Jaha...prulle skrev:2599969Fjollpoliser är vad dom är. Wooo nu får dom ha pickadoll också, det ända dom gör är att gnälla på folk i småbåtar som kör 1 knop förfort samtidigt som dom blokerar hela hamnen. Soper idioter blä va jag hatar dom
Jaha...prulle skrev:2599969Fjollpoliser är vad dom är. Wooo nu får dom ha pickadoll också, det ända dom gör är att gnälla på folk i småbåtar som kör 1 knop förfort samtidigt som dom blokerar hela hamnen. Soper idioter blä va jag hatar dom
J.Porta skrev:2599933Håller med dig, kommer antagligen inom en snar framtid att inträffa en riktigt tragisk olycka pga av tilliten till sin GPS/Plotter som många har.
prulle skrev:2599969det ända dom gör är att gnälla på folk i småbåtar som kör 1 knop förfort samtidigt som dom blokerar hela hamnen.
prulle skrev:2599969Fjollpoliser är vad dom är. Wooo nu får dom ha pickadoll också, det ända dom gör är att gnälla på folk i småbåtar som kör 1 knop förfort samtidigt som dom blokerar hela hamnen. Soper idioter blä va jag hatar dom
RoLLER skrev:2600206Aaargh! Det där hade jag velat se. Kom hem 20:50 så jag såg bara dom 10 sista minuterna
Plotter e nog ett bra hjälpmedel. Nu kör jag enbart efter sjökort, eller tjaa, båtsportkort om man ska vara nogräknad, Jag har sneglat lite på en Garmin 172c och en 182c. Den senare har bla. ju AIS (?) vilket verkar klart softare.
Kapten Blåskägg skrev:2600215Jag tyckte programmet var förbannat bra, äntligen något vettigt om sjön på tv
J.Porta skrev:2600221Sjön och sjön, lite grand om S-holms skärgård och KBV
prulle skrev:2599969Fjollpoliser är vad dom är. Wooo nu får dom ha pickadoll också, det ända dom gör är att gnälla på folk i småbåtar som kör 1 knop förfort samtidigt som dom blokerar hela hamnen. Soper idioter blä va jag hatar dom
Bikerbitch skrev:2599758Ny dokumentärserie på 5.an som går nu. Verkar vara ett häftigt yrke.
Vi kanske får starta en separat tråd om det då, finns ju en del här på forumet som åker båt....Kapten Blåskägg skrev:2600239Okej då, men snäppet mer intressant än Harald i "Kasta loss".
Jag gillar iofs det mesta som handlar om "yrkessjöfart"
J.Porta skrev:2600278Vi kanske får starta en separat tråd om det då, finns ju en del här på forumet som åker båt....
Själv så längtar man inte ut nu, så här såg det ut förra December...
J.Porta skrev:2600278Själv så längtar man inte ut nu, så här såg det ut förra December...
J.Porta skrev:2600278Vi kanske får starta en separat tråd om det då, finns ju en del här på forumet som åker båt....
Själv så längtar man inte ut nu, så här såg det ut förra December...
burner skrev:2600283Ingen normal människa som friviligt väljer en sådan arbetsplats.
Är det en skyhög lön eller ?
pucken skrev:2600249Så talar ett 100% moppefucko !!! Björn som var med i programmet är en kompis till mig. Han berättade att dom ofta hjälper nollor som dig med att hitta hem till mamma när ni varit ute och irrat på sjön.
RoLLER skrev:2600206Aaargh! Det där hade jag velat se. Kom hem 20:50 så jag såg bara dom 10 sista minuterna
Plotter e nog ett bra hjälpmedel. Nu kör jag enbart efter sjökort, eller tjaa, båtsportkort om man ska vara nogräknad, Jag har sneglat lite på en Garmin 172c och en 182c. Den senare har bla. ju AIS (?) vilket verkar klart softare.
ft skrev:26002851) Står containern längst fram till vänster snett?
2) Om svaret på (1) är ja... stod den så från början eller blev det så?
Vackra bilder, men kanske inte så kul att vara mitt i!
Chirre skrev:2599920Som med allt annat så finns det bra och dåliga versioner av ECDIS.
Jag har två system, ett MARIS och ett ADVETO, badå ecdis men Advetos system är klart mycket bättre.
Chirre skrev:2600331Hysstar väl in ett par bilder på min arbetsplats oxå då:
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |