Kungaklassen - 250SportProduction

Strandelin

Medlem
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Rimligt nära Sviestad
Hoj
Inte just nu
Torkel skrev:
Spacelord har sin hoj nedplockad i garaget hörde jag, den är säkert inte dyr om den återlämnas i ihopsatt skick, verkar som det är enda chansen att han får ihop den med barnainköp och villafödsel eller hur det nu var...

Kan den rent av vara till salu???? :)
 

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Svedala
Hoj
Leksaker i garaget
Det är dags för lite SP-piloter att få spö av en mekaniker... Hoppas man hittar en hoj, och att man inte kommer sist.

/Joakim
 
Last edited:

spacelord

Enbart fläskig....
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RS 250 -00
oscar skrev:
Du menar alltså att om jag plockar ihop den så kanske man får hyra den billigt!? :)

Nästa problem är att få den till KGA...

Det är kanske inte omöjligt... Men det som behöver göras på den är att byta kolvar, förmodligen nikasila om cylindrarna och renovera veven då det är ett ganska stort glapp i vevstakslagret.

Om du dessutom kan se till så att jag kommer i rejsstället igen så blir det väldigt billigt! :banana
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
spacelord skrev:
Det är kanske inte omöjligt... Men det som behöver göras på den är att byta kolvar, förmodligen nikasila om cylindrarna och renovera veven då det är ett ganska stort glapp i vevstakslagret.

Om du dessutom kan se till så att jag kommer i rejsstället igen så blir det väldigt billigt! :banana

Ganska mycket fix alltså som kanske inte hinns med så lätt! Jag trodde att det innebar att få ihop en cykel från delar i lådor... :D
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Oscar - eftersom jag är impulsens man så kanske du får "hyra" min mot ett par däck till den.......
 

spacelord

Enbart fläskig....
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RS 250 -00
oscar skrev:
Ganska mycket fix alltså som kanske inte hinns med så lätt! Jag trodde att det innebar att få ihop en cykel från delar i lådor... :D

Tyvärr...

Du får väl hyra en motard annars, det funkade ju i 125 JR! :3freak
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
spacelord skrev:
Du får väl hyra en motard annars, det funkade ju i 125 JR! :3freak
Jag funderade lite på det själv efter helgen men kom på att det inte finns någon fördel även om reglementet skulle tillåta det (vilket jag inte vet om det gör). En 250 cross, hur ny den än är har inte mer än de 60 hästar en RS250 har då de bara är encylindriga. I 125JR har de båda en cylinder och då är förstås en ny cross/enduro vassare än en RS125.
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Webspy skrev:
Oscar - eftersom jag är impulsens man så kanske du får "hyra" min mot ett par däck till den.......

Har du en RS eller menar du Repsolhojen?

Hur står sig en 400 mot tvitaktarna?
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Berra skrev:
Motarder har inte i ROADRACING-sm att göra! :kocko

Om det är snabbaste fordonet runt banan så är det väl självklart att de har där att göra! Hade inte en hel hög med förare fått spö av Hansen så hade ingen sagt något, tror jag!
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Berra skrev:
Det är de ju uppenbarligen inte....

Jag vet iaf en motard som i senaste SM var snabbare än flertalet RR-hojar... Sålänge en motard inte är sjukligt sist så tycker jag att folk ska knipa igen!
 

Berra

Europe
Gick med
8 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Aprilia Sportcity One
oscar skrev:
Jag vet iaf en motard som i senaste SM var snabbare än flertalet RR-hojar... Sålänge en motard inte är sjukligt sist så tycker jag att folk ska knipa igen!

ok
Untitled-2.gif


Tror aldrig att en motard är något att satsa på om man vill vinna.
Plastraketer är bättre helt enkelt.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top