Kutar du regelbundet?

Är du ute och springer regelbundet?

• Antal röstningar
    0

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Kör en del löpning numera, efter att ha dömts ut totalt av SSK under en hälsoundersökning 2009. Kom cirka 300 meter när jag gjorde min första jogg efter att fått bannor av ovan nämnda SSK. :död

Tränar normalt 5-6 pass i veckan, ibland mer; en blandning av crossfit, distans och intervall samt en del ren gymträning, utan något speciellt upplägg eller mål för tillfället. Har för säkerhets skull varit förkyld i snart en månad, så just nu blir det inte många knop, tyvärr.

Har ett PB på 10 km på 49.49 (tävling, kontrollmätt bana). Att jag inte dog då förvånar mig fortfarande.
Långsiktigt mål är att klara Lidingöloppet utan att skämma ut mig.

Förövrigt tränar ingen man i tights. Nej, ingen.

Det är manligt att springa i tights. :D

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Hur går det för alla, har ni gett upp för säsongen?

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Verkligen inte, men har varit fett förkyld i 3v nu. Var hos läkaren idag och fick......trumvirvel..... närdroppar. SUCK.
Ser fram emot att testa mina Icebugs!
Har provat både Icebug och Speedcross men de är för tjockisfötter och inte för såna smala saker jag har. :mad: Får väl dubba själv i år igen istället. Sen fattar jag inte varför trailpjuck måste vara så hårda inuti, vanliga löparskor är ju som bolster i jämförelse.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Jag springer året runt om vädret tillåter. Numera har jag försökt resonera med min hjärna som hatar löpband att det faktiskt är okej att springa på den.

Numera har jag rena pannbensträningspass i form av löparbandslöpning. Men hittills bara ett pass på skiten. Kommer att fortsätta springa utomhus så länge vädret inte är för jävligt. Lite duggregn bekommer mig inte men är det ösregn får det bli skitbandet och bråk med huvudet.

Tanken var att förbereda mig till Gbgvarvet redan nu men har bestämt mig för att hålla mig till 15 km i veckan som minimum, mer orkar jag inte just på grund av motivationsbrist. Varför 15 km i veckan är för det är enkelt att gå upp snabbt till halvmaran på några månader efter nyår. Tror att jag kan få nytändning till våren. Nu är det bara mörkt och tråkigt. Kravlösa löprundor och minimum sträcka är vad jag kör på och det känns faktiskt bra. Pannbensträningen är för att träna på att resonera med mig själv och dessutom kan det vara bra med lite tjockt sådant till gbg-varvet om jag blir uttråkad av att springa så länge.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Jag springer året runt om vädret tillåter. Numera har jag försökt resonera med min hjärna som hatar löpband att det faktiskt är okej att springa på den.

Numera har jag rena pannbensträningspass i form av löparbandslöpning. Men hittills bara ett pass på skiten. Kommer att fortsätta springa utomhus så länge vädret inte är för jävligt. Lite duggregn bekommer mig inte men är det ösregn får det bli skitbandet och bråk med huvudet.

Tanken var att förbereda mig till Gbgvarvet redan nu men har bestämt mig för att hålla mig till 15 km i veckan som minimum, mer orkar jag inte just på grund av motivationsbrist. Varför 15 km i veckan är för det är enkelt att gå upp snabbt till halvmaran på några månader efter nyår. Tror att jag kan få nytändning till våren. Nu är det bara mörkt och tråkigt. Kravlösa löprundor och minimum sträcka är vad jag kör på och det känns faktiskt bra. Pannbensträningen är för att träna på att resonera med mig själv och dessutom kan det vara bra med lite tjockt sådant till gbg-varvet om jag blir uttråkad av att springa så länge.

Ja usch löpband är vidrigt. Hellre spöregn då faktiskt.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Om man har rätt kläder vilket jag inte har. Och inte heller pengar till kläder så då får det väl vara löpband :tungan

Kläder köperman på Start Fitness på webben. De har utförsäljningar hela tiden och man betalar mindre än hälften av vad man betalar hemma i sportaffären.

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)

Motivationsbristpaus nästan 3 veckor tills den senaste veckan, nu loggat 11/12/14 = 37km :yoparty sedan i onsdags och det känns BRA! Dags idag igen.
Kan hålla med om löpband, det suger. Men för kortare teknikpass är det oslagbart:tummenupp.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Min löpning har legat nere i 6v pga influensa/förkylning som aldrig vile släppa, men ikväll så blev det iaf en 5:a.
Bättre än inget alls :)

Testade mina nya dubbade icebugs i isigt terrängspår. Inga problem ens upp för glans-isiga backar :tummenupp
Ambitionen, om jag får ha hälsan i behåll, är att fortsätta kuta 3ggr/vecka vintern igenom, iaf så länge det är varmare än -10.

Tror inte problemet är att man skulle frysa (bara att klä på sig), utan att inandningsluften blir för kall. Har sett att det finns nån grej man kan stoppa i käften som värmer inandningsluften. Problemet är att man ser ut som Darth Vader och där går gränsen för mig. Jag har redan köpt en massa fancy löparprylar, men att kuta med snorkel ala James Bond är inte min grej :rofl

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Min löpning har legat nere i 6v pga influensa/förkylning som aldrig vile släppa, men ikväll så blev det iaf en 5:a.

Testade mina nya dubbade icebugs i isigt terrängspår. Inga problem ens upp för glans-isiga backar :tummenupp
Ambitionen, om jag får ha hälsan i behåll, är att fortsätta kuta 3ggr/vecka vintern igenom, iaf så länge det är varmare än -10.

Tror inte problemet är att man skulle frysa (bara att klä på sig), utan att inandningsluften blir för kall. Har sett att det finns nån grej man kan stoppa i käften som värmer inandningsluften. Problemet är att man ser ut som Darth Vader och där går gränsen för mig. Jag har redan köpt en massa fancy löparprylar, men att kuta med snorkel ala James Bond är inte min grej :rofl

Det räcker med en halsduk eller nåt för munnen om det inte är jättekallt. Men en sån där mojäng är nog en bra idé om man har känsliga luftrör.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag hittade just ett träningsprogram som jag aldrig kommer orka följa. Jag skall försöka iaf, i värsta fall fungerar det även på 50%

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Icebugs är grymma, blankpolerad isgata, no problems!:tummenupp

Kallare än -15°C är nog ingen bra träningstemp, i alla fall inte i ett tempo där man blir ansträngd. Jag brukar lägga tungan uppe i gommen och andas förbi den för att inte dra kalluften rätt ner i halsen, funkar rätt bra tycker jag.

Sjukt kul att kuta för övrigt, har hållit på nu sen i våras och orken har blivit mycket bättre bara de senaste månaderna. 15km i 4:30 tempo är inga problem (hitta tid till det medan det förtfarande är dagsljus däremot är ett problem) så håller jag bara i träningen fram till våren borde man inte skämma ut sig på sommarens halvmaror.:tummenupp

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Sjukt kul att kuta för övrigt, har hållit på nu sen i våras och orken har blivit mycket bättre bara de senaste månaderna. 15km i 4:30 tempo är inga problem (hitta tid till det medan det förtfarande är dagsljus däremot är ett problem) så håller jag bara i träningen fram till våren borde man inte skämma ut sig på sommarens halvmaror.:tummenupp

4.30 fiffan. Jag är nöjd med 5.30!!!

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Precis kommit igång igen med lite längre löpning då det annars blir mest intervaller / kortare sprint. Det är mellansäsong mellan rullskidor och vanliga skidor just nu för mig. 10,5 KM på 49:30 nu på lunchen = nöjd.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras