Tokkör du inte i enduro spåret så räcker nog oljebyte var 20 timme, och kolvbyte kanske var 50 timme, och 50 timmar tar bra lång tid att köra ändå så det är inte som alla säger med "sjukt" mycket service, alla vill ju underhålla sin cykel eller hur? Varför inte bara sitta där i garaget några gånger extra och se över sin skönhet? gör dig bara gott och meka lite mer...
Har man otur (som jag eller prulle) så är det betydligt mycket mindre än 50 timmar.
Min skar efter 25 timmar
Iofs var 22 timmar av dessa i endurospåret, men där så mår motorn bättre än på gata då man dels kör på mycket mer varierat varv och dels (om man är nybörjare) nästan aldrig varvar nämnvärt jämfört med gata.
Dessutom började ramlagrena vara lite sådär efter 25 timmar också, från att vara perfekta till den yttre toleransen (fortfarande inom iofs)
Så visst endurohojar kan hålla på gatan om man har tur, men jag brukar köra med "Hoppas på det bästa men räkna med det värsta" och då faller endurohojar bort.