmoment är inte ett vridmoment utan egentligen ett avstånd??
Nä, ta och kolla så inser du att om du med en hävarm på en meter påverkar den med ett newton så får du en vridande kraft på en newtonmeter.
Eller förresten, tro vad du vill.
Tror iceice syftar till nanometer respektive Newtonmeter.
Precis. Nanometer skrivs 'nm' och newtonmeter skrivs 'Nm'
Det är alldeles för hårt, det kan plasten intyga
nm är ett avstånd, 'inte ett vridmoment.
Ja 3,5Nm är väldigt lite och ni får gärna komma och förstöra mina plastdetaljer med era momentnyklar som är hela och fina för mina är ju uppenbarligen skräp eller kan KTM ha gjort fel? NEJ HELT OMÖJLIGT! Jag kan säga som så här, det behövs "samma" moment att dra in skruven som att dra runt den när den bottnat MEN DET ÄR JU GIVETVIS JAG SOM HAR FEL, KTM SKULLE JU ALDRIG VARA SÅ DUMMA!
Har testat med tre olika momentnycklar så då vet man helt enkelt att du har fel3,5Nm är så lite att om du hade ett 1m spärrskaft så hade det antagligen räckt med spärrskaftets egenvikt.
När du då säger att "Det gick att vrida den till oändligheten!" så vet man helt enkelt att du har gjort fel.
Efter allt skit som kastas efter KTM blir jag nästan SUGEN på att köpa en sådan. Känns Äventyrligt och spännande. Adventur 1190R
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|